AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Jeg skal snart i begravelsen til en nær slektning. Siden jeg er student har jeg begrenset med garderobe og begrenset med budsjett. Jeg kan ikke låne av noen. Jeg har en sort kjole jeg tenker å gå med. Utringningen er anstendig og den når meg til like over knærne. Er det langt nok, eller er det akkurat litt for kort? Jeg skal bruke tykk svart strømpebukse. Siden kjolen er kortermet må jeg ha en jakke til. Jeg har en mørkegrå blazer, er det greit eller må det være svart? Dersom kjolen er for kort har jeg svarte jeans, men har ingen pene overdeler i ikke-glade farger. Jeg har den nevnte grå blazeren, men ingenting å ha under. Jeg kan dra på en handletur, men jeg har ikke tid til å lete gjennom mange butikker. Jeg har en ganske stor byste og brede skuldre, så det er vanskelig å finne topper som sitter bra. Svarte pensko med lav hæl har jeg heldigvis. Anonymous poster hash: bc7d5...cae
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Høres bra ut med kjole og blazer. Er det litt utringing, kan du ha et skjerf i halsen. Anonymous poster hash: dc593...b61 10
mykemule Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Det første antrekket høres helt fint ut. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Kjolen høres helt ok ut. Rett over kneet er absolutt godkjent. Du MÅ heller ikke gå i svart. Det er helt ok å gå i andre farger også. Anonymous poster hash: fb9e8...b4b 4
Perelandra Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 (endret) Du MÅ heller ikke gå i svart. Det er helt ok å gå i andre farger også. Anonymous poster hash: fb9e8...b4b Ja, så lenge det er nøytrale farger, trenger det ikke å være svart. Bruk gjerne grått, brunt eller marineblått. Endret 23. september 2015 av Perelandra 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Takk, da slipper jeg å bekymre meg mer for det. Anonymous poster hash: bc7d5...cae
hjertesukka Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Høres helt perfekt ut, spør du meg. Har sett mye rart i begravelser og det er ikke lenger så strengt som det var før, da alt måtte være svart.
fjellogvidde Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Høres helt fint ut med kjole og blazer, ja. Jeg har stort sett ingen sorte klær, da jeg ikke kler dem, så jeg pleier å gå i marineblått i begravelse. Grått, mørkebrunt osv er også helt fine farger.
Gjest Mythic Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 Svart kjole og grå blazer er helt innafor. Kondolerer.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 Kondolerer så mye! Det første antrekket høres fint ut! Det er absolutt innafor:) lykke til i begravelsen Anonymous poster hash: d09b1...a63
peppermyntete Skrevet 23. september 2015 #11 Skrevet 23. september 2015 Svart kjole og grå blazer er helt fint det Jeg gikk nylig i grå kjole og svart jakke i en begravelse, ingen som reagerte på det!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #12 Skrevet 23. september 2015 Jeg skal snart i begravelsen til en nær slektning. Siden jeg er student har jeg begrenset med garderobe og begrenset med budsjett. Jeg kan ikke låne av noen. Jeg har en sort kjole jeg tenker å gå med. Utringningen er anstendig og den når meg til like over knærne. Er det langt nok, eller er det akkurat litt for kort? Jeg skal bruke tykk svart strømpebukse. Siden kjolen er kortermet må jeg ha en jakke til. Jeg har en mørkegrå blazer, er det greit eller må det være svart? Dersom kjolen er for kort har jeg svarte jeans, men har ingen pene overdeler i ikke-glade farger. Jeg har den nevnte grå blazeren, men ingenting å ha under. Jeg kan dra på en handletur, men jeg har ikke tid til å lete gjennom mange butikker. Jeg har en ganske stor byste og brede skuldre, så det er vanskelig å finne topper som sitter bra. Svarte pensko med lav