AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Jeg er 1,61 høy og veier 53 kg. Vil gjerne ned tre kg, og ble anbefalt å holde meg til 1200 kalorier om dagen. Høres dette ok ut? Anonymous poster hash: ed51b...5b8
veraa94 Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Hvorfor skal du ned i vekt? Ser ingen god grunn til det... 1
Pringle Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Du har en fin vekt og sikkert en fin kropp. Det er ikke noe mål å være på grensen til undervektig. Jobb med tankene dine hvis du føler behov for å gjøre noe.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Takk for svar! "Anbefalt" var nok litt å ta i, var en god venn av meg som tipset meg om hva man burde ligge på hvis man skal gå ned et par-tre kilo på en og en halv måned. Kroppen min ser for tiden nokså god og rund ut...Ikke spesielt slank. Kroppsform og kroppbygning har nok litt å si her. Min trivselsvekt ligger på et sted mellom 48 og 50 kg. Ønsker bare å komme tilbake til den, og føle meg litt mer vel i min egen kropp. Jeg har gått opp en del kilo det siste året pga stress, jobb og dårlig kosthold, og vil forandre på det. Trening ville nok vært det aller beste, men trening har jeg ikke tid til før i desember, så i første omgang må jeg konsentrere meg om å forbedre kostholdet mitt. Mulig jeg aldri har hatt et godt forhold til kropp og vekt, men psykologer jeg har nevnt det til har ikke tatt meg seriøst. TS Anonymous poster hash: ed51b...5b8
Gjest chisandra Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Men er det ikke bare å prøve seg frem, da? Siden du er "nokså god og rund" med 53 kg. på den høyden, så må du ha en mildt sagt merkelig kroppsform.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Men er det ikke bare å prøve seg frem, da? Siden du er "nokså god og rund" med 53 kg. på den høyden, så må du ha en mildt sagt merkelig kroppsform. Ja, er nettopp en merkelig kroppsform jeg har. Anonymous poster hash: ed51b...5b8
Pringle Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Takk for svar! "Anbefalt" var nok litt å ta i, var en god venn av meg som tipset meg om hva man burde ligge på hvis man skal gå ned et par-tre kilo på en og en halv måned. Kroppen min ser for tiden nokså god og rund ut...Ikke spesielt slank. Kroppsform og kroppbygning har nok litt å si her. Min trivselsvekt ligger på et sted mellom 48 og 50 kg. Ønsker bare å komme tilbake til den, og føle meg litt mer vel i min egen kropp. Jeg har gått opp en del kilo det siste året pga stress, jobb og dårlig kosthold, og vil forandre på det. Trening ville nok vært det aller beste, men trening har jeg ikke tid til før i desember, så i første omgang må jeg konsentrere meg om å forbedre kostholdet mitt. Mulig jeg aldri har hatt et godt forhold til kropp og vekt, men psykologer jeg har nevnt det til har ikke tatt meg seriøst. TS Anonymous poster hash: ed51b...5b8 Nei, jeg skjønner heller ikke hvordan du kan være god og rund med de målene. Dessverre er dette antakeligvis vanskelig for psykologer å skjønne også, men de burde forstå at det ikke har så mye med vekta å gjøre, som med tankene og følelsene du har omkring kropp, vekt og kanskje mat, og hjelpe deg med dem, selv om du verken er for tynn eller tjukk. (Jeg er ikke imponert, for å si det sånn. Norge er et uland når det kommer til behandling for spiseforstyrrelser. Jeg sier ikke at du har en spiseforstyrrelse, bare nevner dette som jeg mener å ha observert, ut fra hva jeg har lest, og jeg vet at det ofte er de som er misfornøyd som skriver om det, så tilstanden kan jevnt over være n helt annen. (Herregud, jeg er ordrik på "morgenkvisten").)
Gjest Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 Hvor mange kalorier spiser du nå? Ville heller brukt noen dager på å finne ut det (altså finne ut hva vedlikeholdsnivået ditt er nå), og så lagt meg noen hundre kalorier under det (men aldri under 1200).
Taklampe Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 Da jeg slanket meg la jeg meg på 1000 kalorier +/- . Uavhengig i om jeg trente eller ikke. Dette er egentlig alt for lavt. og heller ikke sunt for kroppen. Men jeg gikk fort ned i vekt og er kjempefornøyd 20 kg på 4 - 5 måneder.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #11 Skrevet 23. september 2015 Jeg ville heller fokusert på næringsrik mat og trening var jeg deg. Da vil du føle deg bedre i egen kropp og med trening kan du stramme opp.Anonymous poster hash: 8a993...a1c
Erazor Skrevet 23. september 2015 #12 Skrevet 23. september 2015 Om kroppsformen din er «merkelig» kan du jobbe med å forme den gjennom styrketrening. Siden du sier at du ikke har tid til trening akkurat nå, ville jeg ha fokusert på å forbedre kostholdet uten å ligge i noe stort kaloriunderskudd. Da vil du venne kroppen til det nye kostholdet og sannsynligvis få mer overskudd både i hverdagen og til trening når du får tid til det. Slankekurer virker sjelden. Man går ned i vekt, men om man går tilbake til gamle spisevaner i etterkant, tar det vanligvis ikke lang tid før vekten er tilbake. 1
bunny_94 Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Er like høy som deg TS, men veier ca 60 kg. dette er en vekt jeg trives veldig med. Har i det siste fokusert på å spise ordentlig og variert mat, samtidig som jeg har begynt med styrketrening. Holdt på med dette i snart 3 uker og ser litt forskjell allerede. Anbefaler deg å heller fokusere på fettprosent enn vekt
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Hei, jeg er 161 cm og 49 kg. Tror du heller skal vente med å slanke deg til du har tid til å trene, eller ikke slanke i det hele tatt. Da får du strammet opp musklene, men tror også du kommer til å trenge det liløe ekstra du har når du skal begynne med feks styrke. Sier ikke at du er som meg, men når vi allerede er så små skal det ikke mye til før det blir magert. Anonymous poster hash: a3db9...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå