Gå til innhold

Du som har gått mye ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette ofte et tema når du snakker med folk?

Anonymous poster hash: 73248...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri på eget initiativ. Det hender mennesker jeg ikke har sett på en stund kommenterer det, men da oftest i mer generelle vendinger som "Du ser så bra ut for tida".

Det fremste målet mitt er å aldri fremstå som en av disse nyfrelste bedreviterne, for selv om jeg har gått ned ganske mye, så gjør ikke det meg til en ekspert, ikke på noen som helst slags måte. For å være ærlig synes jeg mange som har gått ned noen kilo har en del å hente der. Dessuten er jeg virkelig jævlig uinteressert i vekt og karbohydrater og alt det der, så det skal en del til før jeg tar initiativ til å snakke om vektnedgang, sunnhet og helse med folk. Jeg vil heller snakke om mat, øl og smågodt, når sant skal sies. :ler:

Anonymous poster hash: c130d...44b
  • Liker 4
Skrevet

Ja. Dvs, ikke med de nærmeste som jeg ser hver dag, men folk jeg møter kanskje en gang i måneden eller sjeldnere. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere, for aller mest har jeg lyst til å :skya::bolledeig: og :nigo: , men så føler jeg at det blir så teit. For dette er jo faktisk noe jeg har jobbet beinhardt for, og jeg elsker at folk kommenterer det. :ler: Til syvende og sist prøver jeg bare å feie det under teppet, svare noe à la ''Å? Synes du det?'' mens jeg prøver å skjule :nigo: .

• Liker 2
Skrevet

Har en svigersfamilie som er ekstremt fokusert på kropp/idrett. Noen har vært aktive på høyt nivå og hatt unormalt forhold til mat.... De kommenterer så fort jeg har gått ned så lite som 1-2 kg eller har strammet litt opp.

For meg er det ikke noe å snakke om/diskutere.....men de liker det :/

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i innlegg 2 og 3... jeg liker det når folk kommenterer. Til å begynne med fikk jeg mange reaksjoner ala "har du sluttet å spise" og "du har blitt så tynn", men det var nok bare en refleks, siden forskjellen var så tydelig. Jeg liker å prate om vekt og mosjon og kosthold, setter aldri i gang temaet, men om det kommer opp, kan jeg bli temmelig ivrig  :rodme:

Skrevet

Jeg gikk ned mange kilo på særdeles usunne måter og var ett mentalt vrak. Det stakk når folk sa ting som "så sexy du har blitt" "så flott du har blitt" osv.

Det var jo ingen som sa noe negativt før og jeg ble paranoid på at folk ikke mente det de sa og at når jeg gikk ned enda mer ville de si det samme og "kansellere" ut det jeg hørte nå. Det endte med at jeg ble trist når folk sa positive ting og tenkte at alle løy til stakkars tjukkasen for å muntre henne opp når hun hadde vært "flink"...

Hadde nok vært annerledes i dag, nå spiser jeg sunt og trener hardt og har ingen problemer med å kose meg. Det går utrolig sakte men jeg trives mye bedre.

Anonymous poster hash: 4afeb...df5

Skrevet

Jeg har gått ned 10 kilo, men ingen som har kommentert det enda....

Anonymous poster hash: dc609...f41

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: eb7a3...d6e
Skrevet

nei, jeg synes det er flaut.

Anonymous poster hash: 25735...314
Skrevet

Oi! Så tynn du har blitt! Har du slanket deg?

Anonymous poster hash: 8a564...df4

Skrevet

Bra jobba😀

Anonymous poster hash: 8e878...286

• Liker 1
Skrevet

Folk tror meg som regel ikke i og med at jeg har holdt meg normalvektig i såppass mange år, så orker ikke prate om det :)

Skrevet

Nei. 

Men folk tar det gjerne opp med meg. Svarer på spørsmål og takker for komplimenter, men syns det er litt ubehagelig. 

Gikk fra å veie 53 til å raskt veie 80 kg på et år. Depressiv og mye trøste spising. Nå er jeg på min normalvekt igjen :)

Skrevet

Nei.

Men folk tar det gjerne opp med meg. Svarer på spørsmål og takker for komplimenter, men syns det er litt ubehagelig.

Gikk fra å veie 53 til å raskt veie 80 kg på et år. Depressiv og mye trøste spising. Nå er jeg på min normalvekt igjen :)

Hvor lang tid brukte på å komme tilbake til normalvekt? :)

Anonymous poster hash: b00d1...33f

Skrevet

Hvor lang tid brukte på å komme tilbake til normalvekt? :)

Anonymous poster hash: b00d1...33f

Litt over et år kanskje. Startet med at jeg bare sluttet å spise godteri og junk og trente da jeg orket (1-2 ganger i uken) 

Nå spiser holder jeg meg unna brød, pasta osv. Prøver å spise regelmessig og sunt men koser meg gjerne med noe godt også. Trener når jeg gidder :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...