FlikkFlakk Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 (endret) Selv så merker jeg at jeg automatisk går over på parfymer med mer "tyngde" feks orientalske osv når høsten og vinteren kommer. Selv så har jeg MANGE parfymer, har spart i over 25år, så jeg har mye å bytte på, men mine favoritter akkurat nå er: *Cinema fra YSL *Boucheron fra Boucheron *Trouble fra Boucheron *Kelly Caleche fra Hermes *Vanille noir fra Yves Rocher *Coco noir fra Chanel *Classique fra JG Gaultier *Cristobal fra Balenciaga *Dolce vita fra Christian Dior *Margretha Ley fra Escada *Paris fra Balenciaga *Shalimar initial fra Guerlain *Poeme fra Lancome +mf Spennende å høre hva dere bruker Endret 23. september 2015 av FlikkFlakk
SRC Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Det går mest i Coco Noir fra Chanel og Manifesto fra YSL. Har Tom Ford Velvet Orchid på ønskelisten, den er helt nydelig 1
Zenobia Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Jeg gleder meg til å sprette en ny flaske Men jeg er ikke ferdig med forrige, så 1. oktober går jeg over til 8eme jour (Yves Rocher). Når den er tømt, blir det Alien (Thierry Mugler) frem til våren. I sommer og frem til nå, har det gått i Ming Shu (også Yves Rocher). 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Har egentlig aldri skjønt greia med å ha høst/vinter/vår/sommer parfyme bruker Versace (yellow diamond) og Viktor&Rolf (flowerbomb) året rundt. Ønsker meg en fra juicy couture nå Anonymous poster hash: 9f921...7c3 3
Gjest Uhumskheter Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Prøver å ta mest mulig hensyn til allergikere og gravide og andre som kan risikere å få astmaanfall eller spy i nærheten av meg. Men på kveldstid så bruker jeg Body fra Burberry. Og heter det ikke Hvilken parfyme, ikke hvordan parfyme?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Si fra Giorgio Armani er helt nydelig, kan anbefales Anonymous poster hash: b8ce8...7eb 2
FlikkFlakk Skrevet 23. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2015 Har egentlig aldri skjønt greia med å ha høst/vinter/vår/sommer parfyme bruker Versace (yellow diamond) og Viktor&Rolf (flowerbomb) året rundt. Ønsker meg en fra juicy couture nå Anonymous poster hash: 9f921...7c3 Jeg er også en av de som bruker sommerparfymer når det er vinter og visa versa. Det at vi ofte tyr til litt varmere og tyngre parfymer når det blir kaldere er fordi vi har et "behov" for varme og de lukter bedre i kaldt vær. Varme og tunge parfymer blir ofte altfor mye i sommervarmen, noen kan også virke kvelende 1
peppermyntete Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Og heter det ikke Hvilken parfyme, ikke hvordan parfyme? Bra vi er flere som så det Jeg bruker enten zensun fra shiseido eller clean sin warm cotton året rundt. 1
FlikkFlakk Skrevet 23. september 2015 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2015 Bra vi er flere som så det Jeg bruker enten zensun fra shiseido eller clean sin warm cotton året rundt. Jeg har litt skrivevansker Har rettet det opp nå 2
Jealar89 Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Diesel Fuel for life Unlimited er fantastisk. Jeg er ikke glad i tunge parfymer, men denne er ikke for tung, men har en typisk høst/vinter lukt.
Djungelvrål Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Bruker lett parfyme hele året. Får krypp av tunge parfymer, får ofte vondt i hodet når andre dynker seg i parfymer ala Shalimar, Alien, Obsession ol. Parfyme kan ikke spares på. de er ferskvare og blir dårlige etter noen år, akkurat som all annen kosmetikk. 5
Gjest Honeyblossom Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Har du spart på parfymer i 25 år? Whaat.. de kan da umulig lukte godt lenger.. Personlig så har jeg ikke en bestemt parfyme for hver sesong. Jeg kjøper 2-3 jeg liker, og bytter på å bruke de til de er tomme og kjøper nye.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Hvor lenge holder en parfyme omtrent da? Bare ett år? Anonymous poster hash: 96a28...ac8 1
Choclit Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Fin liste, ts. Nysgjerrig på vanilla noir. Er den 😇 eller hvordan er den? Jeg bruker Black opium atm, liker den.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Akkurat nå bruker jeg warm cotton fra Clean,Bombshell fra Victorias Secret og Acqua de Giola fra Armani . Anonymous poster hash: a4313...008
Djungelvrål Skrevet 24. september 2015 #16 Skrevet 24. september 2015 Hvor lenge holder en parfyme omtrent da? Bare ett år? Anonymous poster hash: 96a28...ac8 2-4 år hvis den står i normal romtemp. Men dyrere og mer konsentrert eau de parfum varer lengre. Er en fordel hvis flasken står tørt. Man ser det fort på fargen hvis den har blitt dårlig, da blir den mørkere og lukter beskt og annerledes. Har måttet kaste endel oppigjennom. Mørke og lystette flakonger holder lengre fordi de ikke slipper lys igjennom. Parfyme bør ikke oppbevares på badet.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #17 Skrevet 24. september 2015 2-4 år hvis den står i normal romtemp. Men dyrere og mer konsentrert eau de parfum varer lengre. Er en fordel hvis flasken står tørt. Man ser det fort på fargen hvis den har blitt dårlig, da blir den mørkere og lukter beskt og annerledes. Har måttet kaste endel oppigjennom. Mørke og lystette flakonger holder lengre fordi de ikke slipper lys igjennom. Parfyme bør ikke oppbevares på badet. Har mine på badet ser du, og synes de lukter annerledes enn tidligere.. Lurer på om jeg har klart å ødelegge dem.. Anonymous poster hash: 96a28...ac8
tørkestativ Skrevet 24. september 2015 #18 Skrevet 24. september 2015 Har maange parfymer men bytter kun mellom 2 stk: den rosa versace og miss dior liker kun lette og søte lukter på meg selv
FlikkFlakk Skrevet 24. september 2015 Forfatter #20 Skrevet 24. september 2015 (endret) Har du spart på parfymer i 25 år? Whaat.. de kan da umulig lukte godt lenger.. Personlig så har jeg ikke en bestemt parfyme for hver sesong. Jeg kjøper 2-3 jeg liker, og bytter på å bruke de til de er tomme og kjøper nye. Jeg har noen som har blitt dårlige, og det er parfymer som har nyere dato. Har en parfyme som faktisk er 30år og den lukter akkurat det samme nå som da den ble kjøpt. Om parfymene blir dårlige eller ikke kommer mye ann på oppbevaring. Jeg oppbevarer mine parfymer kjølig, mørkt og i eskene sine, på denne måten har veldig få av mine parfymer blitt dårlige. Skjønner at vanlige folk uten den store interessen for parfyme ikke oppbevarer sine flasker på denne måten, men vi som sparer gjør det, man bruker altfor mye penger på denne "hobbyen" til å sette flakene i et lyst og varmt rom. Jeg har noen flasker som jeg har kjøpt dobbelt opp, da har jeg en av dem på "utstilling" i vanlig rom med vanlig lys og temperatur, disse vet jeg at jeg får brukt opp før de evt blir dårlige Fin liste, ts. Nysgjerrig på vanilla noir. Er den eller hvordan er den? Jeg bruker Black opium atm, liker den.Vanille Noire er ikke en helt typisk vanilje parfyme, den har noe som heter Bourbon vanilje i seg, som gjør at den blir litt mer "voksen" enn mange andre vanilje parfymer. Den har også en tre akkord i seg som passer utrolig bra sammen med vaniljen. Jeg bruker Vanille Noire ofte, liker den varme duften uten at den blir for søt. Er virkelig å anbefale hvis du liker vanilje og litt treaktige parfymer Endret 24. september 2015 av FlikkFlakk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå