Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ventet at Norges Bank setter ned renten i ukene som kommer, eller er det et godt tidspunkt for å kontakte banken og få bedre rente i dag?

Anonymous poster hash: 74f3a...bda
Videoannonse
Annonse
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Er det ventet at Norges Bank setter ned renten i ukene som kommer, eller er det et godt tidspunkt for å kontakte banken og få bedre rente i dag?

Etter hva jeg har lest så er det forventet at de setter den ned.

Skrevet

Det var lenge ventet at styringsrenten skulle settes ned med ytterlige 0,25% i morgen 24. september. Nå er det derimot flere som tror at renten vil bli stående pga svar kronekurs og høy inflasjon den siste tiden. Det er derimot signaler som tilsier at renten kan bli satt ned neste runde, 5. november.

Skrevet

Så jeg kan trygt kontakte banken?

Skrevet

Så jeg kan trygt kontakte banken?

Nå vet jeg jo ikke hva renten din er i dag, men det er jo ikke farlig å kontakte banken. Det som er helt sikkert er at renten ikke går opp. Om styringsrenten går ned i morgen er nok ikke du den eneste som ringer til banken.

Jeg har selv fått lavere rente ved å "true" med å bytte bank. Er du medlem av Nito, Tekna, nsf eller er statlig/kommunalt ansatt kan du jo få lavere rente gjennom andre fordeler.

Skrevet

2,55

Skrevet

2,55

Det vil si at du har en meget god rente, og at du mest sannsynlig er under 34 år.

"Vanlig" rente i dag ligger gjerne rundt 2,9 om man ser bort i fra de med forbundsfordelene som f. eks Tekna har. Medlemmene der får 2,25 i rente hos Danske Bank. Har du en stor bank eller en lokal bank? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...