Gå til innhold

Elendig kosthold i heimen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli så lei.. Har i mange år sagt at jeg ønsker at familien skal spise sunnere, uten noe som helst forbedring. Dette resulterer til at jeg unngår mest mulig å spise med dem.

Familien min pøser på med halvfabrikat mat hver dag og mener det er sunt fordi det er MAGRE pølser eller FISKEboller (som inneholder rundt 30%fisk)

HVA skal jeg gjøre for å få de til å endre disse vanene? Har prøvd å lagt middag til familien selv, men de ser ikke ut til å foretrekke skikkelige råvarer. I tillegg går jeg siste året på vgs og kommer sent hjem fra skolen. Idet jeg kommer hjem er allerede grytene satt på med et eller annet.. Nå er jeg frustrert, for det SKJØNNER virkelig ikke hvor dårlig maten vi spiser faktisk er..

Anonymous poster hash: f95f5...70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et par tips som fikk familien min til å fokusere mye mer på hva de puttet i munnen

1. Tilby deg å hjelpe til med maten, eventuelt lage maten helt selv eller overraske med måltid fra bunnen av

2. Bli med på handleturen for å være med å velge matvarer (f.eks. grove tortillas i stedet for lyse)

3. Innføre kjøttfri-mandag (eller en annen ukedag), dette fungerte som en bra kickstart på et kosthold som inneholder mer frukt og grønt

Anonymous poster hash: 683e4...b6d
Skrevet

Har ingen råd å komme med selv (men synes det over var supert), vil bare si at jeg er imponert over at du som er SKOLEELEV har så mye kunnskap om ernæring og ønsker å ta initiativ til at familien din skal spise sunnere. Gamle vaner er vonde å vende. Lykke til, håper at du når igjennom snart! 

• Liker 1
Skrevet

Er ganske sikker på at hvis du foreslår å lage middag til hele familien to dager i uka, så får du lov. Det vil jo hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...