Gå til innhold

barnslig

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det barnslig og ikke ville signere en kontrakt med skolen, at de kan sende informasjon til mine foreldre osv. er over myndig alder og vil ta ansvar for alt selv. derfor vil jeg ikke signere.  foreksempel at de kan sende hvor mye fravær jeg har osv

Anonymous poster hash: 29de1...5fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skal de sende slikt til foreldrene dine om du er myndig?

Skrevet

Dersom du er myndig kan du selvfølgelig bestemme selv. Jeg hadde ikke latt skolen sende info om meg om jeg var 18++

Anonymous poster hash: cd84d...9dd

Skrevet

Hvis denne er en rutine skolen har og gjennomfører med alle, mener jeg det er helt greit å si at du ikke ønsker å signere. Hvis dette derimot er en ordning som bare gjelder deg, mener jeg det er åpenbart at de har en god grunn for å ønske å lage den kontrakten, og du burde signere.

Anonymous poster hash: 0d451...2c6
Skrevet

Ikke barnslig. Du er jo myndig og det å få foreldres underskrift for den minste ting er bare teit. 

Da jeg gikk på VGS så fikk jeg signere alt av papirer selv, måtte ikke ha signatur på karakterkort og slike ting. Også da det kom til utleie av PC og alt det der. De som var under 18 måtte ta med seg papirene hjemme, få de signert også huske på å levere de inn til lærer i løpet av en viss tidsperiode. Mens jeg fikk papirene, signerte dem og leverte de med en gang. Mye lettere. 

Mamma ble kun satt opp som kontaktperson dersom noe skjedde med meg. Altså på vei til skolen eller på skolen. Gikk kokkelinjen, så det å møte mamma på legevakten da jeg mistet en tung rist på foten og knakk tærne var godt og trygt, selv om at jeg var 19 år  :fnise:

Siden skolen hadde fått tillatelse til å kontakte mamma i nødstilfeller så var det en mindre ting å tenke på da ambulansen kom. 

Når innkallelser til møter, klasseturer og slike ting så sto det ikke "til foresatte av xxx", men det sto mitt navn. Egenmeldinger kunne jeg skrive under på selv også, er du under 18 må foreldrene dine signere disse. Du kan også velge at foreldrene skal ha all ansvar og du må ha deres signatur så lenge du er elev det året, samme om du har fylt 18 eller ei. 

Tror den "kontrakten" må foreldrene dine også signere... hvis jeg ikke husker feil. Altså den kontrakten om at du er over 18 år og kan signere papirer selv. 

Kan hende de har endret på rutinene, men slik var det hos oss ihvertfall. 

Anonymous poster hash: b7af3...485

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...