hæl har jeg heldigvis.Anonymous poster hash: bc7d5...cae Kjære deg, TS, kondolerer. Du kjente din nære slektning, og det gjorde også dine nærmeste. Når du er i tvil om hva som er passende antrekk, så snakk med dine nærmeste: mor, tante® eldre søstre/svigerinner. Du vil få bedre svar av dem enn du vil få på KG.Anonymous poster hash: 562d4...cf2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Jeg blir alltid litt oppgitt hver gang jeg leser slike tråder som går på kleskoder i begravelser og bryllup. Det er virkelig ikke så strenge regler i virkeligheten. Det er ikke slik at man må dekke seg fra topp til tå i sorte plagg der hvert minste område med bar hud er uanstendig. Anonymous poster hash: e0a2e...cea 1
Poserose Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Det høres ut som et helt fint antrekk. Ta med en skjerf og be om meninger om utringningen før når du kommer dit/rett før dere drar så er du helt safe.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Jeg skal også i begravelse til nær slektning. Helt jævlig og gruer meg som f. Aner ikke hva jeg skal ha på meg, men tenker sort kjole (med evt. jakke over), perleøredobber og evt. perlekjede (bør de være hvite eller kremfarget til svart?) Blir perleøredobber OG perlekjede sammen blir for mye? På forhånd takk Anonymous poster hash: 5c463...595
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #16 Skrevet 24. september 2015 Jeg skal også i begravelse til nær slektning. Helt jævlig og gruer meg som f. Aner ikke hva jeg skal ha på meg, men tenker sort kjole (med evt. jakke over), perleøredobber og evt. perlekjede (bør de være hvite eller kremfarget til svart?) Blir perleøredobber OG perlekjede sammen blir for mye? På forhånd takk Anonymous poster hash: 5c463...595 Må legge til en ting til: Hvlke sko kan jeg bruke? (Kan ikke bruke pumps da jeg har for dårlig balanse pga sykdom) Noen å anbefale uten at det blir "for mye"? Tenkte kanskje på noen pene ballerinasko. Anonymous poster hash: 5c463...595
Honey Dew Skrevet 24. september 2015 #17 Skrevet 24. september 2015 Jeg skal også i begravelse til nær slektning. Helt jævlig og gruer meg som f. Aner ikke hva jeg skal ha på meg, men tenker sort kjole (med evt. jakke over), perleøredobber og evt. perlekjede (bør de være hvite eller kremfarget til svart?) Blir perleøredobber OG perlekjede sammen blir for mye? På forhånd takk Anonymous poster hash: 5c463...595 Personlig synes jeg kremfargete er finest til sort. Hvis det er enkle perleøredobber og et kort perlekjede er det kjempefint
mia pia Skrevet 24. september 2015 #18 Skrevet 24. september 2015 Jeg syns det første antrekket hørtes kjempefint ut, TS. Ville ikke bekymret meg noe for lengden, og du har jo tykkk strømpebukse under i tillegg Til AB 595. Jeg syns også kremfarget er finest. Begge deler går nok fin ja, så lenge det ikke er veldig store perler. I såfall ville jeg holdt meg til øredobber. Jeg ville nok gått for sorte ballerinasko. Kondolerer til dere begge
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #19 Skrevet 24. september 2015 Jeg syns det første antrekket hørtes kjempefint ut, TS. Ville ikke bekymret meg noe for lengden, og du har jo tykkk strømpebukse under i tillegg Til AB 595. Jeg syns også kremfarget er finest. Begge deler går nok fin ja, så lenge det ikke er veldig store perler. I såfall ville jeg holdt meg til øredobber. Jeg ville nok gått for sorte ballerinasko. Kondolerer til dere begge Tusen takk Øredobbene er store (men ikke sånn veldig), men tenkte jeg skulle kjøpe meg et perlekjede hvor perlene ikke er like store Eller burde jeg kjøpe øredobber som er ca like store som perlekjedet? Skal liksom ikke på ball hvor det oftest skal være veldig overdådig... Handler om respekt for avdøde Anonymous poster hash: 5c463...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå