Gå til innhold

Slik redder vi miljøet! Svaret er her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kapitalismen vil nok en gang redde verden. 

https://www.youtube.com/watch?v=AsPyDWipSsE

Det eneste vi må vente på er at klimaendringene blir så seriøse, at det frie markedet bruker sine beste på å fikse problemet. Vi må heller ikke fornekte klimaendringer. Kanskje oljefondet burde investere i slike selskap?

Jeg anbefaler dere til å se videoen, Spesielt den svampe-vifta, dersom vi stopper å produsere biler et par år, så kunne vi kanskje redde miljøet ganske lett. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle markedet "fikse" problemene og hvordan mener du det skulle gjøre det? De rikeste kan lett flykte unna problemene klimaendringene fører med seg, og det er lite vi kan gjøre som reverserer endringene med det første. Endringene skjer trolig uansett hva vi gjør, men vi kan unngå å bidra til dem. 

Skrevet

Hvorfor skulle markedet "fikse" problemene og hvordan mener du det skulle gjøre det? De rikeste kan lett flykte unna problemene klimaendringene fører med seg, og det er lite vi kan gjøre som reverserer endringene med det første. Endringene skjer trolig uansett hva vi gjør, men vi kan unngå å bidra til dem. 

Denne "det er lite vi kan gjøre"-retorikken bør virkelig ikke få spredd seg om vi ønsker å gjøre noe med klimaproblematikken.

Det må legges til rette politisk SAMTIDIG med at vi alle gjør vårt - hver på vår tue.

Alle bør gjøre grønne valg i hverdagen!  Mange bekker små.. osv.

Anonymous poster hash: 55814...23d

Skrevet

Denne "det er lite vi kan gjøre"-retorikken bør virkelig ikke få spredd seg om vi ønsker å gjøre noe med klimaproblematikken.

Det må legges til rette politisk SAMTIDIG med at vi alle gjør vårt - hver på vår tue.

Alle bør gjøre grønne valg i hverdagen!  Mange bekker små.. osv.

Anonymous poster hash: 55814...23d

Vi må nesten forholde oss til virkeligheten, selv om det kanskje er ubehagelig. Det betyr at vi ikke antagelig ikke kan stoppe klimaendringene, og at om vi ønsker å bremse dem hjelper det ikke å tro at vi kan "ordne opp" senere. 

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg tenkte faktisk på det med produksjon av biler når jeg leste overskriften. :)

Har lest noe om at å produsere en elbil forurenser like mye som en vanlig bil gjør på syv år.

Skyt meg i foten om jeg tar feil. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at mdg er på bærtue når de vil fjerne trafikken fra ring 1, 2 og 3...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...