AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 MÅ det være opplegg for dans i et bryllup? Vi ser på et lokale som er veldig koselig og intimt hvor det er lite plass for dans, og jeg tror også at majoriteten av de som blir invitert ikke er så danseglade. Jeg og mannen er heller ikke veldig danseglade, og kommer iallefall ikke til å lære oss vals.. Har noen vært i bryllup hvor opplegget rundt og etter middag var mer rolig, altså uten/lite lek og dans? Var dette virkelig trasig og kjedelig, eller er det et hyggelig alternativ? Anonymous poster hash: 07352...12d 1
Kommendebrud2017 Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Altså, jeg har vært i ett bryllup med god danseplass, hvor ingen danset. Så dans er jo ikke ett must:-) Kan jo hende noen syns det er dumt, men det er jo dere som bestemmer. Hvis ikke det blir lagt opp til det, så går jo kvelden av seg selv forhåpentligvis. Med masse gode samtaler istedenfor:-)
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Jeg har vært i en del bryllup, og i alle sammen har dansegulvet tatt helt av - og det har vært kveldens høydepunkt. Anonymous poster hash: 1b83a...23c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Det må ikke noe som helst i et bryllup. Det er en fest, og dere velger helt selv hvordan dere vil ha det. Liker dere ikke danse, og heller ikke har fanatisk danseglade gjester, så er det selvfølgelig helt greit å ikke ha dansegulv. Jeg ville blitt glad om det var dansefritt. Det er smertelig kleint å se gamle fulle slektninger "slippe seg løs" på dansegulvet: *grøsse* Anonymous poster hash: f71fb...cf0
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Vi hadde ikke noe dansing av noen form i vårt bryllup. I bryllupet til den ene svigerinna mi hadde de brudevals der kun brudeparet danset. Ikke noe annet. Min andre svigerinne har sagt de hadde dansing i sitt bryllup (dette var før jeg kom inn i slekta), uten at jeg er sikker på om det kun var brudevals eller fellesdansing. Men hennes begrunnelse for det var at "siden svigers er med så følte hun at de måtte ha det". Personlig har jeg aldri vært noen danseløve, så jeg er bare glad om jeg bare kan snakke med folk i stedet. Anonymous poster hash: 60c7b...b6d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Vi hadde ikke noen dansing i vårt bryllup. La opp til en fest etter vårt eget hjerte, ikke en fastlåst liste over ting som "må være med" Anonymous poster hash: 68e9a...750
Collan Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Det avhenger veldig av dere selv og folkene som kommer. Selv er jeg både musiker og glad i å danse, og jeg kan danse ordentlig pardans, ikke "fylledans". Jeg ville følt at noe manglet hvis jeg skulle i et bryllup og det ikke var musikk og dans. Jeg har både spilt og danset i bryllup, ikke begge deler samtidig da. Hvis både dere og de fleste gjestene er folk som ikke er videre glade i å danse kan dere jo la være, da er det kanskje en del som blir lettet. På den annen side blir det gjerne mer drikking når folk må sitte og ikke kan danse. Dere kjenner dere selv og gjestene deres, det gjør ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Jeg ville absolutt blitt lettet over mangel på dansegulv. Anonymous poster hash: 68e9a...750 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Jeg hadde blitt kjempeskuffet over mangelen på dansegulv - men der er folk så forskjellig! Gjør det som dere syns er best! ☺️Anonymous poster hash: 64752...39b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Jeg ville absolutt blitt lettet over mangel på dansegulv. Anonymous poster hash: 68e9a...750 Jeg også, haha. Anonymous poster hash: f2a03...23e
kanelsnurr Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Var faktisk nylig i et bryllup uten dansing... veldig koselig bryllup, ikke så veldig stort, og en utrolig koselig middag. Selv om jeg elsker å danse, så vet jeg jo at brudeparet hater det. "Problemet" er at folk gikk hjem veldig tidlig. Ingen dans etter middag gjorde at kakene kom fram veldig kjapt. Og etter kaffe, kake og litt prat, så føltes bryllupet veldig "ferdig," og folk begynte å dra. Plutselig var vi bare noen få venner av brudeparet som satt igjen (sammen med brudeparet), og da var klokka bare litt over 12. Så, hvis du ikke skal ha dans, så burde du tenke gjennom hva som skal til for at bryllupet ikke føles "ferdig" etter middagen. (Hvis du vil at folk skal feste utover natta da, det er jo ikke nødvendigvis så viktig...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå