AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Jeg er utdannet førskolelærer og å få seg jobb i Trondheim som førskolelærer/barnehagelærer er så og si umulig. Hundrevis av søkere på hver jobb og ikke napp. Har søkt på mange jobber i både barnehage og sfo på skole. Begynte å studere igjen i høst slik at jeg også kan jobbe i grunnskolen. Jeg og samboer skal flytte igjen til neste sommer og jeg skal mest sannsynlig studere to fag etter jul så da blir det nok fullt opp med studier. Men jeg skulle også hatt en jobb ved siden av.. (Jeg får bare 2600,- i stipend pga jeg er deltidsstudent (30 studiepoeng) og jeg blir trekt noen tusenlapper hver mnd pga jeg fikk utbetalt for mye i stipend i noen mnd før jeg oppdaget jeg hadde søkt om for mye stipend). Så økonomien er TRANG! Det kryr jo av studenter her i Trondheim så jeg regner med mange av butikkjobbene er rimelig opptatte? Sjekker finn, nav osv så og si hver dag for å se om det dukker opp noe, men det er lite. Noen som vet om det er vanskelig å få jobb i butikker her i Trondheim? (tenker på klesbutikker osv..) Jeg har jobbet på matbutikk noen år tidligere, men på slutten så kjente jeg at jeg ble veldig svimmel og stresset av å sitte i kassen. Og jeg merker det nå og, at hvis det er mye kø og folk i kassen på butikken så blir jeg svimmel og stressa. Derfor tør jeg ikke søke meg jobb i matbutikk da jeg ikke takler å sitte i kassen pga dette. Man kan vel ikke komme og kreve at man ikke vil sitte i kassen hvis man søker jobb på matbutikk? . De tilbyr vel ikke bare vareoppfylling osv? Jeg har jobbet som tilkallingsvikar i barnehager gjennom vikarbyrå som adecco og manpower også, men jeg trives så absolutt ikke. Jeg blir stresset av å ikke vite når og hvor man skal på jobb, arbeidstid, og det å møte nye folk (ansatte, barn, foreldre osv) hver eneste dag. Jeg har opplevd å komme til nye barnehager hele tiden og det passer meg ikke pga min personlighet. Jeg er sjenert og trenger tid til å bli kjent med folk, og det går ikke på en dag. Og når man endelig kanskje blir litt kjent så blir man sendt et nytt sted. Så å jobbe i bemanningsbyrå har jeg lagt på hylla. Er det noen som vet om ledige jobber i Trondheim? Og eller har tips til hva jeg kan søke på? Kan ikke være fulltidsjobb, men deltid. Hjelper det å gå rundt med søknader til butikker osv? Eller blir det som regel kastet rett i søpla? Må jeg ha erfaring for å jobbe i klesbutikk? Kan jeg spørre om å få jobbe i matbutikk uten å sitte i kassa? Eller blir det et jævla stort krav? Det er så forbaska dritt og ikke ha penger. Ikke kan jeg gå på nav heller siden jeg er student sikkert? Ikke vil jeg heller, men om det er eneste mulighet? Men får vel ikke en krone fra Nav siden jeg er student. Uansett om jeg får fattige 2600,-. Hjelp! Anonymous poster hash: 0a682...a61
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Det er kjempevanskelig i Trondheim, i alle yrker. Men kanskje spesielt i ditt fagområde. Det er jo mange som går på f.eks. Dronning Mauds, og blir værende i byen etterpå. De eneste som jeg vet har fått seg jobb her relativt enkelt, er som pleieassistent på eldrehjem.Anonymous poster hash: 930fa...f58
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Det er kjempevanskelig i Trondheim, i alle yrker. Men kanskje spesielt i ditt fagområde. Det er jo mange som går på f.eks. Dronning Mauds, og blir værende i byen etterpå. De eneste som jeg vet har fått seg jobb her relativt enkelt, er som pleieassistent på eldrehjem.Anonymous poster hash: 930fa...f58 Høres ikke bra ut Jeg vet ikke om jeg hadde klart å jobbe på eldrehjem med pleie og stell? Vet ikke helt hvordan jeg hadde taklet å skifte bleie, tørke de etter dobesøk og dusjing.. . Hvordan skal man isåfall gå frem med søknad osv? Skal man sende en epost/ ringe og høre om de har behov? Eller bare sende søknader til forskjellige steder? Jeg har ikke peiling på eldrehjem osv her i Trondheim, kan man søke på sykehuset også? Setter veldig stor pris på tips og hjelp på hvordan jeg går frem med dette hvis jeg bestemmer meg for å prøve Anonymous poster hash: 0a682...a61
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 0a682...a61
penny_ Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 (endret) Har du sjekket vikar- og bemanningsbyråene? Jeg fikk jobb som tilgangsvikar i dagligvare hos to stykker. Den ene fikk jeg uten at de i hele tatt hadde møtt meg eller hatt intervju. Ser at du helst ikke vil ha den type jobb, men det finnes sikkert mye annet også. Se etter varefremmer f.eks. Det er vel varepåfylling osv. edit: Rema pleier forresten å ha masse folk i butikken uten uniform som fyller på varer, men jeg aner ikke hvor de tar dem fra. Endret 23. september 2015 av lisamari
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Bemanningsbyråene kan også by på lengre vikariater, men da må du gjøre dem klar over at det kun er det du vil ha. Jeg har jobbet 4 år i byrå, og har kun hatt ett stuntoppdrag i løpet av den tiden. Siden du er barnehagelærer kan du også sjekke ut helse- og avlastningstjenesten for barn og unge, de har flere boliger hvor det kan dukke opp ekstravakter eller vikariater. Du finner kontaktinfo på kommunens nettsider. Barnevernsinstitusjon kan være et annet alternativ. Det ser bedre ut med slik erfaring enn å ha jobbet i butikk når du senere skal søke jobb i grunnskolen. Anonymous poster hash: 3becf...6e5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Har du sjekket vikar- og bemanningsbyråene? Jeg fikk jobb som tilgangsvikar i dagligvare hos to stykker. Den ene fikk jeg uten at de i hele tatt hadde møtt meg eller hatt intervju. Ser at du helst ikke vil ha den type jobb, men det finnes sikkert mye annet også. Se etter varefremmer f.eks. Det er vel varepåfylling osv. edit: Rema pleier forresten å ha masse folk i butikken uten uniform som fyller på varer, men jeg aner ikke hvor de tar dem fra. Har du sjekket vikar- og bemanningsbyråene? Jeg fikk jobb som tilgangsvikar i dagligvare hos to stykker. Den ene fikk jeg uten at de i hele tatt hadde møtt meg eller hatt intervju. Ser at du helst ikke vil ha den type jobb, men det finnes sikkert mye annet også. Se etter varefremmer f.eks. Det er vel varepåfylling osv. edit: Rema pleier forresten å ha masse folk i butikken uten uniform som fyller på varer, men jeg aner ikke hvor de tar dem fra. De som fyller på varer i butikken uten uniform er fra forskjellige bedrifter. For eksempel en fra toro som kommer å fyller på toro-varer osv Anonymous poster hash: 2b2d7...6fe
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Sjekk hos de store firmaene. Ex Nidar, Ikea o.l Tenk utenom det "alle andre" gjør. (Klesbutikk, Rema) Anonymous poster hash: 5a9f5...f98
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Er du villig til å jobbe utenfor byen, f.eks Melhus? Anonymous poster hash: deb24...963
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 hvis pleieassistent på sykehjem ikke er aktuelt. hva med assistent i hjemmeskepleien? ikke fullt så tungt. mange studenter som får jobb der som feks tilkallingsvikar og mange trives. du kan jobbe kveld og helg altså når du ikke studerer, jobber selv i hjemmesykepleien som fagerbider og det er tilogmed unge gutter som tar seg jobb og trives og gjør en god jobb. så det tror jeg nok du får til. da er det bare å ta kontakt med kommunen evt sjekke hvilken hjemmetjeneste er nermest der du bor og så ta kontakt med enhetsleder. dette finner du på trondheimkommune.no Anonymous poster hash: 7a042...5de
Gjest Tekola Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Personlig oppmøte med søknad i butikker er lurt! Da får de litt inntrykk av deg, og det er jo bare en liten prosent av jobbene som lyses ut!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 hvis pleieassistent på sykehjem ikke er aktuelt. hva med assistent i hjemmeskepleien? ikke fullt så tungt. mange studenter som får jobb der som feks tilkallingsvikar og mange trives. du kan jobbe kveld og helg altså når du ikke studerer, jobber selv i hjemmesykepleien som fagerbider og det er tilogmed unge gutter som tar seg jobb og trives og gjør en god jobb. så det tror jeg nok du får til. da er det bare å ta kontakt med kommunen evt sjekke hvilken hjemmetjeneste er nermest der du bor og så ta kontakt med enhetsleder. dette finner du på trondheimkommune.no Anonymous poster hash: 7a042...5de Hva gjør en assistent i hjemmesykepleien? =) Anonymous poster hash: 0a682...a61
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Er du villig til å jobbe utenfor byen, f.eks Melhus? Anonymous poster hash: deb24...963 Vet ikke, hva tenker du på? Anonymous poster hash: 0a682...a61
Gjest Bond Skrevet 27. september 2015 #14 Skrevet 27. september 2015 Tråden ryddet for annonseringBond, forumansvarlig
Faith- Skrevet 27. september 2015 #15 Skrevet 27. september 2015 Høres ikke bra ut Jeg vet ikke om jeg hadde klart å jobbe på eldrehjem med pleie og stell? Vet ikke helt hvordan jeg hadde taklet å skifte bleie, tørke de etter dobesøk og dusjing.. . Hvordan skal man isåfall gå frem med søknad osv? Skal man sende en epost/ ringe og høre om de har behov? Eller bare sende søknader til forskjellige steder? Jeg har ikke peiling på eldrehjem osv her i Trondheim, kan man søke på sykehuset også? Setter veldig stor pris på tips og hjelp på hvordan jeg går frem med dette hvis jeg bestemmer meg for å prøve Anonymous poster hash: 0a682...a61 Jeg jobbet som assistent på sykehjem i et år mellom vgs og studier og trivdes veldig godt egentlig. Jeg ringte til sykehjemmet i nærområdet mitt og lurte på om de trengte folk, fikk da bekjed om å møte opp til en samtale og ta med søknad og cv. Etter en kort samtale og litt gjennomgang av søknaden min og hva jeg hadde av forventinger og slikt, så fikk jeg jobben. Etter det hadde jeg vel tre vakter med opplæring før jeg begynte å jobbe som normalt. I starten var det en krevende jobb, ikke pga. de mindre delikate arbeidsoppgavene, for de gikk det veldig fort å bli vant med egentlig, men pga. enkelte av de eldre ble veldig lett sur på deg om du gjorde noe på en annen måte enn de ville ha det eller klønet litt med uvante oppgaver, noe jeg tok meg lett nær av. Var en periode i starten jeg grudde meg til å dra på jobb fordi jeg følte jeg var kastet ut på dypt vann. Men det kom seg egentlig utrolig fort. Og innen noen uker så satt det meste, og etter noen månder var jeg godt likt av de fleste gamle og fikk masse ros av mine kollega fordi jeg var rask og effektiv i jobben og visste hele tiden hva jeg skulle gjøre og hjalp til der det var nødvendig ellers. Så om du prøver deg på noe slikt så er det veldig viktig å holde ut i starten og tenke at det blir bedre.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #16 Skrevet 27. september 2015 Jeg jobbet som assistent på sykehjem i et år mellom vgs og studier og trivdes veldig godt egentlig. Jeg ringte til sykehjemmet i nærområdet mitt og lurte på om de trengte folk, fikk da bekjed om å møte opp til en samtale og ta med søknad og cv. Etter en kort samtale og litt gjennomgang av søknaden min og hva jeg hadde av forventinger og slikt, så fikk jeg jobben. Etter det hadde jeg vel tre vakter med opplæring før jeg begynte å jobbe som normalt. I starten var det en krevende jobb, ikke pga. de mindre delikate arbeidsoppgavene, for de gikk det veldig fort å bli vant med egentlig, men pga. enkelte av de eldre ble veldig lett sur på deg om du gjorde noe på en annen måte enn de ville ha det eller klønet litt med uvante oppgaver, noe jeg tok meg lett nær av. Var en periode i starten jeg grudde meg til å dra på jobb fordi jeg følte jeg var kastet ut på dypt vann. Men det kom seg egentlig utrolig fort. Og innen noen uker så satt det meste, og etter noen månder var jeg godt likt av de fleste gamle og fikk masse ros av mine kollega fordi jeg var rask og effektiv i jobben og visste hele tiden hva jeg skulle gjøre og hjalp til der det var nødvendig ellers. Så om du prøver deg på noe slikt så er det veldig viktig å holde ut i starten og tenke at det blir bedre. Ok, takk for utfyllende svar :-) Anonymous poster hash: 0a682...a61
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #17 Skrevet 27. september 2015 Noen som kan fortelle meg hva en gjør som assistent i hjemmesykepleien? Og må man kjøre rundt med bil? Er ikke glad i å kjøre bil i byen/på traffikerte veier osv Anonymous poster hash: 0a682...a61
FruHudson Skrevet 27. september 2015 #18 Skrevet 27. september 2015 Noen firmaer driver med markedsundersøkelser over telefon, og trenger alltid folk. En helt ok jobb.
Vikke Skrevet 27. september 2015 #19 Skrevet 27. september 2015 Tenkt på å bli forhandler? Er jo mange som tjener godt på det. Da kan du styre din hverdag som du selv ønsker
Musicman Skrevet 28. september 2015 #20 Skrevet 28. september 2015 Leier de ikke inn personal ved fravær i barnehager? Har du riktig utdanning, så bør du kunne være ringevikar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå