AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Postes her fordi spørsmålet rettes vel egentlig til dere med større barn. Jeg har i dag en aktiv og frisk 4-åring, men jeg synes ikke de første månedene med han var så enkle. Hadde nok en lett grad av fødselsdepresjon. Den gikk fort over, men jeg sliter likevel med dårlig samvittighet i dag. Flere i lignende situasjon?Anonymous poster hash: ec71f...3d8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Ja, min er 13 år, og jeg tenker fortsatt på at jeg var deprimert de første månedene. Anonymous poster hash: ad654...22b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Nei, det har jeg lagt bak meg. Ungen min er etter alle solemerker frisk, rask og harmonisk, så jeg orker ikke plage meg selv med ting som skjedde for lenge siden og jeg ikke hadde kontroll over. Anonymous poster hash: c11c1...b42
Ultiva Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Nei, det har jeg lagt bak meg. Ungen min er etter alle solemerker frisk, rask og harmonisk, så jeg orker ikke plage meg selv med ting som skjedde for lenge siden og jeg ikke hadde kontroll over.Anonymous poster hash: c11c1...b42 Samme her.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 Jeg kan tenke på det, men jeg slo en strek over det for mange mange år siden! Jeg ser at min datter på 10 år er empatisk, harmonisk, smart, våken osv. Hun manglet ingen ting mens jeg var deppet og jeg har en ok samvittighet fordi hun aldri manglet noe. Anonymous poster hash: 19c9e...67f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 De første månedene? Jeg slet ganske mye det første året. Klarer å komme på to-tre gode øyeblikk, men det er egentlig det. Anonymous poster hash: 64c25...d2d
Ultiva Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 De første månedene? Jeg slet ganske mye det første året. Klarer å komme på to-tre gode øyeblikk, men det er egentlig det.Anonymous poster hash: 64c25...d2d Ja det var en merkelig tid, jeg husker egentlig ingenting og føler meg mest uvel når jeg ser bilder fra den tida. Men det gikk heldigvis bra til slutt 😁
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 De første månedene? Jeg slet ganske mye det første året. Klarer å komme på to-tre gode øyeblikk, men det er egentlig det. Anonymous poster hash: 64c25...d2d Ja, det gikk heldigvis fort over for min del.Anonymous poster hash: ec71f...3d8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Slet i mange mnd selv. Han er en god og empatisk gutt, det har gått bra. Så burde egentlig ikke tenke noe på det, men jeg gjør det likevel. Føles litt sårt, men det plager meg ikke i hverdagen. Kunne bare ønske det hadde vært annerledes Anonymous poster hash: ad654...22b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Har det på samme måte, var deprimert (gikk ett år før jeg fikk hjelp), med førstemann som nå er snart 5. Har nettopp fått baby nr 2 nå, og har en HELT annen opplevelse av barseltiden, og det er veldig sårt å tenke på at jeg ikke hadde det så bra sist :-/ Anonymous poster hash: 56110...bcd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #11 Skrevet 26. september 2015 Postes her fordi spørsmålet rettes vel egentlig til dere med større barn. Jeg har i dag en aktiv og frisk 4-åring, men jeg synes ikke de første månedene med han var så enkle. Hadde nok en lett grad av fødselsdepresjon. Den gikk fort over, men jeg sliter likevel med dårlig samvittighet i dag. Flere i lignende situasjon?Anonymous poster hash: ec71f...3d8 Jeg er nettopp blitt nesten frisk, og datteren min er 3... Jeg tenker at hun er heldig som har en så klok og reflektert mor - og ja, dårlig samvittighet er sløsing med energi, men å forebygge nye episoder med depresjon er lurt! PS: unger tåler utrolig mye, så lenge de har tilgjengelige trygge voksne rundt seg. Anonymous poster hash: 90351...fb2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #12 Skrevet 26. september 2015 Jeg har det forsatt, baby er 10mnd. Går i behandling hos DPS pluss ekstra (mye) oppfølging fra helsesøster. Tror nok jeg alltid kommer til å ha dårlig samvittighet for dette og håper det går over snart..Anonymous poster hash: 13d62...525
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #13 Skrevet 27. september 2015 Jeg har det forsatt, baby er 10mnd. Går i behandling hos DPS pluss ekstra (mye) oppfølging fra helsesøster. Tror nok jeg alltid kommer til å ha dårlig samvittighet for dette og håper det går over snart..Anonymous poster hash: 13d62...525 Kan du fortelle hvordan det siste året har vært og hva som blir gjort av dps?Anonymous poster hash: ec71f...3d8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #14 Skrevet 27. september 2015 Kan du fortelle hvordan det siste året har vært og hva som blir gjort av dps?Anonymous poster hash: ec71f...3d8 For meg har det siste året vært fylt med panikk, isolasjon, lite energi, mye tårer og dårlig samvittighet for alt jeg ikke får til og ekstrem trang til å få til alt det praktiske og at det skal være perfekt. På DPS har det vært utprøvd litt medisiner og egentlig bare prøve å få meg til å tro på at jeg er god nok.Anonymous poster hash: 13d62...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå