Gå til innhold

Bare jeg som føler meg skitten i kroppen av melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å spise ting som inneholder melk, eller melk i bittesmå mengder gjør ingenting. Men om jeg drikker et glass, setter det i gang. Bare kjenner gassen samler seg opp og det føles som magen bare blir større. Dessuten merkes det på lukta. Og jeg føler liksom melka legger seg i kroppen og på en måte råtner. Men nei, jeg er ikke laktoseintollerant, for jeg får ikke noen direkte plager av det. Men er det fler som føler dette? Får dere samme reaksjon på andre matvarer? Altså, mat/drikke som får det til å kjennes ut som kroppen er skitten?

Anonymous poster hash: 2aff7...a20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn at jeg kan spise ting med melk og kanskje ett glass med oboy ,men drikker jeg mer blir jeg kvalm og føler meg ekkel .

Lurer på hvorfor det er sånn.

Skrevet

Vel, du er jo ingen kalv? Og du ble vel avvent morsmelk for mange år siden? Hver gang du drikker melk er det en liten uskyldig kalv som ikke gjør det. Å drikke mammas melk i voksen alder er utenkelig, men å drikke morsmelken fra en annen art er normalt? Spesielt.

Det fins mange typer plantemelk nå, soya, ris, havre bla.... Og du kan drikke dem med god samvittighet.

Anonymous poster hash: b6058...4b5

• Liker 2
Skrevet

Vel, du er jo ingen kalv? Og du ble vel avvent morsmelk for mange år siden? Hver gang du drikker melk er det en liten uskyldig kalv som ikke gjør det. Å drikke mammas melk i voksen alder er utenkelig, men å drikke morsmelken fra en annen art er normalt? Spesielt.

Det fins mange typer plantemelk nå, soya, ris, havre bla.... Og du kan drikke dem med god samvittighet.

Drikker det:) men lurer liksom bare litt på hvorfor jeg føler meg så skitten av nettopp melk.

Anonymous poster hash: 2aff7...a20

Skrevet

Det fins mange typer plantemelk nå, soya, ris, havre bla.... Og du kan drikke dem med god samvittighet. Anonymous poster hash: b6058...4b5

Hee hee jeg drikker vanlig melk med veldig god samvittighet.

Å så mange merkelige mennesker med rare synspunkter det er på dette kostholdsformet

Anonymous poster hash: 5b887...6c7

• Liker 7
Skrevet

Sitter i psyken. 

Anonymous poster hash: 61dfe...7df
  • Liker 2
Skrevet

Jeg drikker nærmest absurde mengder melk, jeg elsker melk :D 

Men jeg føler meg ikke skitten av den da, heller omvendt.. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det høres ganske psykt ut.

Ingen andre arter bruker klær eller kjører trikk heller, så argumentet "melk er bare for kalver", er meningsløst  :rolleyes:

• Liker 5
Skrevet

Nei, det høres ganske psykt ut.

Ingen andre arter bruker klær eller kjører trikk heller, så argumentet "melk er bare for kalver", er meningsløst  :rolleyes:

har du sett en katt eller hund få snusen i melk?

De går helt bananas og kaster seg over det som om det skulle være fra fountain of youth!

Forskjeller er, som du sier, at mennesket har kommet langt nok i utviklingen til å utnytte en utrolig ressurs :)

Skrevet

Hver gang du drikker melk er det en liten uskyldig kalv som ikke gjør det.

Uansett hva du mener om melk som menneskeføde, slike følerier blir bare for dumt.

Kalven får råmelken til kua, og kalver får også kumelk som næring (på flaske) frem til de kan begynne å spise fast føde, siden kua vanligvis produserer mye mer enn hva som er nødvendig for å mette kalven.

Dessuten gir kua melk i lang tid etter at kalven er "avvent" så lenge hun fortsatt blir melket.

La oss si det slik at vi drikker overskuddsmelken, vi tar ikke næringen fra en kalv.

Anonymous poster hash: 0143d...170

• Liker 5
Skrevet

Jeg føler at det blir "seigt" i magen når jeg spiser eller drikker melkeprodukter. Har kuttet det i periode og prøvd å innføre det igjen, men jeg blir bare forstoppet.

Anonymous poster hash: f0d4b...40a
Skrevet

Det er da mange (særlig voksne) som ikke liker å drikke melk, men å føle seg "skitten", det er noe annet. Du blir verken skitten av å drikke melk, eller ren av å spise/drikke noe annet. Noen fordøyer melk dårlig, det er noe annet. Og du lukter ikke etter ett glass melk, nåer du ellers har et kosthold som inneholder melkeprodukter. Dette sitter i hodet ditt.

Anonymous poster hash: 74bc8...e0c
  • Liker 2
Skrevet

Melk er vel hovedsaklig bare vann, fett, næringsstoffer og hormoner. 

Har aldri vært en melkedrikker og sluttet med melk etter jeg ble for gammel for morsmelk. Synes lukten, konsistensen og følelsen etterpå ble for ekkelt. 

Nå(etter flere år) har jeg valgt å kuttet ut melk pga etiske, helsemessige og miljø hensiktsmessige grunner. Du kan eksprimentere med å kutte ut produkter med melk i en uke og se om du merker noen forskjell :)

Anonymous poster hash: 6d386...85b
  • Liker 3
Skrevet

Hvis du får luft i magen av melk så har du nok mindre av det enzymet som fordøyer melkeprodukter i magen, laktase. Men det er veldig vanlig å få mindre av dette når man blir eldre/voksen.

Jeg føler meg skitten i kroppen på en måte når jeg drikker melk ja, men jeg er ikke laktoseintolerant. Bare vant med et kosthold med lite meieriprodukt. Jeg likte ikke melk som barn heller.

Anonymous poster hash: c99a0...300

Skrevet

Jeg er ekstremt glad for at jeg ikke reagerer slik på melk. Kan drikke flere liter på en dag om jeg vil :rulle:

Får det derimot innimellom av smågodti innimellom. Trenger ikke ha overspist det, men blir plutselig uggen innimellom etter bare noen få biter.

Skrevet

Skitten i kroppen? Hva er det for en følelse egentlig? Det er normalt at det er "skitt" i kroppen, flere millioner bakterier i tarmen til enhver td, blant annet.

• Liker 3
Skrevet

Uansett hva du mener om melk som menneskeføde, slike følerier blir bare for dumt.

Kalven får råmelken til kua, og kalver får også kumelk som næring (på flaske) frem til de kan begynne å spise fast føde, siden kua vanligvis produserer mye mer enn hva som er nødvendig for å mette kalven.

Dessuten gir kua melk i lang tid etter at kalven er "avvent" så lenge hun fortsatt blir melket.

La oss si det slik at vi drikker overskuddsmelken, vi tar ikke næringen fra en kalv.

Word!

Anonymous poster hash: 47a69...0b2

Skrevet

Skitten i kroppen? Hva er det for en følelse egentlig? Det er normalt at det er "skitt" i kroppen, flere millioner bakterier i tarmen til enhver td, blant annet.

vel melk er jo i realiteten snerk som kommer ut av spenene på kua. Ikke noe vi mennesker trenger, egentlig.

Anonymous poster hash: c99a0...300

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke hva du mener med å føle seg skitten etter melkedrikking. Jeg drikker melk hver dag, og plages heldigvis ikke med det.

MMMmmmmm, melk <3 <3

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke besøkt et fjøs og sett alle de tynne små kalvene som sitter i bakerste bås og sulter fordi vi mennsker stjeler maten deres? ÅPNE ØYNENE!

Og til TS: Dette sitter i hodet ditt. Og nei, jeg føler meg overhodet ikke skitten av melk. Ikke føler jeg meg som en tjuv heller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...