Gå til innhold

gått ned mye i vekt men ikke fått løs hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år, når jeg var 22 var jeg normalvektig etter å ha gått ned 20 kilo.

Jeg har etter dette lagt på meg mye, veide i juli 140 kilo.

Vekta nå er 123.

Jeg skal dermed ned 48 kilo til.

Det jeg lurer på er dette med løs hud som følge av stor vektnedgang.

Er det noen her som har gått ned MYE uten å få løs hud? Per nå har jeg ikke det, men så har jeg jo mange kilo igjen også.

Må jeg nesten forvente at når jeg når målet mitt kommer jeg til å ha mye overflødig hud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med så stort vekttap skal du være ekstremt heldig om du ikke ender opp med overflødig hud. Hud er elastisk, men ikke SÅ elastisk. Så jeg ville forberedt meg på å ende opp med masse løshud, og heller ta det som en positiv overraskelse om du kom deg gjennom uten. 

Anonymous poster hash: 828c5...ff3
Skrevet

Du er ung, huden er elastisk, og den vil trekke seg godt sammen.

Hvor godt vet du ikke før ca ett år etter avsluttet vektnedgang.

Noe heng kan det bli, men det behøver ikke bli så veldig mye.

Og tenk på alle gravide, huden deres blir strukket til det ytterste, og de fleste går helt sammen igjen etterpå.

Anonymous poster hash: 63a96...6da
  • Liker 1
Skrevet

Gå ned sakte men sikkert. Da øker man nok sannsynligheten for at huden greier å følge etter. Ellers vil jeg tro at man nesten uansett vil merke at huden er løsere etter å ha gått ned 70 kilo(?).

Skrevet

Jeg er 27 år, når jeg var 22 var jeg normalvektig etter å ha gått ned 20 kilo.

Jeg har etter dette lagt på meg mye, veide i juli 140 kilo.

Vekta nå er 123.

Jeg skal dermed ned 48 kilo til.

Det jeg lurer på er dette med løs hud som følge av stor vektnedgang.

Er det noen her som har gått ned MYE uten å få løs hud? Per nå har jeg ikke det, men så har jeg jo mange kilo igjen også.

Må jeg nesten forvente at når jeg når målet mitt kommer jeg til å ha mye overflødig hud?

Kjempebra jobba så langt! :)

Pass på å holde kroppen i bevegelse, samt ikke gå ned for fort. Da gir du huden en sjanse til å følge med.

Jeg har gått ned 30 kg. men er mye eldre enn deg, og ble litt overivrig....og fikk litt løs hud. 

Anonymous poster hash: 0600b...61e

Skrevet

Takk for svar! :-)

Sakte nedgang ser jeg går igjen, og det høres fornuftig ut.

Men jeg syns det er litt vanskelig. Til nå går jeg ned ca 1.5-2 i uka, bortsett fra i starten når det gikk ennå raskere. har holdt på i 7 uker.

Er det å anse som grei nedgang? Det går jo raskere nå som jeg har så mange kilo, enn senere når jeg nærmer meg målet.

Jeg beveger meg mer enn før I form av turgåing og har lagt om til et sunt kosthold. Får i meg greit med kalorier daglig.

Skrevet

Diet girl (søk på det så får du opp bloggen hennes) gikk ned halve kroppsvekten uten å få løs hud, fordi hun var ganske ung og gikk ned sakte (over flere år).

Jeg fikk derimot "hengebuk" etter en graviditet som 31 åring, selv om jeg ikke ble spesielt stor. Så flaks vs uflaks er absolutt også en faktor.

Du må nesten bare se hva som skjer. Det er ikke så mye å gjøre med det på forhånd uansett.. Lykke til med videre vektnedgang!!

Anonymous poster hash: 86336...ce1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...