Gå til innhold

Er dette bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bra, dårlig eller middels for ei jente i 20-årene og løfte 80-85 kg i markløft (maksløft)? Er 157 cm og veier ca 55 kg.

Anonymous poster hash: 7a31f...963
Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Bra eller dårlig er jo relativt, men det høres ut som om du har en veldig sterk rygg!

Skrevet

Og for en diger mark!  :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Og for en diger mark!  :fnise:

Grunnen til at marken på treningssenteret er så diger er fordi den lever av proteinshaker og trener hele tiden :opplyser: Man blir ikke særlig sterk om man løfter vanlige meitemarker, dessverre :fnise:

Jeg syns du er flink, TS! :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er samme høyde som deg, veier mindre og tar 130 kg i mark. Vil si du er ganske flink, men kommer veldig an på hvor lenge du har trent. Om du har trent mer enn et år ville jeg lagt om treningsprogrammet.

Anonymous poster hash: 029b1...e8a
  • Liker 1
Skrevet

Tror jeg har sett én jente ta mer enn 85 i mark siden jeg startet i fjor høst.

Kan sikkert telle antall forskjellige jenter jeg har sett ta mark på en hånd også.

• Liker 1
Skrevet

Halvannen ganger kroppsvekt er veldig bra, men ikke mer enn de fleste kan få til hvis de trener målrettet.

Jeg tar bare 60 kg, det tilsvarer ikke 1x kroppsvekt en gang, så du er mye sterkere enn meg! ;)

Skrevet

Det er ikke dårlig hvertfall, men kommer kanskje an på hvor lenge du har trent?

Jeg tok 60 kg (rep, ikke maks) første gang jeg tok markløft. Veide 50 kg.

Skrevet

Det er ikke dårlig hvertfall, men kommer kanskje an på hvor lenge du har trent?

Jeg tok 60 kg (rep, ikke maks) første gang jeg tok markløft. Veide 50 kg.

Det er jo hvertfall usedvanlig bra å få til første gang, med riktig teknikk. Jeg tok 60 kg for første gang i dag (har greid det før også, men det er flere år siden, hadde lang pause), og det var ikke akkurat lett! Har jo også brukt noen måneder på å få teknikken god nok.

Skrevet

Takk for svar! Jeg er bare nysgjerrig. Den eneste jeg trener sammen med i blant er kjæresten min, som tar godt over 100 kg mer enn meg. Han trener 5 ganger i uka, er 190 og 95 kg, så det er jo ikke akkurat noe bra sammenligningsgrunnlag for meg. Gøy å høre hva dere andre med omtrent samme høyde/vekt tar!

Jeg trente styrke med vekter for første gang for 1,5 år siden. Siden har jeg variert mellom å trene 2-3 ganger i uka til en gang i måneden. I sommer trente jeg ikke på to måneder, så jeg har vel ikke akkurat et opplegg jeg følger, selv om jeg har faste øvelser jeg pleier å ta. TS

Anonymous poster hash: 7a31f...963
Skrevet

Tror jeg har sett én jente ta mer enn 85 i mark siden jeg startet i fjor høst.

Kan sikkert telle antall forskjellige jenter jeg har sett ta mark på en hånd også.

Eh, hvor trener du?

Anonymous poster hash: 62f5d...161

• Liker 1
Skrevet

Eh, hvor trener du? Anonymous poster hash: 62f5d...161

Kommersiell gym der jentene er mest interessert i dansetimer.

Skrevet

Kommersiell gym der jentene er mest interessert i dansetimer.

På stedet jeg trener (også kommersielt) er det flere jenter enn gutter som tar mark (generelt flere jenter enn gutter som trener styrke). ;)

Tror faktisk det har litt med når på dagen man trener. Jeg trener alltid før jobb, og da er det mange jenter, men på ettermiddagen har jeg inntrykk av at det er flere gutter. Virker som jenter er mer villige til å stå opp tidlig for å trene? Morgen-crossfit-timene består utelukkende av jenter hos oss, mens timene på ettermiddagene har mer blanding av kjønn.

Eventuelt har det alltid vært for mange gutter der du trener, så jentene skremmes bort fra styrkeavdelingen og over til sentere der kjønnsbalansen er bedre? ;)

Skrevet

Det er jo hvertfall usedvanlig bra å få til første gang, med riktig teknikk. Jeg tok 60 kg for første gang i dag (har greid det før også, men det er flere år siden, hadde lang pause), og det var ikke akkurat lett! Har jo også brukt noen måneder på å få teknikken god nok.

Ja, typen min løftet det samme da han startet. :ler:

Jeg har trent mye annet så er vel sånn passe sterk i mange nye øvelser også. Teknikken er fin etter det jeg hører og føler selv.

Skrevet

På stedet jeg trener (også kommersielt) er det flere jenter enn gutter som tar mark (generelt flere jenter enn gutter som trener styrke). ;)

Tror faktisk det har litt med når på dagen man trener. Jeg trener alltid før jobb, og da er det mange jenter, men på ettermiddagen har jeg inntrykk av at det er flere gutter. Virker som jenter er mer villige til å stå opp tidlig for å trene? Morgen-crossfit-timene består utelukkende av jenter hos oss, mens timene på ettermiddagene har mer blanding av kjønn.

Eventuelt har det alltid vært for mange gutter der du trener, så jentene skremmes bort fra styrkeavdelingen og over til sentere der kjønnsbalansen er bedre? ;)

Til det første punktet: kan godt stemme, er ganske mange gutter som kvier seg for de tunge benøvelsene her også ;) Men morsomt at det kan være slik også, jenter som ikke er redde for å trene styrke får i mine øyne de flotteste kroppene.

Til andre avsnitt: tror uten tvil tidspunkt har noe å si. Jo senere jeg går, jo større andel menn. Selv trener jeg ofte sent...

Og til det siste punktet: så tror jeg jentene her er ganske fornøyde med miljøet på gruppetimene, men samtidig er heller ikke kjønnsbalansen den beste.

Poenget med mitt originale innlegg var uansett at TS burde være stolt over sine løft, og at det ikke bærer mye frukter av å sammenlikne med hva andre får til:)

Skrevet

Poenget med mitt originale innlegg var uansett at TS burde være stolt over sine løft, og at det ikke bærer mye frukter av å sammenlikne med hva andre får til:)

Det kan man ikke være uenig i. :) Ville bare gi deg et hint om at hvis du vil se flere jenter trene styrke må du komme deg tidligere avgårde. ;)

Skrevet

Det kan man ikke være uenig i. :) Ville bare gi deg et hint om at hvis du vil se flere jenter trene styrke må du komme deg tidligere avgårde. ;)

Hehe! Har nokmed meg selv, enn så lenge ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...