Gå til innhold

hjelp, hunden min lukter VONDT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, han stinker, skikkelig skitten lukt:( vet ikke hva jeg skal gjore, bader ham 1 gang i uka, og gaar tur med ham  3 ganger om dagen + korte tisseturer.

Noen som har noen tips?:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du byttet for? Maten kan ha noe å si for lukt av hud og pels.

Skrevet

Har du byttet for? Maten kan ha noe å si for lukt av hud og pels.

ja, men han luktet lenge for jeg bytta:O

Skrevet

Hvilken rase er det?

Anonymous poster hash: 71157...192

Skrevet

Hva slags for gir du hunden din nå? Olje? Gir du den noe ekstra?

Er helsa ok? Eller kan den ha diabetes eller lignende?

Rase?

Anonymous poster hash: d73d2...e51
Skrevet

Vask den med litt utvannet grønnsåpe :)

Anonymous poster hash: c9ad9...2b7

Skrevet

Er det valp? Når de skifter tenner så kan de stinke helt grusomt!

Ellers kan du jo prøve å spyle av han når dere kommer tilbake fra skitne turer. Selv om du vasker han med shampoo innimellom kan det være greit å ta spyle han om det er drit som har festet seg.

Evt. bokstavelig talt drit, kan han ha vært på do, og noe har festet seg i pelsen?

Skrevet

Min hund stinket før jeg begynte med fôr fra vom og hundemat :) (frosne "pølser", selges hos dyrebutkker)

Anonymous poster hash: c257f...407
Skrevet

Hva med å ikke bade hunden så ofte som 1 gang i uka og håpe at pelsen og fettlaget kommer seg litt? :)

Verdt et forsøk. Min stinket mye mer jo oftere jeg badet han synes jeg. Nå bader jeg han 2-3 ganger i året. Han stinker ikke :)

• Liker 1
Skrevet

Hva med å ikke bade hunden så ofte som 1 gang i uka og håpe at pelsen og fettlaget kommer seg litt? :)

Verdt et forsøk. Min stinket mye mer jo oftere jeg badet han synes jeg. Nå bader jeg han 2-3 ganger i året. Han stinker ikke :)

Hva slags hund har du da ?

Skrevet

Hva slags hund har du da ?

Polarhund :)

Skrevet

Jeg ville forsøkt å bytte for.

Skrevet

Det er bare slik det er.Dyr skal ikke lukte "godt" slik som mennesker.Dårlig ånde er også vanlig.

Anonymous poster hash: 4f008...406
Skrevet

Sjekk tennene på han.

Det kan være noe som sitter fast, evnt en råtten tann

Skrevet

Sjekk bak også. Kan være analkjertler.

Jeg har også erfart at jo eldre de blir, desto mer lukter de. Min promper ofte og uten at jeg skal gå i detalj her så kjenner man den noen timer.

Anonymous poster hash: 47f1c...524

Skrevet

Hvilken raser er det? Vår hadde tette tårekanaler. Stinka død og fordervelse fra øynene

Skrevet

Hunder med fettlag stinker!!.. 

Mine blir badet engang i uke og lukter aldri hund..da de bor inne sammen med meg og har fri tilgang til møbler etc så trenger de hverken fettlag eller skitt ;-)

Forsøk skikkelig hundeshampo- KW citron eller minkolje shampo kan anbefales...

Andre  har nevnt det-  kan være foret, hunder, synes spesielt hunder som er foret på labb stinker grusomt.. 

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Hva med å dra til en dyreklinikk og ta med hunden så h*n kan bli sjekka, elelr dra til dyrebutikk (eller hvor du kjøper hundeting) og spørre om råd?

Lykke til! Hund som stinker er det verste

Skrevet

Min lukter også vondt... Er det en hannhund? Dyrlegen sa til meg at det bare er noe jeg må leve med, og det er greit for min del. Jeg var bare redd for at det var noe galt :) Sjekk med dyrlegen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...