Gå til innhold

Er jeg naiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i hjembyen min siden jeg ble født - altså 24 år. Jeg har for øyeblikket en deltidsjobb hvor jeg ikke tjener mye. Bor fremdeles hjemme (har en alt for snill mamma), hvor jeg betaler litt i leie og gjør andre praktiske ting. Jeg har ingen fast inntekt, for jeg har ikke hatt jobb i sommer. Får lønning i Oktober.

Jeg har de siste to årene tatt opp fag fra VGS, men siden jeg strøk i et fag i våres så kunne jeg ikke begynne på studier. 

Jeg har en katt på 3 år i tillegg til dette.

Så er det slik at jeg gjerne vil flytte. Oslo ligger ca to timer unna her og jeg har kjæreste der så jeg kjenner jo Oslo ganske godt nå, og jeg vet at de har mange jobber jeg kunne tenke meg innenfor det jeg vil utdanne meg som til neste år.

Er jeg veldig naiv om jeg vil dette:

Flytte til Oslo (med katten min)

Få jobb

Finne hybel/leilighet som tillater husdyr

Finne deltidsjobb i tillegg, som jeg kan ha når jeg skal begynne på utdanningen min.

?

Anonymous poster hash: c45ea...b2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til  med å finne leilighet som tillater katt i Oslo. 

Anonymous poster hash: 2d3d3...666
  • Liker 2
Skrevet

Lykke til  med å finne leilighet som tillater katt i Oslo. 

Anonymous poster hash: 2d3d3...666

Hehe... jeg sjekket finn.no for moro skyld, og jeg fant én hybel som tillot husdyr (i hele Oslo). Så ja, det er vanskelig. 

Men kan det være lettere å bo utenfor Oslo? Drammen f.eks? 

TS

Nei. Du er optimist! Lykke til!  :blomst:

Tusen takk!  :hug:  Så snilt sagt av deg :)

TS

Skrevet

Ta kontakt med huseiere selv om det står at de ikke tillater dyr. Det gjorde jeg, når jeg hadde truffet dem fortalte jeg at jeg hadde en katt. Til slutt fikk jeg napp, selv om de egentlig ikke tillatte dyr.

Skrevet

Jeg har bodd i hjembyen min siden jeg ble født - altså 24 år. Jeg har for øyeblikket en deltidsjobb hvor jeg ikke tjener mye. Bor fremdeles hjemme (har en alt for snill mamma), hvor jeg betaler litt i leie og gjør andre praktiske ting. Jeg har ingen fast inntekt, for jeg har ikke hatt jobb i sommer. Får lønning i Oktober.

Jeg har de siste to årene tatt opp fag fra VGS, men siden jeg strøk i et fag i våres så kunne jeg ikke begynne på studier. 

Jeg har en katt på 3 år i tillegg til dette.

Så er det slik at jeg gjerne vil flytte. Oslo ligger ca to timer unna her og jeg har kjæreste der så jeg kjenner jo Oslo ganske godt nå, og jeg vet at de har mange jobber jeg kunne tenke meg innenfor det jeg vil utdanne meg som til neste år.

Er jeg veldig naiv om jeg vil dette:

Flytte til Oslo (med katten min)

Få jobb

Finne hybel/leilighet som tillater husdyr

Finne deltidsjobb i tillegg, som jeg kan ha når jeg skal begynne på utdanningen min.

?

Det er definitivt på tide å bli voksen i en alder av 24!

Jeg ville bare snudd om litt på lista og funnet jobben først, og deretter kan du velge bosted utifra hva du kan betale. Du må jo ha inntekt når du flytter fra mamma, det koster penger å bo og spise. Og siden Oslo er 2 timer unna kan du dra på intervjuer der uten problemer. Så finn jobben først - deretter kan du flytte.

• Liker 2
Skrevet

Det er definitivt på tide å bli voksen i en alder av 24!

Jeg ville bare snudd om litt på lista og funnet jobben først, og deretter kan du velge bosted utifra hva du kan betale. Du må jo ha inntekt når du flytter fra mamma, det koster penger å bo og spise. Og siden Oslo er 2 timer unna kan du dra på intervjuer der uten problemer. Så finn jobben først - deretter kan du flytte.

Hvor har jeg skrevet at jeg ikke er voksen?  :fnise:

Jeg har bodd for meg selv i tre år tidligere, men flyttet hjem fordi jeg skulle ta opp fag og det var da billigere å leie hos mamma. Ser ikke problemet med det, eller hvordan det gjør meg mindre voksen :)

Men det er lurt som du sier, å finne jobben først. .

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...