Gå til innhold

vil bli fit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei! så nå som jeg har mer motivasjon enn ever, og i tillegg stalka hele instagrammen til ei som har drevet med konkurrering innenfor fitness er jeg supergira på å komme i gang. haha..

Jeg finnes ikke godt trent, bare sånn at det er sagt. Jeg er 165 høy, litt usikker på vekta (60 ish) og 23 år. Har aldri vært godt trent heller, har bare hatt noen perioder her og der hvor jeg har trent for en liten stund før jeg har droppa ut.

Så for å beskrive hvordan jeg ser ut er jeg vel forsåvidt normal slank. Men jeg er ikke så veldig komfortabel med hvordan jeg ser ut. kanskje ikke så rart da det ikke er muskler i denne kroppen, bare fett. 

Har nettopp meldt meg inn på treningssenter og såvidt begynt. Det jeg har gjort sålangt er jogging på tredemølla og litt styrkeøvelser etterpå (med og uten apparater). Kostholdet jobber jeg med, men trenger litt tips og inspirasjon. Det går mye i brød... spiser pluss minus tre måltider om dagen.

Målet er egentlig å bli litt slankere og få strammet opp kroppen til tusen! Vil bli mer definert og få litt muskler, med andre ord.

Tenker å trene 3-4 ganger i uka, og så øke etterhvert. Har i grunn tenkt å holde på med jogging en god stund, og samtidig ta litt styrke. Også trappe ned på utholdenhetstrening og trappe opp i styrke etterhvert. Men vet ikke om det er den mest effektive måten?
Når det gjelder kosthold er jeg antakeligvis verdens største brødelsker. kunne levd på brød uten problem. og er fryktelig dårlig på å lage middag. 

Men det jeg tenker å prøve på og som jeg tror er realistisk er;

- kutte ned brødmåltidene til 1-2 ganger om dagen (har alltid hvertfall 1 egg på, ellers skinke og ost, leverpostei, syltetøy, kaviar, salami osv)

- mye grønnsaker og kylling (og kanskje litt potet) til middag (det liker jeg ganske godt). og sikkert litt andre ting.

-mager kesam / cottage chese med banan / druer til kvelds.

Noen som har noen tips eller kommentarer?

Anonymous poster hash: 4b618...a0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis innom fitnessbloggen.no i dag, og der er det et forum spekkfullt av treningsglade folk. Garantert mye hjelp å hente der inne i hvert fall :)

Anonymous poster hash: 4f11b...5fa
Skrevet

Takk for tips, det skal jeg sjekke ut! =) 

ts

Anonymous poster hash: 4b618...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...