Gå til innhold

Grillfest og grillmat for vegetarianere

Anbefalte innlegg

Gjest Malificenta
Skrevet

Har dere noen forslag som kan slå an? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp, marinert tofu, maiskolber, veggisburgere.

Anonymous poster hash: 38ce0...439
Skrevet

Mange gode grønnsaker som kan grilles. 

Selv elsker jeg grillspyd med f.eks. paprika, løk, aubergine, tomat og squash. Gjerne penslet med en god saus eller marinade.

Grillet sopp er også knallgodt. Samme med maiskolber. Jeg har også penslet aubergineskiver med honning og stekt de ganske sprø på grillen med stor suksess.

Hvis gjestene spiser ost, så kan man jo fylle grønnsaker med det slik at det smelter. F.eks. halve paprika fylt med en god ost og krydder. 

Anonymous poster hash: 7dc9e...4bf
Gjest Malificenta
Skrevet

Takk for forslag :) Har du også forslag til en god saus eller marinade? 

Aubergineskiver med honning hørtes også spennende ut :)

Skrevet

Halloumi.

Portobellosopp oppned, stilken tatt ut, og fylt med feks hvitløks- og urtesmør.

Grillede rosenkål: http://www.charbroil.com/community/grilled-brussels-sprouts-with-balsamic-vinaigrette/

Som tilbehør til grillede grønnsaker kan det også være godt med grillet polenta. Man koker polenta (det tar 5 minutter med hurtigvarianten som er den som oftest er å få i vanlige butikker), sprer massen tynt utover et oljet brett e.l., lar kjølne og stivne, og skjærer opp i passe stykker som så grilles gylne på begge sider. Godt sammen med grillet aubergine, squash og paprika, feks. Eller med soppen jeg beskrev over.

Anonymous poster hash: 5c17c...286
Gjest Overrasket
Skrevet

Halloumi og hjemmelaget veggieburger i hjemmelaget burgerbrød. :spise:  Veggieburgere er litt pes å lage, men hvis noen hadde servert meg det hadde jeg blitt svært positivt overrasket. Men grillfest i september ... ?

Skrevet

Grillet asparges(obs må kokes først), aburgine, paprika, ulike typer sopp, tomater(cherrytomater på grillspyd eller bakte bifftomater), squash maiskolber, osv. Bare å leke seg til med grillsaus, salt/pepper/krydder/, hvitløk, olivenolje, osv

Ellers enten ferdiglagte vegetarhamburgere(obs alle er ikke spesielt gode) eller lage selv. Også ferdiglagte vegetarpølser fungerer fint!

Ved siden av går det f.eks. an å ha en god couscous-salat :)

Skrevet

Grillet asparges(obs må kokes først), aburgine, paprika, ulike typer sopp, tomater(cherrytomater på grillspyd eller bakte bifftomater), squash maiskolber, osv. Bare å leke seg til med grillsaus, salt/pepper/krydder/, hvitløk, olivenolje, osv

Ellers enten ferdiglagte vegetarhamburgere(obs alle er ikke spesielt gode) eller lage selv. Også ferdiglagte vegetarpølser fungerer fint!

Ved siden av går det f.eks. an å ha en god couscous-salat :)

Enig i at grillet asparges er veldig godt, men etter min mening trenger den ikke kokes først. Men det er best på våren når europeisk asparges er i sesong.

• Liker 1
Skrevet

Enig i at grillet asparges er veldig godt, men etter min mening trenger den ikke kokes først. Men det er best på våren når europeisk asparges er i sesong.

Jepp sant det! Har griller asparges før ukokt, men da smakte den absolutt ikke godt. Mulig at det er smakspreferanser altså :)

Det er også vitkig å tilberede aburgine før man steker den! Ellers ender man opp med en beisk skosåle. 

Skrevet

Vegetarburger, nuggets, falafel

Jeg pleier å bruke produkter fra anamma når jeg skal grille :)

Anonymous poster hash: 5adfd...832
Skrevet

Grilling for vegetarianere høres stusselig ut. 

Anonymous poster hash: ce9f8...21c
  • Liker 1
Skrevet

Grilling for vegetarianere høres stusselig ut. 

Anonymous poster hash: ce9f8...21c

Neida det er kos så lenge man er kreativ og legger til litt innsats :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...