AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Heisann, Venninna mi ble ferdig utdannet markedsfører i vår/sommer i fjor Hun har jobbet i en klesbutikk siden studieslutt. Merker at hun virker så utrolig lei seg over dette. Jeg merker at hun ikke er den samme livsglade jenta som før :-/ Jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre.. Spørsmål 1. Lurer på om dere vet om det har noen negativ påvirkning å være lenge uten jobb etter å ha studert markedsføring? Jeg sa det sikkert ikke gjorde noe, men er jo ikke helt sikker selv :-/ Spørsmål 2. Lurer også på om dere har noen gode tips jeg kan gi henne, ang relevante jobber innen markedsføring(som kanskje er greie å ha i starten av karrieren)? =) Evt noen spesiell butikk å jobbe i, som kanskje kan gi hakket mer relevant erfaring? Studerer selv et helsefagelig yrke, og fikk allerede jobbtilbud en måned inn første semester. Så kan ikke tenke meg helt hvordan det er å slite med å få jobb.. Alt jeg ser er at det påvirker henne veldig. Og, nå har det gått en stund siden studieslutt... :/ Tusen takk! Anonymous poster hash: 7434d...bb7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Det er veldig hardt for psyken å 1. ikke få jobbe med det man er utdannet til, 2. ikke få jobb. "Alle andre" klarer å selge seg inn og anses som gode nok for en jobb, mens hun må tåle avslag etter avslag hvor hun veies og finnes for lett. Det går ut over selvtilliten. Hun trenger nok først og fremst at du er venninnen hennes, men i tillegg bør hun bruke nettverket sitt og skolen sitt for alt det er verdt. De fleste jobber blir aldri utlyst og videreformidles via nettverk og møteplasser. Anonymous poster hash: 96c52...6f3 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Hadde jeg vært henne tror jeg at jeg hadde prøvd å skaffet meg hvilken som helst jobb i et type kontorfirma. Resepsjonist, sekretær osv. Da er det lettere å få kontakter og å prøve å ta på seg relevante arbeidsoppgaver om de andre på kontoret har mye å gjøre en periode. Ellers bør hun så klart bruke linked in aktivt. Det er på ingen måte lett, i alle fall ikke nå som det er nedgangstider. Anonymous poster hash: 9affc...f9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå