flinn Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Hei! Går nok straks over i pp 8, og begynner å bli skikkelig demotivert. Hadde vært hyggelig å høre fra noen som er i samme båt , eller som har blitt gravide i pp8 eller senere. Kanskje det hjelper på motivasjonen
Poets Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Jeg er i PP9 (prøvd i 13 mnd til sammen, men ustabile sykluser frem til juli 15) Så er i samme båt som deg! Jeg har hatt stabile sykluser på 31-32 dager siden juli- så jeg venter TR ca 5.oktober nå Hva med deg ?
flinn Skrevet 22. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2015 Jeg er i PP9 (prøvd i 13 mnd til sammen, men ustabile sykluser frem til juli 15) Så er i samme båt som deg! Jeg har hatt stabile sykluser på 31-32 dager siden juli- så jeg venter TR ca 5.oktober nå Hva med deg ? Så hyggelig å høre fra deg Frustrerende med ustabile sykluser altså, men så bra at de endelig har stabilisert seg! Håper TR holder seg unna deg nå da Jeg har fortsatt ustabile sykluser. Varierer fra 28 til 41 dager. Prøvd siden januar, så det blir straks 10 måneder. Treffer eggløsning hver gang. IKM er i dag tror jeg, men negativ test så TR er nok rett rundt hjørnet. Både jeg og mannen min er utredet privat, og alt skal være bra. Så synes det er så merkelig at det tar så tid. Har nå fått resept på pergo selv om jeg har eggløsning i hver syklus. Litt rart egentlig, men jeg tar i mot all hjelpen jeg får Så skal starte på første kur i syklusen som kommer. Hvordan takler du prøvetiden da? Jeg er stort sett på tuppa.
Enamorada Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 (endret) Vi har nå prøvd i 10 måneder. Bruker EL-tester og har regelmessig mens, så vi treffer godt. Har også sjekket oss privat og begge er veldig friske. Jeg takler prøvetiden dårlig i det siste. Blir oppgitt hver gang mensen kommer de siste månedene. Er på grense til å gi opp noen ganger, men når vi har kommet så langt, så er det vel nærmere til målet nå også. Vi er 31 og 36. Førstegangsprøvere begge to. Vi har aldri brukt noen form for prevensjon, men hoppet av i svingen før vi ble prøvere. Så syklusene mine er helt naturlige siden tenårene. Søstera mi ble gravid i pp11 første gangen og pp3 andre gang. Endret 22. september 2015 av Enamorada
flinn Skrevet 22. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2015 Vi har nå prøvd i 10 måneder. Bruker EL-tester og har regelmessig mens, så vi treffer godt. Har også sjekket oss privat og begge er veldig friske. Jeg takler prøvetiden dårlig i det siste. Blir oppgitt hver gang mensen kommer de siste månedene. Er på grense til å gi opp noen ganger, men når vi har kommet så langt, så er det vel nærmere til målet nå også. Vi er 31 og 36. Førstegangsprøvere begge to. Søstera mi ble gravid i pp11 første gangen og pp3 andre gang. Høres ut som om vi har ganske like historier. Jeg har også tenkt tanken på å gi opp flere ganger, men da blir det jo hvertfall ikke noe barn 😄 Men spørs om jeg kommer til å prøve aktivt på flere barn dersom vi er så heldige å få ett. Tror ikke jeg kommer til å takle flere slike runder. Eventuelle flere barn får komme om de kommer. Skal ta hjertelig i mot alle jeg får. Vet det er egoistisk, men det er alltid godt å høre om par som har forsøkt lenger enn oss og fått det til. Alle mine søsken har blitt gravide uten å prøve, og svigersøsken og foreldrene mine fikk det til på første forsøk hver gang 😄 Så vi satt i gang med prøvingen med høye forventninger kan du si!
Sjela Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Jeg er i prøveperiode 8 og det føles ikke alltid like greit. Da jeg sluttet på p-pilla i slutten av februar var jeg overbevist om at dette skulle gå fort (noe jeg naivt trodde). I tillegg hoppet jeg rett inn i stabile 27-28 dagers sykluser, så da tenkte jeg at dette ville gå fint. Fremdeles bare negative tester og tålmodigheten står sin prøve. Vi er ikke utredet og vet derfor ikke om det er noe galt. Skal inn til privat gyn på slutten av året så da tenker jeg å høre hva vi gjør videre om det ikke har skjedd noe enda En venninne startet prøvingen 2-3 måneder etter meg. Kunne ikke engang kalles prøving for de tok det mer som det kom. Vel, hun ble gravid måneden etter og venter en liten vårbaby nå. Skulle virkelig ønske at vi kunne gå gravide sammen og kjenner det stikker litt. Er superglad på hennes vegne og gleder meg over å bli filletante, men ååh som jeg drømmer om å få oppleve det samme Følger med på denne tråden og håper noen kan dele med seg noen godhistorier som kan gi litt håp til håpløsheten
Gjest Valmuen Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Ble gravid i PP9 første gang. Etter det løsnet det helt og ble gravid i PP2 og PP3 etter det. (Har mistet alle sammen da, men det er ikke relevant...) Har fått full sjekk hos gynekolog og alt ser normalt ut nedi der, har også regelmessige sykluser Så har nok ingen solskinnshistorie, men blir gravid kjempefort bortsett fra den første gangen, da hadde jeg sluttet på pilla i august, og ble gravid i mai/juni
flinn Skrevet 22. september 2015 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2015 Jeg er i prøveperiode 8 og det føles ikke alltid like greit. Da jeg sluttet på p-pilla i slutten av februar var jeg overbevist om at dette skulle gå fort (noe jeg naivt trodde). I tillegg hoppet jeg rett inn i stabile 27-28 dagers sykluser, så da tenkte jeg at dette ville gå fint. Fremdeles bare negative tester og tålmodigheten står sin prøve. Vi er ikke utredet og vet derfor ikke om det er noe galt. Skal inn til privat gyn på slutten av året så da tenker jeg å høre hva vi gjør videre om det ikke har skjedd noe enda En venninne startet prøvingen 2-3 måneder etter meg. Kunne ikke engang kalles prøving for de tok det mer som det kom. Vel, hun ble gravid måneden etter og venter en liten vårbaby nå. Skulle virkelig ønske at vi kunne gå gravide sammen og kjenner det stikker litt. Er superglad på hennes vegne og gleder meg over å bli filletante, men ååh som jeg drømmer om å få oppleve det samme Følger med på denne tråden og håper noen kan dele med seg noen godhistorier som kan gi litt håp til håpløsheten Tenker det blir godt å få noen svar, enten den ene eller andre veien. Alt er jo som regel bra, og er det ikke det så er det som regel noe man kan få hjelp til. Jeg og svigerinnen min planla å bli gravide på likt, slik at barna våre ble jevngamle og vi kunne ha mammaperm sammen. Nå har hun 10 uker til termin, og jeg prøver fortsatt Veldig koselig for henne, men jeg er skikkelig misunnelig.
flinn Skrevet 22. september 2015 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2015 Ble gravid i PP9 første gang. Etter det løsnet det helt og ble gravid i PP2 og PP3 etter det. (Har mistet alle sammen da, men det er ikke relevant...) Har fått full sjekk hos gynekolog og alt ser normalt ut nedi der, har også regelmessige sykluser Så har nok ingen solskinnshistorie, men blir gravid kjempefort bortsett fra den første gangen, da hadde jeg sluttet på pilla i august, og ble gravid i mai/juni Det er jo godt å vite at du kan bli gravid da Så får vi håpe at den sitter løpet ut neste gang. Sikkert ikke noe moro å miste. Håper jeg aldri opplever det!
Riskrem Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Jeg ble gravid i pp8 Er 7+3 nå og håper spiren holder seg fast. Jeg vet hvor utrolig frustrerende det er å prøve, og å få negative tester hver måned. Jeg har dessverre ingen gode råd enn å bare fortsette å prøve, og søke hjelp i god tid.
Gjest Valmuen Skrevet 22. september 2015 #11 Skrevet 22. september 2015 Det er jo godt å vite at du kan bli gravid da Så får vi håpe at den sitter løpet ut neste gang. Sikkert ikke noe moro å miste. Håper jeg aldri opplever det! Vel, er en ganske fattig trøst å vite når jeg bare mister da. Men nå er vel konklusjonen at det ikke er noe med min kropp som går galt, men bare veldig veldig uflaks. Jeg har akkurat fått påvist Leiden mutasjon da, men vi har ikke fått snakket med gynekologen enda om jeg får blodfortynnende eller ikke, men det blir nok ikke det. Men er jo såklart godt å vite at det mest sannsynlig går fort nå som vi skal prøve igjen
flinn Skrevet 22. september 2015 Forfatter #12 Skrevet 22. september 2015 Vel, er en ganske fattig trøst å vite når jeg bare mister da. Men nå er vel konklusjonen at det ikke er noe med min kropp som går galt, men bare veldig veldig uflaks. Jeg har akkurat fått påvist Leiden mutasjon da, men vi har ikke fått snakket med gynekologen enda om jeg får blodfortynnende eller ikke, men det blir nok ikke det. Men er jo såklart godt å vite at det mest sannsynlig går fort nå som vi skal prøve igjen Ja, krysser fingre og tær for deg. Det fins grenser for hvor uheldig man skal være! Hold meg gjerne oppdatert her
flinn Skrevet 22. september 2015 Forfatter #13 Skrevet 22. september 2015 Jeg ble gravid i pp8 Er 7+3 nå og håper spiren holder seg fast. Jeg vet hvor utrolig frustrerende det er å prøve, og å få negative tester hver måned. Jeg har dessverre ingen gode råd enn å bare fortsette å prøve, og søke hjelp i god tid. Ojoj, gratulerer! Det må ha vært skikkelig stas da du endelig fikk positiv test. Håper jeg er like heldig snart
Mirabella76 Skrevet 22. september 2015 #14 Skrevet 22. september 2015 (endret) Eg vart gravid i pp8, då eg vart gravid med eldstejenta mi. Ho er no snart 7 år gammal. Endret 22. september 2015 av Mirabella76
flinn Skrevet 23. september 2015 Forfatter #15 Skrevet 23. september 2015 Eg vart gravid i pp8, då eg vart gravid med eldstejenta mi. Ho er no snart 7 år gammal. Så koselig, og så godt å høre :D
Mirabella76 Skrevet 23. september 2015 #16 Skrevet 23. september 2015 (endret) Så koselig, og så godt å høre :DJa, håpet er absolutt ikkje ute enda. Kan berre vera tilfeldighetar som gjer at du ikkje har blitt gravid enda. Men har du ikkje blitt gravid etter eit heilt års prøving, så kan det vera lurt å få time hos gynekolog. Kan godt henda alt er i orden likevel. Viss ikkje, så kan det vera greit å få vita det, og få gjort noko med det, for å auka sjansen for å bli gravid. Lykke til vidare! Håpar det snart blir din tur til å få positiv test! Endret 23. september 2015 av Mirabella76
flinn Skrevet 23. september 2015 Forfatter #17 Skrevet 23. september 2015 Ja, håpet er absolutt ikkje ute enda. Kan berre vera tilfeldighetar som gjer at du ikkje har blitt gravid enda. Men har du ikkje blitt gravid etter eit heilt års prøving, så kan det vera lurt å få time hos gynekolog. Kan godt henda alt er i orden likevel. Viss ikkje, så kan det vera greit å få vita det, og få gjort noko med det, for å auka sjansen for å bli gravid. Lykke til vidare! Håpar det snart blir din tur til å få positiv test! Tusen takk for lykkeønskninger og gode råd Både jeg og mannen min er utredet privat allerede. Vi er litt utålmodige, kan du si 😄 Alt skal være bra med oss begge, bortsett fra at jeg har uregelmessige sykluser. Har fått resept på pergo som jeg skal ta denne syklusen, selv om jeg har eggløsning i hver syklus. Spent på om det gjør susen 😊
Stjerneskudd86 Skrevet 23. september 2015 #18 Skrevet 23. september 2015 Vi har også prøvd i snart et år, siden november 14. Men har ikke truffet på alle EL så er i PP9. IKM om ca en uke.. Det er vel på tide med utredning etterhvert, ingen av oss har sjekka seg enda. I min familie blir også alle andre gravid på bestilling, så hadde vel trodd at det skulle gå fort med oss også. Vi får bare håpe at øvelse gjør mester! og at spiren sitter hos oss også snart <3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #19 Skrevet 23. september 2015 Kanskje ikke det du ønsker å høre, men vi var prøvere i 4 år. Fikk endelig barn ved hjelp av prøverør (var uforklarlig barnløse, dvs det ble ikke funnet noe galt med noen av oss). Nå har vi tre tette barn, et prøverørsbarn og to som kom uten at vi prøvde. Håper dog at du slipper å vente like lenge. Anonymous poster hash: 4c692...8f6
flinn Skrevet 23. september 2015 Forfatter #20 Skrevet 23. september 2015 Vi har også prøvd i snart et år, siden november 14. Men har ikke truffet på alle EL så er i PP9. IKM om ca en uke.. Det er vel på tide med utredning etterhvert, ingen av oss har sjekka seg enda. I min familie blir også alle andre gravid på bestilling, så hadde vel trodd at det skulle gå fort med oss også. Vi får bare håpe at øvelse gjør mester! og at spiren sitter hos oss også snart <3 Da krysser jeg fingrene for at du får positiv test om en ukes tid 😊 Det er frustrerende å måtte vente så lenge når ønsket er så sterkt. Men vet jo at det er andre som har måttet vente i flere år før de er i mål. Lykke til med både utredning og prøving 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå