AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Var på ferie i utlandet i sommer. Var på vei inn på bussen og så denne situasjonen utspille seg delevis gjennom vinduet før bussen kjørte. Det var en norsk familie med en liten gutt på ca 2 år som tydligvis var adoptert. Det var en meget varm dag og ungen hyl gråt. Jeg så faren til gutten slo han, i ansiktet. Temmelig hardt. Så hardt at hodet falt bakover. Bussen var allerede på vei bortover veien og jeg ble sittende å tenke på hvor fælt det må være å være en liten adoptert gutt også komme til et hjem der man ble slått TristAnonymous poster hash: f7344...453
sjøhest Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Ja helt grusomt. Du burde gjort noe. Men nå er det for seint. 1
Puny Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Det er da trist uansett om man er adoptert eller ikke...? 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Hadde han blitt i landet sitt, hadde han sikkert blitt slått der også, daglig. Her har han iallfall familie med går økonomi som har råd til å faktisk ta han med på ferie, han har sikkert varme klær, får servert middag hver dag og har tak over hodet. Han har vunnet i Lotto som har fått komme til et land som Norge. Anonymous poster hash: 8711e...6be 1
lille_fiol Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Var på ferie i utlandet i sommer. Var på vei inn på bussen og så denne situasjonen utspille seg delevis gjennom vinduet før bussen kjørte. Det var en norsk familie med en liten gutt på ca 2 år som tydligvis var adoptert. Det var en meget varm dag og ungen hyl gråt. Jeg så faren til gutten slo han, i ansiktet. Temmelig hardt. Så hardt at hodet falt bakover. Bussen var allerede på vei bortover veien og jeg ble sittende å tenke på hvor fælt det må være å være en liten adoptert gutt også komme til et hjem der man ble slått TristAnonymous poster hash: f7344...453 Var disse på samme hotell som deg? da kan du jo prøve å finne ut av hvem de var og anmelde det videre til barnevernet. Ser ikke vitsen med å snakke om det hvis ikke man ikke gjør noe. 1
Gjest Haaploes Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Hadde han blitt i landet sitt, hadde han sikkert blitt slått der også, daglig. Her har han iallfall familie med går økonomi som har råd til å faktisk ta han med på ferie, han har sikkert varme klær, får servert middag hver dag og har tak over hodet. Han har vunnet i Lotto som har fått komme til et land som Norge.Anonymous poster hash: 8711e...6be Du synes å være et grusomt menneske. At barnet er adoptert er fullstendig irrelevant. At et barn blir mishandlet er både feil og grusomt uansett.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Hadde han blitt i landet sitt, hadde han sikkert blitt slått der også, daglig.Her har han iallfall familie med går økonomi som har råd til å faktisk ta han med på ferie, han har sikkert varme klær, får servert middag hver dag og har tak over hodet. Han har vunnet i Lotto som har fått komme til et land som Norge.Anonymous poster hash: 8711e...6be Det gjør ikke opp for å bli slått og det er ikke sikkert han hadde blitt slått av sine biologiske foreldre. Om jeg kunne velge mellom å være fattig eller bli slått, hadde jeg valgt å være fattig. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Var disse på samme hotell som deg? da kan du jo prøve å finne ut av hvem de var og anmelde det videre til barnevernet. Ser ikke vitsen med å snakke om det hvis ikke man ikke gjør noe. Gutten var sannsynligvis fra Korea eller noe sånt. Ihvertfall fra den delen av verden Det var ikke akkurat så veldig lett å få stoppet dette da jeg satt på en buss. Og nei, dette var på ingen måte en charter tur der vi bodde på samme hotell, så det er umulig å finne disse folka igjen. Dette var på en parkeringsplass, og den norske familien satt seg i en bil og kjørte avgårde Jeg syntes det var så trist fordi barnet vsr så lite og helt tydelig gråt fordi det vært nærmere 40 grader og steiksol. Og fordi faren slo hardt! Ikke et lite klaps, neida et skikkelig smell, ungen ramlet bakover. Mora bare stod å så på. Hilsen TS Anonymous poster hash: f7344...453
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 Jeg har engang vært på en flyplass i utlandet hvor jeg så et barn ble slått. Dette var i et land hvor jeg vet det er lov å slå barna som oppdragelse. Jeg ante ikke hvordan jeg skulle reagere. Jeg kunne ikke storme bort og si: ikke slå barnet fordi det ikke er lov i mitt hjemland. Beskyttertrangen ble så sterk at jeg fanget barnets og også fars oppmerksomhet, og klarte å avlede (tror jeg) videre slag. Men om dette til syvende og sist førte til at barnet ble enda mere straffet i ettertid, når de ikke ble observert, er umulig å vite. Men tankene i hodet mitt begynte iallefall å løpe, og det tok lang tid før jeg klarte å legge historien bak meg. Dessverre er det tusenvis av barn hver dag i verden som blir slått. Anonymous poster hash: 5cd9c...56a
Jobbermedbarn Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 Jeg har engang vært på en flyplass i utlandet hvor jeg så et barn ble slått. Dette var i et land hvor jeg vet det er lov å slå barna som oppdragelse. Jeg ante ikke hvordan jeg skulle reagere. Jeg kunne ikke storme bort og si: ikke slå barnet fordi det ikke er lov i mitt hjemland. Beskyttertrangen ble så sterk at jeg fanget barnets og også fars oppmerksomhet, og klarte å avlede (tror jeg) videre slag. Men om dette til syvende og sist førte til at barnet ble enda mere straffet i ettertid, når de ikke ble observert, er umulig å vite. Men tankene i hodet mitt begynte iallefall å løpe, og det tok lang tid før jeg klarte å legge historien bak meg. Dessverre er det tusenvis av barn hver dag i verden som blir slått. Anonymous poster hash: 5cd9c...56a Jeg var på ferie i Tyrkia, på stranda var det en tyrkisk fam bak oss med en liten gutt på ca 2 år som ble klapset til i ansiktet av faren (tror jeg). Skal love deg jeg spratt opp løp bort og fortalte han på engelsk akkurat hva jeg mente om det! En yngre mann (mulig onkel) kom bort og pratet med meg på engelsk etterpå da faren bare så sint på meg og gikk! Han sa at de har et annet syn på det og klapse til barn enn vi har, men sa han forstod at jeg reagerte, det var også han som trøstet gutten! Faren fulgte meg med øynene de neste timene og mannen min var sikker på han kom til å følge etter oss el. Jeg angret ikke et sekund, hadde gjort det igjen! Utrolig trist at så mange barn blir slått, ja, så nedverdigende og skremmende, jeg har ikke mange gode tanker om voksne som tyr til vold! 1
Gjest Gaea Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Tråden er ryddet for avsporinger. Marr, mod.
sjøhest Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 Jeg hadde gått av bussen og snakket med de, og tatt bilde av de. Så funnet ut hvem de var.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Jeg var på ferie i Tyrkia, på stranda var det en tyrkisk fam bak oss med en liten gutt på ca 2 år som ble klapset til i ansiktet av faren (tror jeg). Skal love deg jeg spratt opp løp bort og fortalte han på engelsk akkurat hva jeg mente om det! En yngre mann (mulig onkel) kom bort og pratet med meg på engelsk etterpå da faren bare så sint på meg og gikk! Han sa at de har et annet syn på det og klapse til barn enn vi har, men sa han forstod at jeg reagerte, det var også han som trøstet gutten! Faren fulgte meg med øynene de neste timene og mannen min var sikker på han kom til å følge etter oss el. Jeg angret ikke et sekund, hadde gjort det igjen! Utrolig trist at så mange barn blir slått, ja, så nedverdigende og skremmende, jeg har ikke mange gode tanker om voksne som tyr til vold! Han kunne sikkert ikke engelsk....😒Anonymous poster hash: daf50...357
lille_fiol Skrevet 26. september 2015 #14 Skrevet 26. september 2015 Gutten var sannsynligvis fra Korea eller noe sånt. Ihvertfall fra den delen av verden Det var ikke akkurat så veldig lett å få stoppet dette da jeg satt på en buss. Og nei, dette var på ingen måte en charter tur der vi bodde på samme hotell, så det er umulig å finne disse folka igjen. Dette var på en parkeringsplass, og den norske familien satt seg i en bil og kjørte avgårde Jeg syntes det var så trist fordi barnet vsr så lite og helt tydelig gråt fordi det vært nærmere 40 grader og steiksol. Og fordi faren slo hardt! Ikke et lite klaps, neida et skikkelig smell, ungen ramlet bakover. Mora bare stod å så på. Hilsen TSAnonymous poster hash: f7344...453 Hvordan vet du at de var fra Norge? Hørte du dem snakke norsk? Og hva dialekt snakket de isåfall? Kan jo være at det er mulig å spore dem opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå