AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Hei, Jeg skal på foreldremøte der alle skal ha med noe å spise. Det begynner rett etter jobb i dag, og jeg hadde planer om å bare stikke innom Meny el.l. og kjøpe en focaccia og pesto/oliventapenade eller noe, og ta med. MEN så ser jeg at vi ikke får lov til å ha med noe med nøtter eller egg. Etter å ha googlet litt, ser jeg at det er egg i focaccia, og pinjekjernene i tapenaden blir nok heller ikke godkjent da. Hva kan jeg ta med, som tar 5 minutt å lage, eller som jeg kan kjøpe ferdig og bare dandere? Tenkte også på å kjøpe et franskbrød og skjære opp og ha noe pålegg på, men det er vel egg i brød? (Haha, jeg er ingen matekspert, som dere sikkert skjønner...) Kommer ikke på noe annet enn spekemat og flatbrød - hvis det ikke er egg i flatbrødet? Andre som har tips? Plan B er å kjøpe en twistopse. Selv om møtet er i beste middagstid. Anonymous poster hash: 9217a...ec9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Lumper og pålegg? F.eks. philadelphiaost og røykelaks, eller spekeskinke. Men skal virkelig ALLE ha med noe å spise? Det må jo bli latterlig mye mat om alle skal ta med nok mat til alle... Høres veldig sært ut. Det kan vel ikke være meningen at alle skal ta med så mye mat hver, da? Så kanskje det holder med en kurv med plommer, f.eks? Eller en melon du kan skjære i båter (og ta med tørkerull...). Anonymous poster hash: 736d6...220
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Lumper og pålegg? F.eks. philadelphiaost og røykelaks, eller spekeskinke. Men skal virkelig ALLE ha med noe å spise? Det må jo bli latterlig mye mat om alle skal ta med nok mat til alle... Høres veldig sært ut. Det kan vel ikke være meningen at alle skal ta med så mye mat hver, da? Så kanskje det holder med en kurv med plommer, f.eks? Eller en melon du kan skjære i båter (og ta med tørkerull...). Anonymous poster hash: 736d6...220 Neida, ikke alle skal ha med noe å spise. Halvparten tar med mat, den andre halvparten drikke. Jeg bare skrev "alle" for enkelhets skyld Men melon var ikke dumt - da kan jeg også kjøpe spekeskinke å ha på fatet. Er bare litt rart å ikke ha noe brødmat til... Anonymous poster hash: fcf5a...7aa
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Det er ikke egg i flatbrød! Heller ikke i loff eller brød. Anonymous poster hash: 82479...abe 3
Svampebob1 Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Sleng opp hjemmelagede rundtsykker eller loff
Fredsmegleren Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Brushetta? Kan bli litt klissete kanskje, men er fullt mulig.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Det er ikke egg i flatbrød! Heller ikke i loff eller brød. Anonymous poster hash: 82479...abe Det kan være egg i brød, jo. Det finnes mange oppskrifter på brød med egg i. Men det står jo på innholdslisten til brødet, så det er ikke verre enn at man finner et brød uten egg i. De fleste butikkbrød har ikke egg, men det finnes også butikkbrød med egg i. Anonymous poster hash: 736d6...220
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Hva med tortillachips med en eller annen sunn salsa/dip? Eller oppskårede grønnsaker og oliven. Mye man kan få tak i som hverken har egg, nøtter eller melk i seg:-) Anonymous poster hash: e2541...b0f 1
Tonka Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 Ta med en mild ost og en pakke kjeks. Meny har en Brie de Paris på fast veldig lav pris. Det er et helt lite hjul - passer perfekt til den anledningen du trenger det til. Skal du slå ut håret så har de jo flere typer marmelader og den slags også. Og best av alt - ingen tilberedning. Husk kniv til osten.
Fredsmegleren Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 Ta med en mild ost og en pakke kjeks. Meny har en Brie de Paris på fast veldig lav pris. Det er et helt lite hjul - passer perfekt til den anledningen du trenger det til. Skal du slå ut håret så har de jo flere typer marmelader og den slags også. Og best av alt - ingen tilberedning. Husk kniv til osten. ^ Siden det er i middagstider ville nok jeg foretrukket noe grov kjeks fremfor ritz-kjeks. Druer er sikkert også godt til
Tonka Skrevet 23. september 2015 #11 Skrevet 23. september 2015 ^ Siden det er i middagstider ville nok jeg foretrukket noe grov kjeks fremfor ritz-kjeks. Druer er sikkert også godt til Jeg hadde nok valgt kjeks etter typen ost i stedet - Brie passer best til lyse, usaltede kjeks. Osten er mild, så grove kjeks drukner lett smaken.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #12 Skrevet 23. september 2015 Tusen takk for gode tips TS Anonymous poster hash: fcf5a...7aa
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #13 Skrevet 23. september 2015 Hei, Jeg skal på foreldremøte der alle skal ha med noe å spise. Det begynner rett etter jobb i dag, og jeg hadde planer om å bare stikke innom Meny el.l. og kjøpe en focaccia og pesto/oliventapenade eller noe, og ta med. MEN så ser jeg at vi ikke får lov til å ha med noe med nøtter eller egg. Etter å ha googlet litt, ser jeg at det er egg i focaccia, og pinjekjernene i tapenaden blir nok heller ikke godkjent da. Hva kan jeg ta med, som tar 5 minutt å lage, eller som jeg kan kjøpe ferdig og bare dandere? Tenkte også på å kjøpe et franskbrød og skjære opp og ha noe pålegg på, men det er vel egg i brød? (Haha, jeg er ingen matekspert, som dere sikkert skjønner...) Kommer ikke på noe annet enn spekemat og flatbrød - hvis det ikke er egg i flatbrødet? Andre som har tips? Plan B er å kjøpe en twistopse. Selv om møtet er i beste middagstid. Anonymous poster hash: 9217a...ec9 Egg i focaccia? Det må være en veldig spesiell focaccia. Jeg har aldri sett en eneste oppskrift på focaccia som inneholder egg? Anonymous poster hash: 309a1...216 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå