Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tråden er fra 2015… Det er en jente her som skrev om sin opplevelse på julaften, men det er ikke trådstarter, så kanskje greit å svare henne å ikke TS som opprettet tråden for snart 10 år siden? 

Anonymkode: df5c2...0aa

Svaret jeg skrev kan overføres til alle som har opplevd vold. 

Anonymkode: 399a1...006

Skrevet
Gjest BethD skrev (På 22.9.2015 den 20.33):

Slår han en gang ,gjør han det igjen...Om det faktisk ligger i han å slå kjæresten sin, så er det gjort...

Sikkert totalt irelevant, men hvordan slo han deg..?

Det gjelder ikke alltid. Et vennepar av meg hadde vært sammen i 10 år + moms før han slo til henne på fest 1 gang. Det ble stor sak av dette, men det skjedde x1 gang og nå er det over 10 år siden igjen. Så de har vært sammen 20-25 år og han har slått x1 gang. Så det er ikke alltid slik. 

Anonymkode: 1a2fc...cf1

Skrevet
kisskissbangbang skrev (På 22.9.2015 den 22.34):

Herregud. Seriøst? Vi vet ikke engang hvordan han slo. Var det knyttneve eller flathånd, feks?

Dersom han hadde BANKA henne, da hadde jeg vært enig. Gjentatte slag. Men en engangshendelse, én gang på tre år? Det du foreslår er en gigantisk overreaksjon etter min mening.

Det er jo veldig sjeldent at noen banker kjæresten første gang de er vildelige... Det starter med lit og så eskalerer det gradvis. Hadde det startet med grov vold så hadde det vært lett å gå. Når det starter med bare et slag, så rasjonaliserer ofrene det på nettopp denne måten. Når de har akseptert et salg, så er terskelen mindre for å bli etter to slag osv.

Jeg synes du gjore det rette med å gå TS! Tror ikke du kommer til å følle deg tryg til å være deg selv når dere krangler fra nå av, det vil altid være en usikkerhet i deg. Det er også stor sjanse for at den usikkerheten er begrunnet. Om han kan slå deg i en krangel om en bagatel, hva gjør han da den dagen dere er i en stor krangel? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vold eskalerer. Går du tilbake til ham så setter du standarden for hva du finner deg i;
han vil respektere deg mindre, og faren for at det blir verre neste gang øker.

Jeg ville bare dratt dit en gang til:
For å hente tingene mine, om det er hans bolig. For å gi ham utkastingsvarsel, om det er min bolig - eller felleseid bolig.

Endret av Andro
  • Nyttig 1
Skrevet

Slår han engang skjer det igjen. Jeg tenkte det samme som det da han angrer etterpå, og har nå hatt 5 episoder som har gått over stokk og stein. 

Anonymkode: 8f68e...58e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har aldri opplevd fysisk vold, kun psykisk. Men tenker at du bør slå opp med han. Kanskje du alltid vil være redd for at han skal slå deg igjen og evnt fremtidige barn. I alle fall underbevisstheten din. Det finnes så mange flere menn i verden, i fremtiden finner du nok en bedre kjæreste 🙂 Lykke til og håper du har venner og familie som kan være der for deg nå. 

Anonymkode: 111bb...2db

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

All form for vold er uakseptabelt, uansett hvor mye rett man føler man har til å utøve volden. Hadde folk forstått dette hadde vi ikke hatt problemene vi har i dag. I dag har mange veldig problemer å skille mellom vold og ytring.

Anonymkode: 34606...f91

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...