AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Nå har vi hatt stebarna i to og en halv uke, helt uten problemer fordi mor reiste til syden... Hun skulle ha de en og en halv uke denne gangen pga. dette. Men nå kommer hun plutselig med at hun ikke kan ha de alikevell.. Vi skal bort i helgen.. Og må ta med oss tre barn i stedet for ett.. Det er stor forksjell når man har ett lite hotellrom... Hvorfor er det slik at mødre bare kan bestemme selv?? nå de vil ha barna sine.. helst minst mulig i dette tilfellet.. Anonymous poster hash: 96a0b...9f5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Er så lei stemortråder så jeg orker ikke å engasjere meg....!Anonymous poster hash: f980f...a26 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Er så lei stemortråder så jeg orker ikke å engasjere meg....!Anonymous poster hash: f980f...a26 Da er det bare å holde seg unna Men her har jeg ingen problemer med at barna er her, digger de, og de skal selvfølgelig få bli med på tur.. MEN det blir trangt.. Og hvorfor er det slik at mødre bare kan lesse barna over på far, og så får de bidrag fordi de har barna "mest" samtidig som de reiser til Syden i stedet for å ta seg av de??? Kjenner jeg blir irritert på fedres vegne.. Anonymous poster hash: 96a0b...9f5 4
Gjest Mythic Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Hvorfor gjør ikke far noe? Hvor er alle fedrene oppe i alle disse nyfamiliene, lurer jeg på?
Feyfeyhey Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 (endret) Den 9/23/2015 at 8.48, AnonymBruker skrev: Er så lei stemortråder så jeg orker ikke å engasjere meg....! Anonymous poster hash: f980f...a26 . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 5
Feyfeyhey Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 (endret) Den 9/23/2015 at 8.53, Mythic skrev: Hvorfor gjør ikke far noe? Hvor er alle fedrene oppe i alle disse nyfamiliene, lurer jeg på? . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 12
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Hvorfor gjør ikke far noe? Hvor er alle fedrene oppe i alle disse nyfamiliene, lurer jeg på? Verken jeg eller far har noe imot at barna er hos oss.. Og "gjør" vi noe, så skal hun jo plutselig ha de den tiden hun skal tenker jeg, for pengenes skyld.. Kanskje hun heller finner seg annen barnevakt da? Så ikke les stemorstråder. Hvorfor sier mor at hun ikke kan ha barna? Hadde sagt at det måtte hun bare finne ut av selv, for dere skal vekk og har ikke mulighet til å ha barna, og siden det er hennes uke, så får hun løse dette selv. Det er jo det som er.. Aldri noen spesiell grunn.. Det virker som at hun ikke er helt stabil. Spør vi, så klikker hun.. Anonymous poster hash: 96a0b...9f5
Gjest Mythic Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 DET lurer jeg også på, virker som problemet i det fleste stemorstråder ikke er mor selv, men at far er så jævla konfliktsky. Virker som om alle de som starter sånne stemor/stebarn-tråder er sammen med noen viljeløse ulldotter. Makan.
Gjest Badebuksa Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 Vi kan jo ikke svare på det. "Ikke kan ha de", betyr ingenting. Hva mener du egentlig? Har hun blitt innagt på sykehus? Ska hun ha mannebesøk? Er moren hennes syk og trenger stell? Har hunden dødd? Må hun ta vakt på jobben?
Gjest Mythic Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 (endret) Verken jeg eller far har noe imot at barna er hos oss.. Og "gjør" vi noe, så skal hun jo plutselig ha de den tiden hun skal tenker jeg, for pengenes skyld.. Kanskje hun heller finner seg annen barnevakt da? Det er jo det som er.. Aldri noen spesiell grunn.. Det virker som at hun ikke er helt stabil. Spør vi, så klikker hun.. Anonymous poster hash: 96a0b...9f5 Bestill time på FVK, ta en alvorsprat, gjør noe aktivt, i stedet for å spekulere i hva hun kanskje gjør hvis dere stiller noen krav. For øvrig er det mannen din som må ta tak her. Endret 23. september 2015 av Mythic
Gjest supernova_87 Skrevet 23. september 2015 #11 Skrevet 23. september 2015 Hvis dette skjer igjen og igjen, er det ikke mulig å gjøre noe med det bidraget? Noen ganger så fatter jeg ikke hvorfor fedrene skal betale bidrag, lik inntekt og de har barna likt, og likevel er det mannen som skal betale bidrag. Selvsagt er dette reknet utifra sånn og sånn, men for meg virker det som et punkt der likestillingen ikke har kommet helt frem rett og slett. Skjer dette ofte? Da ville jeg prøvd å få gjort noe med bidraget.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #12 Skrevet 23. september 2015 Vi kan jo ikke svare på det. "Ikke kan ha de", betyr ingenting. Hva mener du egentlig? Har hun blitt innagt på sykehus? Ska hun ha mannebesøk? Er moren hennes syk og trenger stell? Har hunden dødd? Må hun ta vakt på jobben? Det vet vi ikke.. Har spurt, men da blir hun sur, og sier at dette har vi ingenting med.. Samboer vil ikke krangle FOR mye med henne da han har lyst til å ha ett greit forhold til henne, og det skjønner jeg.. Anonymous poster hash: 96a0b...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #13 Skrevet 23. september 2015 Hvis dette skjer igjen og igjen, er det ikke mulig å gjøre noe med det bidraget? Noen ganger så fatter jeg ikke hvorfor fedrene skal betale bidrag, lik inntekt og de har barna likt, og likevel er det mannen som skal betale bidrag. Selvsagt er dette reknet utifra sånn og sånn, men for meg virker det som et punkt der likestillingen ikke har kommet helt frem rett og slett. Skjer dette ofte? Da ville jeg prøvd å få gjort noe med bidraget. Dette skjer ofte ja.. omtrent hver uke de skal være hos henne.. Anonymous poster hash: 96a0b...9f5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #14 Skrevet 23. september 2015 Jeg tenker jo at det er synd for barna også.. at de aldri skal få være en hel uke hos mor, og at hun bare stuer de bort.. Anonymous poster hash: 96a0b...9f5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #15 Skrevet 23. september 2015 Det vet vi ikke.. Har spurt, men da blir hun sur, og sier at dette har vi ingenting med.. Samboer vil ikke krangle FOR mye med henne da han har lyst til å ha ett greit forhold til henne, og det skjønner jeg.. Anonymous poster hash: 96a0b...9f5 Han trenger ikke krangle, men sette henne på plass, en gang for alle. Mannfolk som tøfler rundt eksen for at alt skal være så smooth, er bare utrolig veike. FVK hvis dette ikke bedrer seg kjapt. Anonymous poster hash: e3e00...8f0 2
Feyfeyhey Skrevet 23. september 2015 #16 Skrevet 23. september 2015 (endret) Den 9/23/2015 at 9.01, AnonymBruker skrev: . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 1
Gjest supernova_87 Skrevet 23. september 2015 #17 Skrevet 23. september 2015 Dette skjer ofte ja.. omtrent hver uke de skal være hos henne.. Anonymous poster hash: 96a0b...9f5 Det er helt uholdbart, og til tross for at dere ønsker å opprettholde et godt forhold synes jeg dere må ta tak i dette. Det er galt at noen mennesker skal få ture på på den måten, og utnytte at andre vil være imøtekommende og strekke seg langt for å ikke skap splid. Hun utnytter dere økonomisk og har ingen respekt for dere. Noe annet er hvordan barna må føle det, at mor alltid finner på unnskyldninger til hvorfor hun ikke vil ha med dem å gjøre.
Askmeagain89 Skrevet 23. september 2015 #18 Skrevet 23. september 2015 Her må far ta tak i problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #19 Skrevet 23. september 2015 Er så lei stemortråder så jeg orker ikke å engasjere meg....!Anonymous poster hash: f980f...a26 Da skjønner jeg ikke hvorfor du svarer heller. Anonymous poster hash: 24fda...c3c 1
Engel Skrevet 23. september 2015 #20 Skrevet 23. september 2015 Det er forferdelig trist når barna blir en byrde. Stakkars barn! Man bør være glad for all den tiden man får med barna uansett årsak til det. Jeg håper ikke barnas far tenker som deg. Ja, det er trist at moren velger bort barna (uten at jeg vet hvorfor, kanskje har hun en veldig god grunn til det feks jobb), men det er minst like trist å se denne klagen fra deg. Foreldrene har vel en samværsavtale. Om denne ikke fungerer så får de lage en ny. Kanksje bør faren da ha barna mer, siden det ikke fungerer for moren. Det er ingen selvfølge at det alltid er mor som kan og ønsker å ha barna mye. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå