AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Noen som har hatt noen dårlige erfaringer fra den siden? Anonymous poster hash: 6715b...ca3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Ingen veldig dårlige erfaringer med finn, men jeg begynner å bli noe lei av at når jeg ligger ting ut så får jeg en sms noen minutter etterpå med et skambud på dårlig norsk der de nærmest krever at de ska få kjøpe det til den prisen de ønsker. Jeg får jo alltid solgt det til ønsket pris innen noen dager, så jeg har sluttet å svare dem. Spesielt var det en som ville ha et stuebord jeg hadde lagt ut for litt over 700 kroner (og det var igjen en god pris!), men han ville bare betale 400 kroner for det samtidig som han ville forsikre seg om at det ikke var NOEN riper eller skader i det hele tatt. Jeg solgte det for 700 kroner to dager etterpå. Anonymous poster hash: dc184...9a3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Avtalte å kjøpe skinnsofa, den viste seg å ikke være ekte skinn. Avtalte å kjøpe bord i ask, som viste seg å være i laminat. I begge tilfellene hadde jeg leid henger for transporten, så det var penger ut vinduet. Og så dro vi en gang i vei for å hente en sofa. Vi ringte og fortalte at nå kjørte vi fra hjemme osv. og selger var helt enig i at vi hadde en avtale, men da vi kom fram hadde han likevel solgt den til noen andre. Utrolig dårlig gjort. Anonymous poster hash: d4893...b9f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Ingen veldig dårlige erfaringer med finn, men jeg begynner å bli noe lei av at når jeg ligger ting ut så får jeg en sms noen minutter etterpå med et skambud på dårlig norsk der de nærmest krever at de ska få kjøpe det til den prisen de ønsker. Jeg får jo alltid solgt det til ønsket pris innen noen dager, så jeg har sluttet å svare dem. Spesielt var det en som ville ha et stuebord jeg hadde lagt ut for litt over 700 kroner (og det var igjen en god pris!), men han ville bare betale 400 kroner for det samtidig som han ville forsikre seg om at det ikke var NOEN riper eller skader i det hele tatt. Jeg solgte det for 700 kroner to dager etterpå. Anonymous poster hash: dc184...9a3 Ha, ha.. Ja det er en gjenganger. Hver eneste gang. Og så vil de gjerne at jeg skal "bare levere det neste gang jeg er i Oslo". Eh... nei, dette er noe du må komme å hente selv, og jeg bor ikke i nærheten av Oslo. Og så spør de hvor lang unna, og når jeg svarer 5 timer, bare legger de på Anonymous poster hash: d4893...b9f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Noen som har hatt noen dårlige erfaringer fra den siden?Anonymous poster hash: 6715b...ca3 Stort sett ikke, men folk som avtaler at de skal ha og henter klokken slik-og-så, og aldri dukker opp, har lært meg å ha minst en av de andre interessentene som back-up.Anonymous poster hash: 1cb69...58c
Gjest Juli. Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 (endret) Jeg kjøper/selger ting på Finn.no svært sjeldent, og når jeg først skulle kjøpe noe så var jeg maks uheldig og fikk med en useriøs selger å gjøre ... Skulle skaffe meg en ny katt, og fant en jeg likte på Finn. Sendte melding til selger om den fremdeles var ledig og det var den. Presenterte meg selv og spurte om jeg kunne hente katten på en mandag. Det kunne jeg og fikk både adresse og telefonnummeret. Han virket veldig seriøs, sendte meg linker om hvordan det er å ha katt, forberedelser og hva man bør tenke på. Så fikk jeg plutselig melding på Finn dagen før jeg skulle hente katten om at det ikke passet allikevel den dagen. Greit nok, tenker jeg. Noen ganger så dukker det opp uforutsette hendelser. Så da lagde vi en ny avtale, som han bestemte. Dagen kommer og jeg får endelig reist. Han bodde i nabobyen ca. 1 time og 30 minutt fra meg. Hadde sendt melding på Finn om at jeg kom til å sende han en melding på mobilen når jeg var i nærheten. Da jeg begynner å nærme meg sender jeg han en melding. Får ikke noe svar tilbake. Greit nok, tenker jeg igjen, man trenger ikke nødvendigvis svare på en slik melding. Finner til slutt adressa og ringer på. Ingen kommer og åpner døra. Ringer på igjen. Fremdeles ingen som kommer. Okei, tenker jeg, ringeklokka er kanskje ødelagt, så jeg banker på istedet. Ingen reaksjon overhodet. Til slutt tar jeg frem mobilen og prøver å ringe han. Får bare opp en telefonstemme som sier at abbonenten ikke kan nåes. Sender han derfor en melding der jeg lurer på om han er hjemme? og at jeg i skrivende stund står utenfor huset hans. Fikk ikke noe melding tilbake. Prøver å ringe igjen, men fremdeles den telefonsvareren som sier at abbonenten ikke kan nåes. Jeg står som et nek utenfor døra og glor på trafikken og forbipasserende folk på gata i 30 minutt før jeg skuffet med en dråpe irritasjon drar hjem igjen. Tid og penger bortkastet. Forventninger ødelagt. Skepsis for å handle på Finn oppstått. Jeg valgte allikevel å ha en positiv innstilling. Jeg fikk jo sett litt av byen før jeg dro hjem igjen. Redigert: Glemte å skrive inn noen detaljer. Endret 23. september 2015 av Juli.
Gjest Badebuksa Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Det er ikke så ille, egentlig.. Men det verste var for noen år sida da jeg skulle omplassere et dyr. Tung tid. Ventet på en politimann (eller noe) som skulle komme og hente dyret og ta det til seg. "Hyggelig kar". Ventet. Og ventet. Og ventet, men ingen kom. Hørte ikke noe mer. Beholdt dyret selv fineste pusen jeg noengang har hatt, synd at den kom utfor en ulykke og døde så alt for ung Men det har jeg opplevd flere ganger, "interesserte folk" som ikke dukker opp.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Har heldigvis bare hatt gode opplevelser på finn. Alt jeg har kjøpt har jeg mottatt, og alt jeg har solgt har blitt henta og jeg har fått pengene mine. Aldri vært borti noen useriøse. Når det er sagt, så har jeg ikke solgt så mye heller, og de tingene jeg har solgt er dyre motevarer som har vært relativt lett å finne en seriøs kjøper til. Anonymous poster hash: 8241a...94f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 .... Og nå så jeg at det var verste opplevelse. Sorry. Anonymous poster hash: 8241a...94f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 solgte en pc for ikke så lenge siden. prisen var 1000kr og en fyr ønsket å kjøpe den men skulle først ha den kun for 600kr. vi diskuterte i over en time (over finn.no) og ble enige om at jeg skulle selge den for 800kr. Han fikk adresse og telefonnr og ønsket å komme med en gang. (han bodde i samme by) Vi skyndte oss hjem da ha han skulle komme å hente den så fort som mulig. (jeg og mannen var ute på kjøretur og skulle egentlig ut å kose oss sammen) vel hjemme en halv time senere sendte jeg melding om at vi var hjemme og at han kunne komme. ikke noe svar å få. Sendte en ny melding, Ingen svar. fikk tak i nr hans... sendte en sms fortsatt ikke svar Fikk mannen til å ringe han... (sånn bare for å gjøre fyren litt flau!) han kunne da bare for søren ha sagt fra at han ikke skulle ha den likevel... så da fikk vi ødelagt en kveld der vi satt hjemme å venta på den der idioten. Tydelighvis tror han at hans tid og ressurser er mye viktigere enn andres, NÅr mannen min snakka med han på telefonen så sa han litt sånn her "eh.... jeg har fått tak i en annen pc.... IDIOT Jeg hadde ikke reagert sånn hvis han bare hadde sendt en melding om at han hadde ombestemt seg. Anonymous poster hash: e7d57...808
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #11 Skrevet 23. september 2015 Skulle flytte, så skulle selge unna en oppvaskmaskin. Var en som ringte og sa han var intresert, om han kunne få den den 500 kroner billigere eller kanskje til og med 1000. Husker ikke. Uansett, han sa han skulle komme i 10 tida. Fint sa jeg. Klokka ble godt over 10 så tikker det inn en melding om at han er forsinket. Greit nok. Jeg sier at han må ringe på forhånd, siden vi driver å flytter den dagen og ikke er tilstedet i huset hele tiden. Han kommer ikke og kommer ikke. Jeg sender melding, når vi skla avgårde med siste lasset for dagen og lurer på om han er langt unna. Sier at jeg kan evt komme tilbake til gamle leiligheten i rundt 19.30 Får ikke svar før en time etter og "truer" med å kjøre hjem hvis vi ikke kan stille opp før det. Da er det over 8 timer siden han egentlig skulle vært å henta den. Så jeg sier nei, vi kan først 19.30 og om han heller vil komme dagen etter. Det vil han i hvertfall ikke. Så 2 dager sener, sender en annen mann en mld og spør om den fortsatt er til salgs- ingen pruting og kommer til avtalt tidspunkt Er virkelig noen som tror verden roterer rundt dem. Anonymous poster hash: b50e4...d13
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #12 Skrevet 23. september 2015 Er virkelig noen som tror verden roterer rundt dem. Anonymous poster hash: b50e4...d13 Jepp, og som selger så bør man avslå alle forslag på nedsatt pris før man har prøvd å selge den litt hvertfall. Det er bare tullete å selge den for lavere pris enn annonsert før man har fått testet markedsverdien litt. Anonymous poster hash: f5ce2...44d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå