Gå til innhold

Vurderer å begynne å date igjen, - datingtips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne å date igjen. Har kontakt med en på nettet. Vi har begge lyst å treffe hveandre. 

Jeg har blitt veldig såret før. For 5 måneder siden dumpet kjæresten min meg. Etter dette har jeg fortsatt hatt kontakt med kjæresten som venner og Fuckfriends. Nå har vi ikke møtt hveandre på to uker. Jeg vet ikke om vi klarer å være venner mer heller.

Uansett så må jeg forsøke å komme meg videre med livet mitt. Jeg ønsker å være venner med eksen , men jeg ønsker også å forsøke å komme meg videre når det gjelder å finne seg en kjæreste. 

Jeg er veldig nervøs for å date. Redd for å ikke være pen nok, hva jeg skal si, osv osv. Hvordan jeg skal gå frem for å unngå å bli såret osv. 

Hvordan pleier dere å ha det på en date? Pleier dere å sende melding etterpå å forsøke avtale nytt treff eller venter dere på intiativ fra han? Jeg synes det er lettere å vente på intiativ fra han for da slipper jeg å bli såret, men jeg har tatt intiativ noen ganger før, og da husker jeg en gangt da ble jeg ble såret av svaret. 

Tips i denne situasjonen? 

Anonymous poster hash: 06e3b...bfc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke korrekt svar, men jeg har datet mye og min erfaring er at: 

- Er en mann interessert i deg så vet du det. Det er ingen tvil. Han vil ta initiativ til neste treff før du rekker å gjøre det. Han tar jevnlig kontakt, lurer på hvordan dagen din har vært o.l. Vil treffe deg og lager plass til deg i livet sitt. Når en mann begynner å snakke om at han "har det travelt på jobb" og "har andre prioriteringer også" så er det et dårlig tegn (hvis det er en barnløs mann). En mann som er interessert klarer alltid å finne tid uansett hvor travelt han har det, med mindre han jobber for CIA.

- Sørg for å ha det bra med deg selv før du setter i gang med dating. Ellers begynner du å lete etter masse feil ved deg selv når du blir avvist istedenfor å tenke at dere bare ikke var en match. 

Anonymous poster hash: 618d4...d71
  • Liker 3
Skrevet

- Er en mann interessert i deg så vet du det. Det er ingen tvil. Han vil ta initiativ til neste treff før du rekker å gjøre det. Han tar jevnlig kontakt, lurer på hvordan dagen din har vært o.l. Vil treffe deg og lager plass til deg i livet sitt. Når en mann begynner å snakke om at han "har det travelt på jobb" og "har andre prioriteringer også" så er det et dårlig tegn (hvis det er en barnløs mann). En mann som er interessert klarer alltid å finne tid uansett hvor travelt han har det, med mindre han jobber for CIA.

- Sørg for å ha det bra med deg selv før du setter i gang med dating. Ellers begynner du å lete etter masse feil ved deg selv når du blir avvist istedenfor å tenke at dere bare ikke var en match. 

Det er slik jeg tenker å gjøre det denne gangen. Da jeg datet han forrige, så viste han interesse i starten, men tilslutt så var det meg som maste hele tiden omtrent følte jeg. Og det burde jeg ikke gjort, for jeg ble dumpet tilslutt. Nå tenker jeg å ha en annen strategi. Mannfolkene skal få vise litt for meg. De skal få ta kontakt med meg istedet for at jeg maser på de. Og dermed så tenker jeg å gå på den daten med den fyren og slappe helt av, og la han få ta neste steg. Er dumt hvis han er nervøs da, og ingen av oss tar intiativ, men jeg har lyst å prøve den strategien... 

Skrevet

Det er slik jeg tenker å gjøre det denne gangen. Da jeg datet han forrige, så viste han interesse i starten, men tilslutt så var det meg som maste hele tiden omtrent følte jeg. Og det burde jeg ikke gjort, for jeg ble dumpet tilslutt. Nå tenker jeg å ha en annen strategi. Mannfolkene skal få vise litt for meg. De skal få ta kontakt med meg istedet for at jeg maser på de. Og dermed så tenker jeg å gå på den daten med den fyren og slappe helt av, og la han få ta neste steg. Er dumt hvis han er nervøs da, og ingen av oss tar intiativ, men jeg har lyst å prøve den strategien... 

Jeg tror ikke det er såå mange menn som er så sjenerte og nervøse at de ikke tør å ta initiativ til neste date hvis de først har vært på en første date. Jeg leser stadig vekk her inne på KG om menn som sier de aldri i verden tør ditt og datt, men jeg tror ikke det gir et riktig bilde av virkeligheten. Menn flest tør - og som sagt, hvis han først har fått deg med ut én gang, så tør han å sende en melding om å treffes igjen. Masse lykke til! :) 

Skrevet

Jeg tror ikke det er såå mange menn som er så sjenerte og nervøse at de ikke tør å ta initiativ til neste date hvis de først har vært på en første date. Jeg leser stadig vekk her inne på KG om menn som sier de aldri i verden tør ditt og datt, men jeg tror ikke det gir et riktig bilde av virkeligheten. Menn flest tør - og som sagt, hvis han først har fått deg med ut én gang, så tør han å sende en melding om å treffes igjen. Masse lykke til! :)

Ja, denne gangen legger jeg opp til den strategien. Han får ta kontakt etterpå om han er interessert. Hvis det ikke skjer så sier jeg ingenting. Tar sjansen på at den strategien funker, men det er ikke sikkert,men men... må følge en viss strategi. 

Gjest Gjest_TSX80
Skrevet

Jeg tror faktisk du er for tidlig ute med dating (for din egen del) ettersom du har laget dette innlegget..?

Skrevet

Det er ikke et korrekt svar. Jeg er ikke sånn. En hel drøss med menn er ikke sånn. Tviler ærlig talt på at de fleste menn er sånn.

• Liker 2
Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Jeg vurderer å begynne å date igjen. Har kontakt med en på nettet. Vi har begge lyst å treffe hveandre. 

Jeg har blitt veldig såret før. For 5 måneder siden dumpet kjæresten min meg. Etter dette har jeg fortsatt hatt kontakt med kjæresten som venner og Fuckfriends. Nå har vi ikke møtt hveandre på to uker. Jeg vet ikke om vi klarer å være venner mer heller.

Uansett så må jeg forsøke å komme meg videre med livet mitt. Jeg ønsker å være venner med eksen , men jeg ønsker også å forsøke å komme meg videre når det gjelder å finne seg en kjæreste. 

Jeg er veldig nervøs for å date. Redd for å ikke være pen nok, hva jeg skal si, osv osv. Hvordan jeg skal gå frem for å unngå å bli såret osv. 

Hvordan pleier dere å ha det på en date? Pleier dere å sende melding etterpå å forsøke avtale nytt treff eller venter dere på intiativ fra han? Jeg synes det er lettere å vente på intiativ fra han for da slipper jeg å bli såret, men jeg har tatt intiativ noen ganger før, og da husker jeg en gangt da ble jeg ble såret av svaret. 

Beste tipset jeg kan gi for å unngå å bli såret, er å ta det rolig. Det finnes ingen fasit for å unngå å bli såret.

Skrevet

Det er ikke et korrekt svar. Jeg er ikke sånn. En hel drøss med menn er ikke sånn. Tviler ærlig talt på at de fleste menn er sånn.

For å være brutalt ærlig med deg, så er det nok noe sannhet i det jeg skrev. De fleste menn (spesielt de utenfor Skandinavia) er ikke så sjenerte at de ikke tør å vise at de er interesserte i en dame. Det er jo en grunn til at det sitter litt i oss damer at det er forventet at mannen skal ta initiativet. Nordmenn er jo generellt ganske sjenerte og må gjerne ha i seg en god del alkohol for de tørr så mye, men selv i edru tilstand så har jeg aldri hatt noen utfordringer med å finne en (norsk) mann som tør å vise interesse, når han faktisk er interessert. Kan selvsagt hende det har vært noen som ikke har turt å si noe, men det er ikke "de fleste".. 

Skrevet

For å være brutalt ærlig med deg, så er det nok noe sannhet i det jeg skrev. De fleste menn (spesielt de utenfor Skandinavia) er ikke så sjenerte at de ikke tør å vise at de er interesserte i en dame. Det er jo en grunn til at det sitter litt i oss damer at det er forventet at mannen skal ta initiativet. Nordmenn er jo generellt ganske sjenerte og må gjerne ha i seg en god del alkohol for de tørr så mye, men selv i edru tilstand så har jeg aldri hatt noen utfordringer med å finne en (norsk) mann som tør å vise interesse, når han faktisk er interessert. Kan selvsagt hende det har vært noen som ikke har turt å si noe, men det er ikke "de fleste".. 

Det er vel heller omvendt. At de fleste ikk har turt å si det mens et lite fåtall har turt det.

Anonymous poster hash: da9a5...95e

Skrevet

Det er vel heller omvendt. At de fleste ikk har turt å si det mens et lite fåtall har turt det.

Anonymous poster hash: da9a5...95e

Isåfall så betyr det at 99% av alle menn jeg møter liker meg og det tviler jeg sterkt på. 

Skrevet

Isåfall så betyr det at 99% av alle menn jeg møter liker meg og det tviler jeg sterkt på.

Du kan jo se bra ut, selv om personligheten din ikke er alle verden. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tunge.gif' alt=':P'>

Anonymous poster hash: 1052b...fba

• 3 uker senere...
Skrevet

Kle deg pent.

Anonymous poster hash: 10e9a...658

Skrevet

Så fint at du vil ut å date igjen - det er veldig bra, og ikke minst viktig, sånn at man ikke isolerer seg og ødelegger følelsesmønsteret sitt ved å "gro fast" i sorgen over tidligere ex.

Alle er nervøse på date, men det beste du kan tenke er at det er like "farlig" som å bestille flaxlodd på Narvesen. Det å bestille loddet å snakke med kassadamen (daten din) er jo ikke farlig eller noe noen kan dømme deg for, og om du vinner eller taper er jo ikke selgeren sin skyld (så ingen vits å bli sur eller at den andre blir sur, om datingen ikke funker. da bare kaster du loddet og ingen av dere kommer til å tenke noe mere på det), men om du vinner så er det jo koselig selvom man må oftest prøve en del lodd før man kommer til vinnerloddet.

Om du skjønner metaforen min hehe! :)

Å bli såret er alltid en risiko, men som med lodd så kan man aldri vinne uten å spille, så det beste å gjøre for å unngå å bli såret er å ikke ta ting personlig. Ok, så blir det ikke noe match, men det betyr bare at dere to ikke var så god match, ikke at noen av dere ikke er bra nok. Ok, så finner han ut etter fem dates at du ikke helt var en han kunne se for seg å stifte familie med så, så han "dumper" deg. Men det er jo en helt ærlig sak, du hadde jo ikke villet holde på med en gutt du ikke klarte å få følelser for du heller.

Angående melding etter daten så syntes jeg det er viktig å gi ganske tydelig signal før man sier hadet på daten, ved å si ting som "Du, jeg syntes dette var veldig koselig. Syntes du? Hvis du tror vi kan matche så kan jeg gjerne møte deg igjen". Da har du gitt tydelig signal på at du er interessert i å møtes igjen, men nå til dags så er det også helt vanlig at jenta er den som tar kontakt etter en date - og det syntes jeg er bra! Menn kan ikke gjette om vi liker de eller ikke, og de vil jo også selvfølgelig unngå å bli såret. De går på date med det inntrykket at kvinner får flere dates enn de, og at de dermed har liten sjanse for å klare å sjarmere henne, så de er jo også kjempe usikre stakkar.

Så ! VIL DU møte han igjen så tar DU initativ. Det er så barnslig med den der "å nei nå har det gått tre dager og jeg har ikke hørt noe!" da er det bedre å sende en melding selv og spare seg for alle analyseringene :) Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 6e236...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...