AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Hei, trenger råd. Jeg har jobbet i samme sted i over et år. Elsker jobben, og får brukt bachelorgraden min daglig. Lønna er bra. Jobber innen utdanning. Problemet er at jeg har en kollega som jeg jobber med daglig, i samme "gruppe".vi hadde samme stilling, hun har hovedansvaret, men vi samarbeider om alt og høyere lønn enn meg. Hun har jobbet i 25 år, og er godt voksen. Jeg er under 25. Flere ganger har hun kjeftet på meg, foran kollegaer. Dette er utrolig sårende og nedverdigende, men jeg er så redd for å si ifra, da hun nå er blitt en jeg helst vil unngå å få sinna. En gang før sommeren endte det med at jeg gikk alene og begynte å gråte. Jeg ønsket å slutte i jobben, men samtidig ikke. Dette er en kamp hun ikke skal vinne, men jeg blir såret flere ganger hver uke. Hun gir kritikk på en fæl måte, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg snakket mye med den tidligere sjefen, men hun var konfliktsky, og hysjet ned situasjonen. Den nye sjefen vet ikke noe om situasjonen enda, men det gjør nesten alle kollegaene våre. Takk for at du leste. Beklager for skrivefeil, jeg bruker mobilen.. Håper noen kan komme med råd. Anonymous poster hash: bdcc0...737
Dricka Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Om du hadde vært som meg hadde jeg blitt så jævlig forbanna og kjeftet huden full og blitt kjempesinna og kjeftet på henne tilbake. Fortalt henne nøyaktig hvordan oppførselen hennes er.. Kunne nok fint tatt det foran andre, men hadde prøvd å gjort det mellom 4 øyne om sjefen ikke fikser saken. Sånne trenger ofte å få igjen med samme mynt og bli satt litt på plass.. Du skal ikke trenge å få dette i fleisen
Gjest lipgloss Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Huff jeg kjenner meg igjen i denne situasjonen med en tidligere jobb jeg hadde,fikk kjeft hele veien og jeg gråt mye både på jobb og hjemme:( dette er ikke greit og den oppførselen hører ikke hjemme på en arbeidsplass Prøv å få tatt det opp med sjefen,noe jeg skulle ha gjort men ikke klarte,det endte med at jeg sluttet i en jobb jeg likte,masse lykke til håper det ordner seg for deg
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Konfliktskye sjefer er håpløse. Prøv å snakk med den nye sjefen din, eller ta det opp med verneombudet. Om mulig kan du alliere deg med en annen litt tøffere kollega, som hjelper deg å kjefte tilbake når hun tar det foran alle. En som støtter deg og forteller henne hvor urimelig hun er. Er du god venn med en hun har respekt for, kan du be om hjelp der. Han forsvarer deg og hun klapper forhåpentligvis igjen brødskuffen. Sånne kjerringer må tas ordentlig! Anonymous poster hash: cb8d3...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 Ta det opp med den nye sjefen også. Om han ikke gjør noe, går du et hakk opp, heller tar fatt i verneombudet der du jobber, eller hr-avdelingen om dere har noe slikt. Har du prøvd å ta det opp med kollegaen din direkte? Forklart hvordan kjeftingen hennes påvirker henne? Nå er det jo umulig for meg å si hvordan din situasjon er, men noen folk har en veldig kjeftete stil, uten at de egentlig mener de kjefter selv.. Jeg har selv en kollega som glefser og bjeffer til folk, uten at han later til å skjønne at han oppfører seg ille. Anonymous poster hash: c0fb3...48b 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Du må være aggressiv tilbake. Med ondt skal ondt fordrives. Anonymous poster hash: 3486c...6ad
mereo Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Du må jo informere sjefen din, dersom sjefen din ikke vet noe.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Du må jo informere sjefen din, dersom sjefen din ikke vet noe. I dagens arbeidsliv så står man stort sett alene i konflikter, man kan ikke lenger regne med å få hjelp fra ledere, verneombud e.l. Anta alltid: Du er alene og må selv kjempe kampene. Anonymous poster hash: 3486c...6ad 1
mereo Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 I dagens arbeidsliv så står man stort sett alene i konflikter, man kan ikke lenger regne med å få hjelp fra ledere, verneombud e.l. Anta alltid: Du er alene og må selv kjempe kampene. Anonymous poster hash: 3486c...6ad Nehei, jeg har enn så lenge ikke hatt problemer med å ikke få hjelp fra hverken leder eller fagforening der det har vært behov.
Mendoza Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Skjønner ikke hva konfliktskye mennesker gjør i lederjobber? Har en leder som også er konfliktsky. Helt på trynet. Gi tilbake med samme mynt TS. Barnslig kanskje, men ikke la deg herse med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå