AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Forklar meg hvorfor det er greit å kritisere kristendom, buddhisme, hinduisme, satanisme osv, men om man kritiserer den politiske religionen islam så er man plutselig rasist!? Det er jo helt irrasjonelt. Er det noe som trenger kritikk så er det islam. Anonymous poster hash: 11b47...276 3
Gorgonzola Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Jeg tror du har misforstått begrepet "rasist"
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Som regel så hører man aldri dritt om de andre religionene, og dermed har man ikke noe å kritisere dem for... Og btw. tror ikke det kalles å være rasist når du er imot en religion
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Jeg tror du har misforstått begrepet "rasist"Som regel så hører man aldri dritt om de andre religionene, og dermed har man ikke noe å kritisere dem for... Og btw. tror ikke det kalles å være rasist når du er imot en religion Å jo da: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Rasismeparagrafen "Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte. Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion eller livssyn, eller c) homofile legning, leveform eller orientering. d) nedsatte funksjonsevne"Anonymous poster hash: bbb96...170
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 fordi det er rasistisk å kritisere islam eller muslimer ? Anonymous poster hash: acd05...8bd
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Jeg tror du har misforstått begrepet "rasist" Hvorfor det? Du må utdype Siden jeg har misforstått tenkte jeg du kunne opplyse meg, for det er vel ikke særlig humanistisk å holde tilbake på informasjon som kan fullende forståelsen. Anonymous poster hash: e9861...04d
retorikkqueen Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 (endret) Forklar meg hvorfor det er greit å kritisere kristendom, buddhisme, hinduisme, satanisme osv, men om man kritiserer den politiske religionen islam så er man plutselig rasist!? Det er jo helt irrasjonelt. Er det noe som trenger kritikk så er det islam.Anonymous poster hash: 11b47...276 Jeg er antirasist og forholder meg ikke til noe av det du sier. Er det noe som trenger kritikk forresten: så er det absolutt ikke islam, men ekstremistene som utøver vold, terrorisme etc med dette som grunnlag. Lær deg å skille mellom religion og menneskers idioti. Endret 24. september 2015 av retorikkqueen
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Jeg er antirasist og forholder meg ikke til noe av det du sier. Er det noe som trenger kritikk forresten: så er det absolutt ikke islam, men ekstremistene som utøver vold, terrorisme etc med dette som grunnlag. Lær deg å skille mellom religion og menneskers idioti. Standard svar for en "antirasist"? Anonymous poster hash: 9fa82...b97
retorikkqueen Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 Standard svar for en "antirasist"? Anonymous poster hash: 9fa82...b97 Si ifra når du har noe relevant å komme med. Virket i første innlegg som om det var mye du hadde på hjerte, men ser du har vanskeligheter for å begrunne dette når det kommer til the real deal. Lykke til i livet
maskineple Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Jeg er antirasist og forholder meg ikke til noe av det du sier. Er det noe som trenger kritikk forresten: så er det absolutt ikke islam, men ekstremistene som utøver vold, terrorisme etc med dette som grunnlag. Lær deg å skille mellom religion og menneskers idioti. Hvis det finnes 1 religion i verden som trenger kritikk så er det islam, det er faktisk noe av det verste som har skjedd med den delen av verden. Er du klar over at de kutter av hendene til folk som stjeler i muslimske land? Her om dagen ble en i Saudi Arabia dømt til å bli korsfestet. Islam må kritiseres mye mer.
retorikkqueen Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 (endret) Hvis det finnes 1 religion i verden som trenger kritikk så er det islam, det er faktisk noe av det verste som har skjedd med den delen av verden. Er du klar over at de kutter av hendene til folk som stjeler i muslimske land? Her om dagen ble en i Saudi Arabia dømt til å bli korsfestet. Islam må kritiseres mye mer. Så vi skal dermed ignorere kristne korstog som ble gjennomført i kristendommens navn? Hvordan kristne pleide, og fortsatt, brenner og dreper folk som angivelig er hekser? Vi trenger ikke spole mer enn tilbake til andre verdenskrig hvor de kristne fremdrev holocausten. De kristne brukte ikke mer enn 8 år på drepe omkring 60 000 uskyldige sivile menn, kvinner og barn under den kroatiske, bosniske og kosovo-krigen. Også må vi ikke glemme Ku Klux Klan, Robert Doggart som utøvde terroristangrep på muslimer i New York i 2015, de kristne militantgruppene i sentral-afrika som bomber moskeer og dreper samtlige muslimer og andre med ulike typer religiøs opphav. Terrorisme under religionens navn skjer og har alltid skjedd både innenfor islam, jødedommen og kristendommen. Man er dum om man tenker og tror annet. Kos deg med at mannen bak terrorangrepet på norsk jord var kristen også, forresten. Men nei siden Anders Breivik ikke var muslim så går det litt i glemmeboka hæ. Endret 24. september 2015 av retorikkqueen
maskineple Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 (endret) Så vi skal dermed ignorere kristne korstog som ble gjennomført i kristendommens navn? Hvordan kristne pleide, og fortsatt, brenner og dreper folk som angivelig er hekser? Vi trenger ikke spole mer enn tilbake til andre verdenskrig hvor de kristne fremdrev holocausten. De kristne brukte ikke mer enn 8 år på drepe omkring 60 000 uskyldige sivile menn, kvinner og barn under den kroatiske, bosniske og kosovo-krigen. Også må vi ikke glemme Ku Klux Klan, Robert Doggart som utøvde terroristangrep på muslimer i New York i 2015, de kristne militantgruppene i sentral-afrika som bomber moskeer og dreper samtlige muslimer og andre med ulike typer religiøs opphav. Terrorisme under religionens navn skjer og har alltid skjedd både innenfor islam, jødedommen og kristendommen. Man er dum om man tenker og tror annet. Kos deg med at mannen bak terrorangrepet på norsk jord var kristen også, forresten. Men nei siden Anders Breivik ikke var muslim så går det litt i glemmeboka hæ. Typisk at noen drar fram Korstoget, men ok. Det folk ikke vet er at det kristne korstog var pga muslimsk invasjon av Europa. Her forklarer en professor det spol til 1:14 for å skippe intro: Ku Klux Klan? Du kødder? Dessuten utøvde ingen terrorangrer mot muslimer i New York, derimot så drepte muslimer 3000+ New Yorkere i 2001. Det du sier er ren løgn. Det var et plott. + når noen drar fram Nazistene, da har de tapt argumentet. Endret 24. september 2015 av maskineple
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Rasisme betegner oppfatninger eller holdninger om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at disse kan rangeres etter verdi. Anonymous poster hash: e3201...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå