AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Hva vil du anbefale til en som blir 1 år i løpet av vinteren? En litt for stor foret vinterdress, hvor hun glir inn i dressen og ikke få "krabbetak" per dags dato? Den vil jo være fin og varm til vinteren, men kanskje for varm nå? Eller en tynn parkdress med tynn fleece-for, og heller bruker ekstra ullag og fleecelag inni for å justere etter temperatur til vinteren? Siden den er tynn er det lettere å brette opp ermer og bein. Men blir det for kald til vinteren? Den tynnere parkdressen er vanntett, vinterdressen er kun vannavisende. Hvor mye var din 1åring ute i snøen på den aldere? Anonymous poster hash: f3dd1...643
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Brukte parkdress med fleece og ull under den første vinteren. Gikk ikke i bhg og vi var bare ute i korte perioder av gangen, så det gikk helt fint.. Anonymous poster hash: 792d1...d29 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 takk for svar. Det er det jeg prøver å overbevise meg selv om også Anonymous poster hash: f3dd1...643
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Min 1-åring var ikke i snøen siden hun er født om sommeren, men som 1,5-åring hadde hun vinterdress med ullklær under. Og det var langt ifra for varmt! De små tåler kulde dårlig. Ville brukt vinterdress som er fôret og ull under. Anonymous poster hash: 1a095...f61
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 men en på 10-13 månder, bør vel uansett ikke være ute såå lenge. Og man skal jo ikke kle de så varmt heller, så en vinterdress vil vel være alt for varm å bruke nå ( vi skal på fjellet i høstferien)- eller? Anonymous poster hash: f3dd1...643
lulus Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Har kjøpt en helårs dress fra Stormberg til vårt barn som blir ett i november. Har ikke mottatt den enda, så usikker på hvor tykk den er. Stod at man kan ha ull og fleece under til vinteren. Tenker vi skal prøve å være litt ute hver dag, han går ikke i barnehage, men jeg skal ha lang permisjon så får få han ut i frisk luft
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 men en på 10-13 månder, bør vel uansett ikke være ute såå lenge. Og man skal jo ikke kle de så varmt heller, så en vinterdress vil vel være alt for varm å bruke nå ( vi skal på fjellet i høstferien)- eller? Anonymous poster hash: f3dd1...643 Skal ikke kle de så varmt? Selvfølgelig skal man kle de varmt. De skal ha akkurat passe temperatur. Sier seg selv at med -10 grader holder det ikke med ufôret parkdress.. Og at i 5 varmegrader er vinterdress for varmt.. Anonymous poster hash: 1a095...f61
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Har kjøpt en helårs dress fra Stormberg til vårt barn som blir ett i november. Har ikke mottatt den enda, så usikker på hvor tykk den er. Stod at man kan ha ull og fleece under til vinteren. Tenker vi skal prøve å være litt ute hver dag, han går ikke i barnehage, men jeg skal ha lang permisjon så får få han ut i frisk luft Det kan man, men den vil ikke være varm nok midt på vinteren.Anonymous poster hash: 1a095...f61
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 sorry mente FOR varmt. kjære vene. I minus 10 grader setter jeg nok heller ikke unger i snøen for å leke heller Anonymous poster hash: f3dd1...643
lulus Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 Det kan man, men den vil ikke være varm nok midt på vinteren.Anonymous poster hash: 1a095...f61 Spørs jo hvor i landet man bor det da Kler jo uansett ungen etter temperatur selvfølgelig og er ikke ute i bitende kulde.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #11 Skrevet 23. september 2015 Bor nesten helt i sør. Er jo ikke kjent for de mest ekstreme vintrene. Hadde jeg bodd på Røros hadde saken vært litt lettere. Anonymous poster hash: f3dd1...643
Tante-Sofie Skrevet 23. september 2015 #12 Skrevet 23. september 2015 Skal ikke kle de så varmt? Selvfølgelig skal man kle de varmt. De skal ha akkurat passe temperatur. Sier seg selv at med -10 grader holder det ikke med ufôret parkdress.. Og at i 5 varmegrader er vinterdress for varmt..Anonymous poster hash: 1a095...f61 Om man kan bruke uforet dress kommer jo helt an på hva man har under. Min gutt brukte uforet dress hele vinteren de to første årene han gikk i barnehagen, og temperatur ble regulert med ulike antall lag ull i forskjellige tykkelser. Barnehagen var enig i at det var en god løsning, fordi det gjorde det lettere å regulere. Først da han begynte på storebarnsavdeling fikk han vinterdress, fordi da skulle han også kle på seg selv, og da er det viktigere at det går raskt/er enkelt.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #13 Skrevet 23. september 2015 ja,ja. ser det er mange delte meninger om dette, så kanskje ikke så rart jeg var usikker. ikke at jeg ble klokere tenker også uforet dress med ullag under ikke er veldig mye kaldere enn de tykke dressene fyllt med polyester ikke bare-bare å ha barn Anonymous poster hash: f3dd1...643
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #14 Skrevet 23. september 2015 Vi hadde begge deler. Parkdress høst og vår, med fleece eller ull under, og vinterdress på vinteren, med ulle eller fleece under. Ungen min hadde blitt altfor kald med kun parkdress (med ull/fleece under) ila hele vinteren. Anonymous poster hash: 60213...4ba
Tante-Sofie Skrevet 23. september 2015 #15 Skrevet 23. september 2015 ja,ja. ser det er mange delte meninger om dette, så kanskje ikke så rart jeg var usikker. ikke at jeg ble klokere tenker også uforet dress med ullag under ikke er veldig mye kaldere enn de tykke dressene fyllt med polyester ikke bare-bare å ha barn Anonymous poster hash: f3dd1...643 Det handler vel mest om at barn er veldig ulike. Min er en veldig varm fyr, så han har alltid trengt lite klær. I dag er han på tur med barnehagen og har på seg uforet dress, langermet trøye, joggebukser og sko. Andre barn har på seg to lag med bomullsklær + et lag med fleece under sine dresser. Min gutt hadde bli kokt om han skulle hatt på seg så mye. Jeg blir ofte forundret over hvor lite klær han trenger, og sliter hardt med å ikke kle på ham for mye fordi jeg fryser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå