Gå til innhold

Kan jeg gjøre dette, eller blir det feil av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :) Jeg har en kompis som har drevet å pusset opp garasjen sin, som den vennegjengen vi er i også har brukt som et lokale for kortspill, fest etc. Jeg har hjulpet mye under prosessen, men de fleste andre i gjengen har ikke bidratt på denne måten.

Han har, for han, brukt mye penger og tid på dette, på tross av at han selv har dårlig råd. Fordi han syns det hadde vært koselig om vi kunne bruke garasjen nå utover vinteren, slik vi har brukt den.

Over til poenget. Jeg vet han har dårlig råd, og har brukt noen tusenlapper på dette prosjektet. Ingen av oss i gjengen har god råd. Men én av de neste helgene nå, vil min kompis invitere denne gjengen til 'grand opening' av plassen, altså en fest, for å vise hvor fint det har blitt. Det jeg har lyst til da, er å ta kontakt med resten av gjengen å høre om de kanskje hadde hatt lyst til å spytte inn 200 kr, og at jeg lager et pengetre i gave til han, samt kort fra oss alle. Men blir det feil av meg å spørre gjengen om noe slikt, når min kompis ikke vet noe (noe jeg selvfølgelig ville sagt i fra om til de andre), og når de tross alt blir invitert på fest til hans garasje, altså oppussingen min kompis har gjort, vil jo i lengda ikke gagne noen andre enn han selv (bortsett fra at vi har en litt triveligere plass å være da).

Jeg tenker på en måte at et pengetre hadde kommet godt med, samt at det hadde vært en hyggelig ting å gjort for han. :)

Hva tenker dere, ville dere syns det var frekt/rart om en i en gjeng kom å spurte om noe slikt?

Anonymous poster hash: 519a8...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan du fint gjøre, synes jeg. Ser ikke noe problem i dette (så lenge dine venner har råd til dette).

koselig :)

• Liker 1
Skrevet

Hvor usikker som person kan du være som må spørre om råd for noe sånt!!!

Er du en kompis så gjør du det du føler for!

Skrevet

Hvor usikker som person kan du være som må spørre om råd for noe sånt!!!

Er du en kompis så gjør du det du føler for!

Ja, jeg er nok en usikker person for tiden, men hadde du visst hva jeg har vært gjennom den siste tiden, og allikevel velger å prøve å leve livet, å prøver å fokusere på de gode tingene, hadde du svelget ordene dine, og i alle fall ikke brukt tid på å sette deg ned her på kvinneguiden, trykke deg inn på 'et håpløst innlegg', trykke på svar, skrive, bare for å egentlig legge igjen et helt ubrukelig innlegg som er ment for å trykke innleggsstarteren ned. ;) men det er nå så.

Men uansett, dere andre da, dere synes ikke det ville vært frekt altså? Jeg tenker på da på om det kan skape ubehag/om folk da vil føle seg presset til å gi og slikt. :) Takk for svar forresten, bruker_k :)

• Liker 2
Skrevet

For en fin tanke, ts :)

Han er heldig som har deg i livet. Ja, dette ville jeg også gjort :)

Anonymous poster hash: 0c4bc...572
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar ab #5, da tror jeg jeg gjør det. :) så får de heller tenke at jeg er teit om de ikke liker ideen. :P hehe.

Skrevet

Eneste rådet jeg har er å ikke sette et spesifikt beløp folk bør gi; at folk gir det de kan :) for meg f.eks. er 200kr for mye til en slik begivenhet, siden det er nesten hele sosialbudsjettet mitt for en måned. Men en femtilapp skulle da gått ann.

Synes det høres ut som en helt super idé! :)

Anonymous poster hash: ad388...dc2
Skrevet

Takk for svar ab. :) jeg skrev i meldingen for eksempel 200 kr (eller valgfritt beløp, alle monner drar, og at ingen vil vite hvem som har bidratt med hva, unntatt meg og giveren) kanskje det var dumt av meg å skrive 200 kr, og at det blir litt press? :-/ jeg skrev som sagt også valgfritt beløp, og det mener jeg (jeg har dårlig råd selv, så ingen problemer med å forstå at det kan bli mye) så håper de skjønner det da. :)

Skrevet

Ja da går det nok bra når det står valgfritt beløp! :)

Kjempeflott! :blomst: Tenk så glad han blir!

Anonymous poster hash: ad388...dc2
Skrevet

Ja, får håpe det! :)

Skrevet

Er jo bare å gjøre det, er jo en hyggelig gest mot den som stiller lokale til rådighet. Når det er sagt så syntes jeg likevel det ikke er noe man kan forvente. Han har jo tross alt pusset opp av eget initiativ. Selv om jeg liker å ha venner på besøk, så kan jeg jo ikke forvente at de bidrar med cash til det interiøret jeg selv syntes passer best. 

Men som en gest er det hyggelig. 

Anonymous poster hash: 4665f...106
Skrevet

Jeg synes det er veldig koselig! :-)

Og folk velger jo om de vil være med (og hvor mye de vil bidra med). Men er man en god venn, og skal oppholde seg der jevnlig, synes jeg nesten det er på sin plass. Men det er nå bare meg.

Anonymous poster hash: 4ec29...48c

Skrevet

Spør, og si at det er frivillig:)

Husker da jeg var student ble jeg fryktelig irritert over de som sendte melding og omtrent formante at jeg skulle være med å spleise på dyre gaver til venner. En gang hadde ei til og med bare gått og kjøpt gave uten at jeg visste noe hvert fall, og skulle så ha penger av hele gjengen. Det var bedre med de som faktisk bare lurte, og som lot oss andre komme med forslag.

Anonymous poster hash: 63242...798

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...