Gå til innhold

Hunden til naboen blir behandlet forferdelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev ett innlegg her for en drøy uke siden om en hund som står ute hver dag uansett vær i flere timer uten mat og vann tilgjengelig. I dag har hunden til naboen stått ute i 5 timer, båndet er max 1 meter. Jeg prøvde å klappe den, og kunne se at den skjalv og brakk seg. Naboen kom tilfeldighvis hjem når jeg var utenfor, og eieren begynner å tute og kjører fort frem mot hunden for å få den til å flytte seg for at hun/han skal få parkert. Eieren tok med hunden inn først nå, etter at den har stått ute siden kl 15-16 tiden i dag. Jeg tittet ut vinduet i mørke, og kunne se at den ble dratt etter halsbåndet så den såvidt kunne berøre bakken. Helt forferdelig. Jeg føler dette er dyreplageri. kan jeg kontakte mattilsynet og sende en bekymringsmelding?

Anonymous poster hash: aca48...a40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring mattilsynet i morgen!.

Anonymous poster hash: aca48...a40
  • Liker 8
Skrevet

Er enig med det som står over meg. Ta kontakt snarest mulig. Dette er ikke ok oppførsel mot noe levende vesen. Stakkars hund... De folka der fortjener ikke kjæledyr.

• Liker 5
Skrevet

Har du ikke gjort det enna? 😲 gjør det så fort som mulig!

Anonymous poster hash: 8cc38...2ce

• Liker 4
Skrevet

Du må kontakte mattilsynet med en gang. Denne hunden lider, og trenger din hjelp. NÅ!

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Har det ikke kommet lovpålegg til hvordan man skal behandle dyr? Dersom naboen ikke følger disse lovene kan du vel til og med ringe politiet? Eller tar jeg feil?

Skrevet

kontakt både politiet og mattilsynet.

dette er kanskje en sak for det nye "dyrepolitiet" ?

dersom ingenting har skjedd i løpet av en dag eller noe, så tar du med deg hunden og leverer den til Dyrebeskyttelsen,  foreningen for omplassering av dyr (FOD) eller til lignende steder....

Anonymous poster hash: 3558f...385
  • Liker 1
Skrevet (endret)

dersom ingenting har skjedd i løpet av en dag eller noe, så tar du med deg hunden og leverer den til Dyrebeskyttelsen,  foreningen for omplassering av dyr (FOD) eller til lignende steder....

Det er ikke å anbefale. Er enig i at hunden må hjelpes, men TS bør ikke gjøre seg straffbar av den grunn.

I tillegg er det ikke sikkert dyrebeskyttelsen vil/kan ta imot den, i allefall om de får vite hvor den kommer fra.

Og dyrepoliti finnes det foreløpig kun i Nord Trøndelag.

Endret av Tvist
  • Liker 1
Skrevet

Kontakt Mattilsynet, Dyrebeskyttelsen og Dyrepolitiet, hvis sistnevnte finnes der du bor

Anonymous poster hash: 7699d...8b7
Skrevet

Det er straffbart å stjele.

Skrevet
AnonymBruker, on 23 Sept 2015 - 10:34, said:

Det er straffbart å stjele.

og da er det liksom mye bedre å bare la hunden bli værende hvor han bor nå?

trenger ikke å ta med seg hunden foran hundre og ørten vitner heller da.

hva med å levere den anonymt ?

Skrevet

Du må ringe politiet i første omgang- fortell om hva du så og anmelde forholdet. Det går kjapperer å få politiet på pletten før Mattilsynet. Skjønner det er ubehagelig som nabo, men nå er det engang slik at det er de som setter deg i den ubehagelig situasjonen. Jeg hadde tatt rennafart bort til naboen og spurt hvem de trodde de var og laget et ordentlig ubehag, rett og slett laget bråk og tilkalt politiet. Da kommer de kjapt på pletten, men skjønner at det er ubehagelig for noen å gjøre det på en slik måte, så ring politiet og spør hvordan du skal gå frem og spør om de kan komme fordi du er bekymret for at de vil ta livet av hunden!

Anonymous poster hash: 6924c...8ff

Skrevet

Hvorfor har AB svart på sin egen tråd? O.o "Ring matilsynet imorgen!" 

Anonymous poster hash: bbb92...dbe
Skrevet

Hvorfor har AB svart på sin egen tråd? O.o "Ring matilsynet imorgen!"

Det var rart.. Kanskje TS mente å skrive " ringer Mattilsynet i morra" ? Som en konstatering?

Skrevet

Prøv å dokumenter så mye du kan. Bilder, film etc. Når de banker på døra så blir det ord mot ord. 

Anonymous poster hash: 09ebf...b03
  • Liker 1
Skrevet

Det var rart.. Kanskje TS mente å skrive " ringer Mattilsynet i morra" ? Som en konstatering?

Hmm, det kan være! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...