Gå til innhold

Snakker om stigmatisering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Fint, bra du har lært litt da ihvertfall.Spørsmålet er hvor mange enkelttilfeller av hvite kriminelle vi må se før vi våkner?

Skrevet

Er dette en debatt om hvor mange kriminelle det er som er mørk eller lys? Eller om hvorvidt vi skal omtale mennesker med hvit eller lys hud? Jeg personlig ser helt klart at den kan lette arbeidet med å finne disse personene, men er det rasistisk og er det stigmatiserende?

Skrevet

Som tidligere utstøtt vil jeg bare vise hvor stupid det er om pressen skulle ta hensyn til enkelte ønsker fra KG's debattanter om ikke å stigmatisere.

Det er mange her som synes det er galt å skrive om at det var innvandrerbutikker som driver med momssvindel.

Forslag til fremtidig beskrivelse av raner, for at ingen skal føle seg uberettiget uthengt:

Raneren hadde på seg kjeledress av ubestemt farge. Videre er politiet ikke på det rene med ranerens kjønn. Den hadde skimaske fra et mulig skandinavisk land (slik at man ikke skal henge ut Finland), slik at hudfargen heller ikke er kjent. Raneren snakket under ranet, men man er usikker på språket.

Skrevet

La oss legge til at vi ikke våger å karakterisere dette som et ran, ei heller forbrytelse før vi har alle detaljer på bordet...! Vel, jeg synes du har et godt poeng...:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Stigmatisering er en uting. Generalisering på grunnlag av en stigmatisering er en enda større uting. Fint at du tar dette opp, kjære utstøtte nomade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...