AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Hva slags argumenter bruker dere overfor barna deres , og overfor andre foreldre? Finner dere på noe annet, når andre barn går fra dør til dør den kvelden? Anonymous poster hash: fb23a...27a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Jeg har bare forklart barna at vi ikke feirer Haloween, og at tigging ikke er greit! Vi gjør ikke noe spessielt den dagen, utenom å skjelle ut drittunger som kommer på døra.... Anonymous poster hash: a6b5e...779 15
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 (endret) Til andre foreldre: Det er det største tullet eg har vore vitne til Til born: Me feirar ikkje Halloween. Endret 23. september 2015 av Stjerner og planeter
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Det er da ikke noe å argumentere for. Her er det vi voksne i huset som bestemmer og da blir det sånn. Å gå fra dør til dør og tigge er ikke ok. Vi har penger til å kjøpe godteri selv. Anonymous poster hash: 6055e...d0b 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 Disse foreldra har sikkert aldri gått julebukk heller de da. de og tigger. Anonymous poster hash: 5eadc...701 35
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Min mamma nektet oss også og gå halloween når vi var yngre. nå er jeg 19 år, og har ingen problemer med at hun ikke ønsket at vi skulle gå halloween. Hun har alltid vært imot og tigge på døren til andre og forvente og få godterier. Det fører ikke noe godt med seg. Hærverk og barna lærer seg dårlige holdninger/moral. Burde ikke vært halloween i Norge, og forståvidt, ingen andre steder heller. Anonymous poster hash: 1c5d8...396 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Mine for ikke lov å gå fra dør til dør. Men det pleier å være et opplegg i byen hvor barn (med foreldre) i grupper går fra post til post gjennom byen hvor de gjør forskjellige oppgaver/leker og får litt godteri for det. Veldig bra synes jeg! Da får de kledd seg ut, gått en runde og fått godteri og bli kjent med nye barn. Anonymous poster hash: 7649e...d67 11
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Skjønner ikke hvorfor noen foreldre nekter barna sine Halloween... Om dere ikke liker at de går på dørene til folk nekter dere de også julebukk? Det går jo også an å ha en slags feiring hjemme. Med en litt skummel barnefilm eller en annen Halloweenfilm med venner og/eller familie og lage i stand kos. Det å ta fra barn Halloween er en fæl ting å gjøre. Halloween har kommet for å bli, og slik har det vært de siste 10-15 årene. Anonymous poster hash: afe48...bab 33
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Kanskje bittelitt urelevant, men å feire halloween når man er liten er å gå fra dør til dør å få godteri av fremmede, men når man blir eldre, type 16år, går det med ut på å kle seg ut med venner å dra på en fest/ha gutte-jentekveld og ha det gøy der. Elsker halloween, men det er bare fordi jeg alltid har likt å kle meg ut og skremme folk
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Har ikke barn selv, men tantebarna mine går kun til kompiser i samme strøk, ikke til andre. Naboen arrangerer utkledningsfest for ungene med refleksskattejakt i hagen, ingen går rundt av de. Selv lukker jeg ikke opp, har ikke på utelys og pynter ikke. Jule/nyttårsbukk er tradisjon i Norge, da får de snop mot synging e.l. Halloween er er en importert tulle tradisjon som bare går ut på å tigge snop uten å gjøre noe for det, og å gjøre hærverk. Anonymous poster hash: 0bed7...1dc 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #11 Skrevet 22. september 2015 Har ikke barn selv, men tantebarna mine går kun til kompiser i samme strøk, ikke til andre. Naboen arrangerer utkledningsfest for ungene med refleksskattejakt i hagen, ingen går rundt av de. Selv lukker jeg ikke opp, har ikke på utelys og pynter ikke. Jule/nyttårsbukk er tradisjon i Norge, da får de snop mot synging e.l. Halloween er er en importert tulle tradisjon som bare går ut på å tigge snop uten å gjøre noe for det, og å gjøre hærverk. Anonymous poster hash: 0bed7...1dc En bra ordning, synes jeg! Julebukk og Halloween er det samme. Ungene synger eller sier "trick or treat". For din egen fornøyelse kan vel ungene synge en sang om Halloween da. Halloween er mye mer enn det du beskriver Anonymous poster hash: afe48...bab 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Ser ikke problemet. Har man ikke/vil man ikke gi noe, så gjør man ikke det. Og er du redd for at ditt barn skal bedrive "trick", så har jo du rett og slett faila. Hadepåbadet.Anonymous poster hash: b6a1a...ccb 10
Millimani Skrevet 23. september 2015 #13 Skrevet 23. september 2015 Disse foreldra har sikkert aldri gått julebukk heller de da. de og tigger. Anonymous poster hash: 5eadc...701 Vel, det er en viss forskjell på å tigge ved å kle seg ut som vampyrer og skrike "godteri eller fanteri", - enn det er på å gå julebukk og synge fint for folk. Jeg elsket å gå julebukk i min barndom. Fikk haugevis av mandariner, twist, julekaker, kjærlighet og annet julegodt. For meg var ikke det å tigge, men å glede folk og få noe i gjengjeld 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #14 Skrevet 23. september 2015 Hva slags argumenter bruker dere overfor barna deres , og overfor andre foreldre? Finner dere på noe annet, når andre barn går fra dør til dør den kvelden? Anonymous poster hash: fb23a...27a Bruker ingen argumenter. Vi feirer ikke halloween, enkelt og greit. Trenger ingen unnskyldning. Anonymous poster hash: e4105...723 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #15 Skrevet 23. september 2015 Skjønner ikke hvorfor noen foreldre nekter barna sine Halloween... Om dere ikke liker at de går på dørene til folk nekter dere de også julebukk? Det går jo også an å ha en slags feiring hjemme. Med en litt skummel barnefilm eller en annen Halloweenfilm med venner og/eller familie og lage i stand kos. Det å ta fra barn Halloween er en fæl ting å gjøre. Halloween har kommet for å bli, og slik har det vært de siste 10-15 årene. Anonymous poster hash: afe48...bab Halloween er egentlig en irsk skikk, som ble ført over til usa. Norge har aldri feiret halloween før nå Anonymous poster hash: e4105...723 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #16 Skrevet 23. september 2015 Jeg sier at dette er en tullete ikke-norsk tradisjon innført av handelsstanden for å skvise penger, og at de får lov å gå julebukk i stedet. Anonymous poster hash: 673ee...39b 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #17 Skrevet 23. september 2015 Jeg sier at dette er en tullete ikke-norsk tradisjon innført av handelsstanden for å skvise penger, og at de får lov å gå julebukk i stedet. Anonymous poster hash: 673ee...39b Dette Anonymous poster hash: e4105...723 1
Gjest Skrevet 23. september 2015 #18 Skrevet 23. september 2015 Bare fordi man gjør det i USA så betyr ikke det at vi må gjøre det i Norge. 2
Utenegenart Skrevet 23. september 2015 #19 Skrevet 23. september 2015 Min mor forklarte oss om hvorfor hun syntes det var feil å "tigge", og litt om hvordan skikken ikke hadde noen røtter her i landet og hvordan det kunne bli rart for de eldre i nærområdet osv. Og så fikk vi invitere noen venner over, sette på film/spill og fikk servert litt godteri osv hjemme. Var kjempetrivelig
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 23. september 2015 #20 Skrevet 23. september 2015 Skjønner ikke hvorfor noen foreldre nekter barna sine Halloween... Om dere ikke liker at de går på dørene til folk nekter dere de også julebukk? Det går jo også an å ha en slags feiring hjemme. Med en litt skummel barnefilm eller en annen Halloweenfilm med venner og/eller familie og lage i stand kos. Det å ta fra barn Halloween er en fæl ting å gjøre. Halloween har kommet for å bli, og slik har det vært de siste 10-15 årene. Anonymous poster hash: afe48...bab Får å bruke ungdommen sitt språk; no døde eg litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå