AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Hvis barnet (11 år) opplever på samvær - barnet blir tatt hardt i nakken - barnet blir hånet, voksen hermer etter det barnet sa med forvrengt stemme - barnet forteller at en annen elev forsøkte å kvele seg i klasserommet, voksen gjør ingenting med saken ovenfor skolen. Sier til barnet at det sikkert ikke skjer igjen. - barnet blir dratt/bært hylende ut i bilen når det nektet å bli med til samvær (andre foreldren var ikke hjemme) - voksen forteller barnet at vedkommende har lyst til å slå barnet, gjør det ikke da - barnet stakk av gårde til stranden før de andre var klare til å reise, straffen: bli bært et stykke ut i vannet og så sluppet ned i. Skulle lære at det var farlig å være alene på stranden uten å være svømmedyktig (var mye yngre da) - voksen drar søsteren inn på badet og kaster kaldt vann på ansiktet hennes da hun ikke var klar for å komme pusse tennene med engang, ville fullføre noe hun holdt på med først Er dette forsvarlig at barnet fortsetter å ha samvær uten tilsyn ? Er dette noe en bør ta opp med barnevernet ? Anonymous poster hash: 8c5c9...cba
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Hva sier magefølelsen din? Anonymous poster hash: ff49c...482 1
Maleficenta Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Hvis barnet (11 år) opplever på samvær - barnet blir tatt hardt i nakken - barnet blir hånet, voksen hermer etter det barnet sa med forvrengt stemme - barnet forteller at en annen elev forsøkte å kvele seg i klasserommet, voksen gjør ingenting med saken ovenfor skolen. Sier til barnet at det sikkert ikke skjer igjen. - barnet blir dratt/bært hylende ut i bilen når det nektet å bli med til samvær (andre foreldren var ikke hjemme) - voksen forteller barnet at vedkommende har lyst til å slå barnet, gjør det ikke da - barnet stakk av gårde til stranden før de andre var klare til å reise, straffen: bli bært et stykke ut i vannet og så sluppet ned i. Skulle lære at det var farlig å være alene på stranden uten å være svømmedyktig (var mye yngre da) - voksen drar søsteren inn på badet og kaster kaldt vann på ansiktet hennes da hun ikke var klar for å komme pusse tennene med engang, ville fullføre noe hun holdt på med først Er dette forsvarlig at barnet fortsetter å ha samvær uten tilsyn ? Er dette noe en bør ta opp med barnevernet ? Anonymous poster hash: 8c5c9...cba Som svar på spørsmålet ditt, så syns jeg det ja. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Ja, ta det opp med barnevernet.
Brimi Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 Jeg ville nok ringt barnevernet, men ikke før jeg hadde snakket med den voksne. Det høres fælt ut å vokse opp med det der. Har du prøvd å snakke med forelderen?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Prøvd å snakke med den andre foreldren hver eneste gang, han bagatiliserer det som har hendt. Han er utrolig flink å snakke for seg, fremstår utad som vellykket, velformulert, hjelpsom og snill. Vet ikke om barnevernet ville tatt meg seriøst, prøvd å få barnet til å snakke med familievernkontoret men det strider imot og vil ikke snakke med fremmede. Men lurer på om hans vurderingsevne er skadet etter å ha vokst opp med to alkoholiserte foreldre, og vant til å dekke over og forsvare. 2 av tingene jeg skrev på listen har far stått for, resten er stemor. Anonymous poster hash: 8c5c9...cba
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Jeg tenkte allerede ved andre punkt at dette bør meldes fra om. Anonymous poster hash: 9024b...207 4
Brimi Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Prøvd å snakke med den andre foreldren hver eneste gang, han bagatiliserer det som har hendt. Han er utrolig flink å snakke for seg, fremstår utad som vellykket, velformulert, hjelpsom og snill. Vet ikke om barnevernet ville tatt meg seriøst, prøvd å få barnet til å snakke med familievernkontoret men det strider imot og vil ikke snakke med fremmede. Men lurer på om hans vurderingsevne er skadet etter å ha vokst opp med to alkoholiserte foreldre, og vant til å dekke over og forsvare. 2 av tingene jeg skrev på listen har far stått for, resten er stemor. Anonymous poster hash: 8c5c9...cba Jeg liker å tro at barnevernet ser rett i gjennom sånne mennesker. Hadde jeg vært mor hadde jeg ringt enten advokat, barnevernet eller politi for å snakke om trenering eller tilbakeholding av samvær . 1
kisskissbangbang Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Stakkars barn! Ja, her hadde jeg definitivt tatt en telefon til barnevernet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #11 Skrevet 22. september 2015 Hva om etter at dere hører fars forklaringer barnet blir tatt hardt i nakken (for at han ikke skulle løpe ut før alle var klare) - barnet blir hånet, voksen hermer etter det barnet sa med forvrengt stemme (for å vise hvordan barnet høres ut når det svarer surt) - barnet forteller at en annen elev forsøkte å kvele seg i klasserommet, voksen gjør ingenting med saken ovenfor skolen. Sier til barnet at det sikkert ikke skjer igjen. (trodde ikke det var så ille) - barnet blir dratt/bært hylende ut i bilen når det nektet å bli med til samvær (andre foreldren var ikke hjemme) (han hadde sagt til stemor at hun måtte få med gutten uansett) - voksen forteller barnet at vedkommende har lyst til å slå barnet, gjør det ikke da (stemor hadde dultet litt bort i hodet til sin datter for hun hadde øretelefoner for å få oppmerksomhet, barnet sa at hun ikke skal mishandle barna sine ment som ironi, hun svarte at hun hadde lyst til å slå han) - barnet stakk av gårde til stranden før de andre var klare til å reise, straffen: bli bært et stykke ut i vannet og så sluppet ned i. Skulle lære at det var farlig å være alene på stranden uten å være svømmedyktig (var mye yngre da) (for å skremme han for å stikke av til stranden alene igjen) - voksen drar søsteren inn på badet og kaster kaldt vann på ansiktet hennes da hun ikke var klar for å komme pusse tennene med engang, ville fullføre noe hun holdt på med først. (ingen forklaring) Anonymous poster hash: 8c5c9...cba
Ms.Sommerfugl Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Hva om etter at dere hører fars forklaringer barnet blir tatt hardt i nakken (for at han ikke skulle løpe ut før alle var klare) - barnet blir hånet, voksen hermer etter det barnet sa med forvrengt stemme (for å vise hvordan barnet høres ut når det svarer surt) - barnet forteller at en annen elev forsøkte å kvele seg i klasserommet, voksen gjør ingenting med saken ovenfor skolen. Sier til barnet at det sikkert ikke skjer igjen. (trodde ikke det var så ille) - barnet blir dratt/bært hylende ut i bilen når det nektet å bli med til samvær (andre foreldren var ikke hjemme) (han hadde sagt til stemor at hun måtte få med gutten uansett) - voksen forteller barnet at vedkommende har lyst til å slå barnet, gjør det ikke da (stemor hadde dultet litt bort i hodet til sin datter for hun hadde øretelefoner for å få oppmerksomhet, barnet sa at hun ikke skal mishandle barna sine ment som ironi, hun svarte at hun hadde lyst til å slå han) - barnet stakk av gårde til stranden før de andre var klare til å reise, straffen: bli bært et stykke ut i vannet og så sluppet ned i. Skulle lære at det var farlig å være alene på stranden uten å være svømmedyktig (var mye yngre da) (for å skremme han for å stikke av til stranden alene igjen) - voksen drar søsteren inn på badet og kaster kaldt vann på ansiktet hennes da hun ikke var klar for å komme pusse tennene med engang, ville fullføre noe hun holdt på med først. (ingen forklaring) Anonymous poster hash: 8c5c9...cba Hadde fortsatt kontaktet barnevernet. Slike mennesker som du beskriver faren, er mestere på å forklare alt mulig. Har du mulighet til å dokumentere noe av dette?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #13 Skrevet 22. september 2015 Hadde fortsatt kontaktet barnevernet. Slike mennesker som du beskriver faren, er mestere på å forklare alt mulig. Har du mulighet til å dokumentere noe av dette? Har kun barnas forklaringer, faren er smart og har aldri svart på skriftlige henvendelser kun muntlig. Anonymous poster hash: 8c5c9...cba
Ms.Sommerfugl Skrevet 22. september 2015 #14 Skrevet 22. september 2015 Har kun barnas forklaringer, faren er smart og har aldri svart på skriftlige henvendelser kun muntlig. Anonymous poster hash: 8c5c9...cba Okei, så det er barna selv som har sagt dette til deg? I så fall skal det vektlegges veldig! Eventuelt har de noe grunn til å sette far og stemor i dårlig lys?
Oppgitt78 Skrevet 22. september 2015 #15 Skrevet 22. september 2015 (endret) Har du sett disse hendelsene selv, TS? Hvilken part er du i saken? Har du (hatt) konflikter gående med noen av de involverte parter her? Endret 22. september 2015 av Oppgitt78
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #16 Skrevet 22. september 2015 Nei, har ikke det. Men er ikke i tvil at de har hendt. Ene barnet har utviklet så sterk motvilje til å gå til samvær at sist når faren skulle hente så nektet han å gå med far. Holdt en tale for faren om hvorfor far forsvarte stemor, hvorfor han ikke fikk stemor til å stoppe selv når far var vitne til det som hente i enkelte tilfeller. Andre barnet ringte meg fortvilet fra baksetet den gangen stemor dro i armen til gutten og til slutt bærte han inn i bilen. Søsteren har vært vitne til noe av det broren har vært utsatt for. Virker som gutten får tåle mer en jenta. Anonymous poster hash: 8c5c9...cba
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #17 Skrevet 22. september 2015 Nei, har ikke det. Men er ikke i tvil at de har hendt. Ene barnet har utviklet så sterk motvilje til å gå til samvær at sist når faren skulle hente så nektet han å gå med far. Holdt en tale for faren om hvorfor far forsvarte stemor, hvorfor han ikke fikk stemor til å stoppe selv når far var vitne til det som hente i enkelte tilfeller. Andre barnet ringte meg fortvilet fra baksetet den gangen stemor dro i armen til gutten og til slutt bærte han inn i bilen. Søsteren har vært vitne til noe av det broren har vært utsatt for. Virker som gutten får tåle mer en jenta. Anonymous poster hash: 8c5c9...cba Litt for rask å taste. Jeg er mor, og konflikten med far har kun dreid seg om disse hendelsene. For jeg reagerer og syns det er uhørt å behandle barn slik, far prøver å snakke meg rundt. Men jeg syns dette er hårreisende galt, føler meg maktløs å ikke klare beskytte barna, og han som skal egentlig beskytte de i sitt eget hjem. Gjør ikke det. Nå skal det også sies at i perioder så går det ok, så det er ikke hver gang de er på samvær det er problemer. Men nå har gutten låst seg helt og vil ikke til far. Anonymous poster hash: 8c5c9...cba
FlikkFlakk Skrevet 22. september 2015 #18 Skrevet 22. september 2015 Ja, jeg hadde meldt i fra, stakkars barn
Oppgitt78 Skrevet 22. september 2015 #19 Skrevet 22. september 2015 Grunnen til at jeg lurte på de spesifikke spørsmålene er at jeg har sett en (sannsynligvis) liknende sak på nært hold.. Listen over mors bekymringer stemmer skremmende bra overens! Den saken endte opp med at barna flyttet til far permanent, etter at både barna selv og BV innså at mor hadde (delvis ubevisst) manipulert hele situasjonen, og satt barna opp mot far/stemor. Hvis du vet at noe slikt ikke kan ha skjedd her, så vil jeg anbefale deg å kontakte BV!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #20 Skrevet 23. september 2015 Hvordan i alledager kan det være manipulering at man reagerer på hvordan barna blir behandlet ? Eller mener du kanskje at i saken du nevnte at den moren hadde kommet med løgner ? Hvis det er tilfellet så må jeg si at det er ikke snakk om det her. Konflikt kommer av at jeg som mor er ikke enig i at dette er greit, kan ikke bare la være å si noe til far for å prøve få en stopp til dette. Han gjør ingenting i saken, skal jeg også la være ? Snakk om at begge foreldrene svikter da, syns jeg. Hvis far skulle overta omsorgen her så ville det vært omsorgssvikt av retten, ja jeg mener det. Anonymous poster hash: 8c5c9...cba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå