Gå til innhold

Hvor mange pixler regner man på en nettside?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså - skjermoppløsningen min er 1280*1024 (eller noe sånt). Men når jeg skal lage en nettside, må jeg regne noe mindre plass, da det skal inn en del elementer fra programmene. Hvilken høyde og bredde bør jeg regne?

*Lenge siden har programmert....*

Skal lage en "amatør"-side. Noen ting jeg absolutt bør unngå? Sånne typiske amatør-tabber? Jeg programmerer i html, for det er det jeg kan... Er ikke spes. glad i frames. Har ellers ikke programmert noe på 3 år, så jeg er litt grønn nå...

Tror jeg kommer til å bruke FrontPage, om ikke det finnes noe god freeware på programmering nå? Har en versjon liggende et sted, og vil ikke bruke penger på dette (før det evt. tar heeeelt av :ler: ).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre verktøy: http://www.webwriter.dk/ får svært god kritikk av mange. Eg har aldri prøvd, så eg veit ikkje korleis han er i bruk.

Oppløysing du bør leggja deg på: Aller helst brukar du flytande design, slik at sidene tilpassar seg nettlesaren. Å basere seg på skjermoppløysing blir ofte svært galt, då mange ikkje har nettlesaren i fullskjerm, nokre har panel (som t.d. bokmerke) på venstre side, osv.) Nå det er sagt, er det ganske mange som stadig har ei oppløysing på 800x600.

Ting du bør unngå:

* Frames. Men det likar du jo ikkje likevel :)

* Tabellbasert design. OK, er veldig vanleg enno, å bruka tabellar, men prøv å unngå det ved å bruka CSS i staden. (Sånn som meg - sjølv om mine sider ikkje er særleg avanserte... ;))

* Alt for små fontar. Med oppløysinga på skjermen din håpar eg du er klar over dette problemet sjølv ;)

* Slurvete kode. Sjekk gjerne i ein html-validator om du har feil på sidene (http://validator.w3.org/ for HTML og http://jigsaw.w3.org/css-validator/ for CSS.)

Ting du bør gjera:

* Bruk CSS, og legg i ei eiga fil. Har du lyst å endre på noko på dei hundre sidene du lagar (bakgrunnsfarge/-bilete, font, fontstorleik, ...) så endrar du kun i den eine css-fila. (Og så går det raskare å leste ned sidene òg.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg pleier å bruke en bredde på 800, og hvor lang som helst nedover. Tror nettavisen.no har en bredde på ca 800, og det er vel et greit utgangspunkt...

Skrevet

ooops! Ikke tabeller? Det var liksom det store da jeg programmerte sist... CSS vet jeg ikke hva er en gang... :oops: *revurdere prosjektet*

Skrevet

Vel - å ikkje bruka tabellar til design bør vera eit mål - men ikkje ta det så tungt om du gjer det heller, i første omgang. (Berre bruk så få som råd er.)

Når det gjeld CSS, så har eg nemnd det i eit par-tre trådar tidlegare, nokre gode norske sider med innføring i CSS. Kan vera nyttig å få med seg. (Må søka eg òg for å finna dei att...)

For å få ein idé om kva CSS er i stand til, ta ein tur til www.csszengarden.com - du kan velga design i menyen på sida der. Og uansett kor ulike design det er, så er alle endringane gjort i CSS (og grafikken, så klart.)

Skrevet

Hva er fordelene med å bruke CSS fremfor tabeller?

Skrevet

Fordelane (når du først har lært deg det - eg lærer enno) er bl.a.

* Raskare å rendre for nettlesaren

* Mindre kode (= mindre brukt bandbreidde. Økonomisk fordel.)

* Meir fleksibelt (sjå t.d CSS ZenGarden som eg nemnde i førre post.)

* Meir tilgjengeleg (for blinde, svaksynte, PDA, mobiltelefon, m.m.)

* Når du skiller ut CSS i ei eiga fil og bruker denne på fleire sider, kan du endre designet på heile staden i løpet av kort tid ved å endre kun CSS-fila - i motsetnad til side for side.

* Ved CSS kan ein oppnå same effekt som mange er ute etter ved bruk av frames/iframe - utan ulempene.

Bruk av CSS generelt, for å styra ALL utsjånad (fontar, plassering, rollover-effektar osv) vil gjere det raskare å endre på ting òg - til dels mange gongar raskare. Då kan du hamne i situasjonar som å bruka 2 minutt på å endra éi CSS-fil, eller 5 minutt for å endre kvar enkelt HTML-side. Berre med 10 sider er det 48 minutt spart på den måten. Skal ikkje læra seg mykje CSS for at det skal lønna seg tidsmessig.

Vil ein ha ein mal å bruka, finst det mange sider som tilbyr slikt. Er berre å søke litt på Google - CSS templates burde finna ein del.

Ulemper:

* Gamle nettlesarar støttar CSS dårleg, eller ikkje i det heile. (Men sidene vil vera tilgjengelege, om dei manglar fancy design.)

* Kan vera vanskelegare å sentrere ting vertikalt på sida utan bruk av tabellar.

* IE er den nettlesaren som støttar minst CSS. Men sjå på CSS Zen Garden - det er ikkje noko unnskulding. (Alle bør no bytta til ein annan nettlesar uansett - det er mange fordelar med det. ;))

Trur det held for no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...