Gå til innhold

Hvor mye bestemmer foreldrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi (brudeparet altså) har hittil ordnet alt selv (skal betale det aller meste selv også, fordi vi har en god del mer penger enn foreldreparene), og snakket litt innimellom med foreldrene våre. Min mor har nok ikke fått vært så mye med i samtalene, hun har hatt mye annet å tenke på i det siste. Men nå som vi har bestemt og bestilt sted, dato, etc - så viser det seg at jeg har et par ganske fornærmede foreldre..særlig mamma da.

Snakker om at da de mamma og pappa gifta seg var det foreldreparene deres som ordnet sted og alt sammen...etc. Er jo andre tider nå, men jeg lurer likevel litt på om foreldrene deres er med på å bestemme/planlegge/betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bestemmer ingenting. De har tilbudt seg å være med å betale (mine foreldre - hans har ikke sagt noe, så regner ikke med at vi får noe fra de) Jeg har spurt mamma og pappa om det er noe spess. de har lyst til at skal skje, men det er det ikke. Hans foreldre får ikke det spørsmålet siden de ikke hjelper til økonomisk. Blir de fornærmet så blir de det.

Skrevet

De betaler alt, vi diskuterte derfor med dem hva slags type bryllup. Vi har bestemt tid, sted, mat mm. De har hatt innput på bordplassering, en dle pynting (så slipper vi å gjøre det) og hvem og hvor mange som inviteres.

Hatt noen kompromisser og kjipe stunder, men bortsett fra noen jeg ikke ville invitert selv, blir det vårt bryllup.

Skrevet

Nei, de verken bestemmer, planlegger eller betaler, det ordner vi sjøl :wink: men de vil gjerne hjelpe til med ting og tang når det nærmer seg den store dagen :P

Skrevet

Vi spør veldig mye om dems meninger og setter pris på forslag de kommer med, det er de som betaler så det minste vi kan gjøre er å høre på dem.

Men det er vi som til syvende og sist bestemer

Skrevet

Vi har bestemt absolutt alt selv. Men jeg har hatt stor glede av mammas råd, all den dag hun har såpass peil som hun har. Men hun har vært veldig opptatt av å bare presentere forslag, slik at jeg og min nåværende ektemann skulle få bestemme alt selv. Og de var med på å sponse en god del av bryllupet.

Skrevet

Vi har bestemt absolutt alt selv.

Våre foreldre har til sammen betalt nesten hele festen, men ikke en gang har vi følt at de ønsket å legge føringer for bryllupet vårt. Akkurat derfor har vi tatt dem med på våre tankerekker om en del ting og de har forsiktig kommet med råd og vink, men det har hele tiden kommet klart frem at de ønsket at dette skulle bli akkurat slik vi ville ha det. Jeg vet nok om et par ting som hadde blitt annerledes om de skulle stått for all planleggingen, men vet også at de syntes at bryllupet vårt var flott og svært vellykket.

Så ingen sure miner i det hele tatt fra noe hold, bare positive minner.

Heldigvis.

Skrevet
Men hun har vært veldig opptatt av å bare presentere forslag' date=' slik at jeg og min nåværende ektemann skulle få bestemme alt selv.[/quote']

Sånn er mine foreldre også, og det er så deilig. Svigers derimot, er en dle mer opptatt av hvordan ting MÅ, SKAL og BØR være, og at hun er med og betaler og derfor her rett til å uttale seg. Litt slitsomt...

Skrevet
Nei' date=' de verken bestemmer, planlegger eller betaler, det ordner vi sjøl :wink:[/quote']

Som jeg skulle sagt det selv - gudskjelov! :wink:

Skrevet
Er jo andre tider nå' date=' men jeg lurer likevel litt på om foreldrene deres er med på å bestemme/planlegge/betale?[/quote']

Nei, de vet ikke en gang om bryllupsplanene så langt. Regner med at de får vite det når ting er litt mer i boks, men jeg vil at vi (paret) skal bestemme ting selv, spesielt siden vi ikke vil ha et tradisjonelt, hvitt bryllup.

Skrevet

Vi er veldig heldige, våre foreldre ønsket å betale en del. Allikevel er det vi som bestemmer og planlegger hele dagen slik vi vil ha den. :hoppe:

Vårt tilfelle kan sammenlignes med cecily sitt. Vi har fått råd fra foreldre når vi selv har ønsket det. De har fått noen oppgaver fra oss, og hvordan de har valgt å løse oppgaven er helt opp til de.

Dagen ville nok blitt noe annerledes om våre foreldre skulle bestemt - men det er da vår dag og våre ønsker som skal oppfylles :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Nei' date=' de verken bestemmer, planlegger eller betaler, det ordner vi sjøl :wink: men de vil gjerne hjelpe til med ting og tang når det nærmer seg den store dagen :P[/quote']

:Nikke:

Skrevet

Heldige dere!

Men hvem er det som er vert/vertinne i bryllupet når brudeparet har ordnet det meste selv?

Skrevet

Regnr med at vi som brudepar blir verter når den tid kommer.

Skrevet
Heldige dere!

Men hvem er det som er vert/vertinne i bryllupet når brudeparet har ordnet det meste selv?

Våre foreldre er verter. Det ønsket både våre foreldre og vi.

Men det er jo like vanlig at brudeparet selv er verter.

Skrevet

Sita skrev:

Nei, de verken bestemmer, planlegger eller betaler, det ordner vi sjøl

Som jeg skulle sagt det selv - gudskjelov!

:Nikke: Men fikk gode råd når jeg/vi hadde behov for det.

Heldige dere!

Vi var verter i og med at det var vi som inviterte til bryllup, samtidig ble endel lagt på Toastmasteren vår :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...