Gå til innhold

Tinder algoritme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dette er en smule tekniske og litt dumme spørsmål....men jeg lurte på om noen kan fortelle meg hvordan utvalget funker?

- Vil menn som allerede har sveipet til venstre på meg dukke opp i mitt "utvalg"?

- Jeg har avgrenset mitt utvalg til å gjelde menn 25-35 i en radius på 2 mil, vil jeg falle innenfor avgrensingsområdet til alle som dukker opp hos meg. Eller risikerer jeg å like en som bare søker etter jenter i f.eks alderen 19-23 innenfor en mil som jeg da evt befinner meg utenfor?

-Vil jeg dukke opp tidlig i haugen hos de jeg allerede har liket? 

Anonymous poster hash: 4f26b...105

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De du har liket? De du har likt, mener du vel.

Hvilken rolle spiller alt dette? Du får vel opp folk selv om de har sveipet til venstre på deg. Og du får opp alle innenfor den radius og det aldersintervallet du har valgt, uavhengig av om du er innenfor eller utenfor deres intervall. Det betyr at mange du får opp aldri vil få opp deg, med mindre de endrer på intervallet.

Anonymous poster hash: 7cc0d...802

• Liker 2
Skrevet

En like flere likes er vel relativt gjengs måte å skrive/snakke på i 2015....men a jeg kunne godt skrevet likt istedet. Hva har vel det å si?

Nei, jeg bare lurte. Er det så spesielt å være nyskjerrig på hvordan det funker, om det i det hele tatt ligger noen form for filter/tall bak? I mitt hode er ikke en app spesielt smart/effektiv om det ikke er noen form for filter? 

Skrevet

De du har liket? De du har likt, mener du vel.

Hvilken rolle spiller alt dette? Du får vel opp folk selv om de har sveipet til venstre på deg. Og du får opp alle innenfor den radius og det aldersintervallet du har valgt, uavhengig av om du er innenfor eller utenfor deres intervall. Det betyr at mange du får opp aldri vil få opp deg, med mindre de endrer på intervallet.

Det er jo i tilfelle en svært uelegant løsning. Er du sikker på det?

Skrevet

Det er jo i tilfelle en svært uelegant løsning. Er du sikker på det?

Hva er uelegant? Man får opp dem man selv vil få opp. Vil man ha opp damer fra 18-40, så får man opp damer fra 18-40.

Skrevet

Hva er uelegant? Man får opp dem man selv vil få opp. Vil man ha opp damer fra 18-40, så får man opp damer fra 18-40.

Det er jo fullstendig meningsløst at man skal få opp mennesker som aldri vil få opp deg fordi du er utenfor deres aldersgrenser. Man vil jo ikke kunne få en match med dem uansett- På en vanlig datingside, der man kan sende en melding til hvem man vil, gir det mening. Men på Tinder vil man jo ikke kunne komme i kontakt med dem man ikke matcher med, og da er det jo bare idiotisk å få opp noen man ikke KAN matche med.

Skrevet

Det er jo fullstendig meningsløst at man skal få opp mennesker som aldri vil få opp deg fordi du er utenfor deres aldersgrenser. Man vil jo ikke kunne få en match med dem uansett- På en vanlig datingside, der man kan sende en melding til hvem man vil, gir det mening. Men på Tinder vil man jo ikke kunne komme i kontakt med dem man ikke matcher med, og da er det jo bare idiotisk å få opp noen man ikke KAN matche med.

For noe tull.

For det første kan folk endre preferansene sine. Og om man gjør det er det hyggelig om de nye personene man da får opp fra før av hadde muligheten til å like deg, slik at man da kan få matcher med folk i den "nye" aldersgruppen. La oss si at en jente har 20-25, bestemmer seg så for å øke til 20-30. Da vil hun raskt få matcher med de hun liker i aldersgruppen 26-30, siden de allerede har fått henne opp.

For det andre er det selvsagt om å gjøre for de bak appen at folk får flest mulig opp som de kan sveipe i ene eller andre retningen. Litt av poenget er at om man ikke får en match med noen, så kan man ikke vite om den andre har fått en opp. Om man vet at alle man får opp også får opp en selv, så blir det noe annet. Mindre skummelt og mye bedre slik det er, for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...