AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Del Skrevet 21. september 2015 Noen som har tips til frokost og kveldsmåltid til jenta vår på 13 måneder? Hun har til nå fått grøt morgen og kveld, men siste uka eller to har det vært veldig lite populært. Hun er glad i brødskiver og yoghurt, men det får hun til lunsj i barnehagen, og kan jo ikke spise det tre ganger om dagen (da ville hun vel uansett blitt lei også?). Tips mottas med takk Anonymous poster hash: 94db3...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. september 2015 #2 Del Skrevet 21. september 2015 Bananlapper eller omelett? Andre typer grøt? Variere hva som er på grøten? Ulike typer frukt, bær og så videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #3 Del Skrevet 21. september 2015 Egg/banan/havrelapper, havregrøt blandet med frukt(raspet eller most), eggerøre, en halv avocado som pålegg på ei skive, havregryn med yoghurt naturell.Anonymous poster hash: 4f745...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 21. september 2015 #4 Del Skrevet 21. september 2015 Kokt egg, omelett, bananpannekaker, avokado, karbonade, fiskekake, sashimi av salmalaks, pølsebiter (skikkelig pølse), gresk yoghurt, smoothie med næringsrike ingredienser... Det er mye man kan gi. Vi lager ofte "tapas" til ungene med f.eks. ostebiter, skinke, egg, tomat, bær og annet godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #5 Del Skrevet 21. september 2015 Hva er i veien med å gi ungen brødskiver? Varier med pålegg og frukt/grønnsaker på fatet. Anonymous poster hash: f47c9...06f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #6 Del Skrevet 21. september 2015 Brødskiver ja, det er jo helt vanlig med minst to (om ikke tre) brødmåltider daglig. Ellers brukte vi mye vanlig havregrøt, tilsatt bananbiter, melk, brunost og sukker på, syltetøy, eplebiter, fruktmos etc. Kan variere mye med det. Prøv også smørgrøt (fløyelsgrøt), havregryn blandet med yoghurt eller biola, havregryn med melk, lapper, vafler, matmuffins, eggerøre, omelett etc. Det er haugevis av valg Men å gi brød til frokost eller kvelds synes jeg virkelig du kan. Anonymous poster hash: 95b2b...fec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 22. september 2015 #7 Del Skrevet 22. september 2015 Brødskiver ja, det er jo helt vanlig med minst to (om ikke tre) brødmåltider daglig. Ellers brukte vi mye vanlig havregrøt, tilsatt bananbiter, melk, brunost og sukker på, syltetøy, eplebiter, fruktmos etc. Kan variere mye med det. Prøv også smørgrøt (fløyelsgrøt), havregryn blandet med yoghurt eller biola, havregryn med melk, lapper, vafler, matmuffins, eggerøre, omelett etc. Det er haugevis av valg Men å gi brød til frokost eller kvelds synes jeg virkelig du kan.Anonymous poster hash: 95b2b...fec Hvorfor gi brød tre ganger om dagen når det er så mye annet godt og næringsrikt man kan gi? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 22. september 2015 #8 Del Skrevet 22. september 2015 Hvorfor gi brød tre ganger om dagen når det er så mye annet godt og næringsrikt man kan gi? Signerer dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøfall Skrevet 22. september 2015 #9 Del Skrevet 22. september 2015 Middagsrester til lunch i bhg gjør at man kan spise brød/yoghurt om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 22. september 2015 #10 Del Skrevet 22. september 2015 Ungene våre får weetabix med melk på til kvelds, etterfulgt av "tv-snacks" (skjærer opp paprika, gulrøtter, agurk e.l.). Grove lapper/vafler er også topp, jeg lager en kjempebatch på søndagene slik at de kan ha med i bhg hele uka. Omelett er også topp, brød og knekkebrød osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 22. september 2015 #11 Del Skrevet 22. september 2015 Noen av dere som har gode oppskrifter på sunne lapper, pannekaker o.l. til ettåringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 22. september 2015 #12 Del Skrevet 22. september 2015 Noen av dere som har gode oppskrifter på sunne lapper, pannekaker o.l. til ettåringer? Jeg syns denne er god, jeg bare dropper sukkeret:http://kjoekkentjeneste.blogspot.no/2012/07/grove-lapper_07.html?m=1 Tripler oppskrifta og fryser ned ☺ Husk å droppe saltet med mindre du bruker usaltet smør. Lagde noen fantastiske amerikanske pannekaker som smakte som scones en gang, men her var det definitivt for mye smør og sukker til å kunne kalles sunt 😁http://www.tine.no/oppskrifter/lunsj-og-smaretter/omeletter-og-pannekaker/amerikanske-pannekaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 22. september 2015 #13 Del Skrevet 22. september 2015 Noen av dere som har gode oppskrifter på sunne lapper, pannekaker o.l. til ettåringer? Miks sammen en banan og fire egg og stek små lapper. Verdens enkleste oppskrift, og ungene digger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrygirl Skrevet 22. september 2015 #14 Del Skrevet 22. september 2015 Mi ble også lei grøt til frokost og kvelds. Begynte med brød til frokost, og da var det helt greit med grøt til kvelds. Hun får også brød til lunsj. Syns ikke det Gjør noe å gi flere måltider med brød. Men ble inspirert Til å lage bananlapper av denne tråden 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #15 Del Skrevet 22. september 2015 Hvorfor gi brød tre ganger om dagen når det er så mye annet godt og næringsrikt man kan gi? Jeg anbefalte to, ikke tre. Hvorfor? Fordi det finnes masse godt og næringsrikt pålegg, mange smaksvarianter, barn trenger mer karbohydrater enn voksne og det er enkelt i en stressende hverdag. Den siste grunnen betyr absolutt ikke den dårligste, selv om mange mener det er feil grunnlag så er ofte realiteten av folk faktisk sliter med tidsklemma til tider. Anonymous poster hash: 95b2b...fec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinder Skrevet 22. september 2015 #16 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg gav min ettåring mye kokte grønnsaker husker jeg. Spesielt gulerøtter og søtpotet var populært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 22. september 2015 #17 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg anbefalte to, ikke tre. Hvorfor? Fordi det finnes masse godt og næringsrikt pålegg, mange smaksvarianter, barn trenger mer karbohydrater enn voksne og det er enkelt i en stressende hverdag. Den siste grunnen betyr absolutt ikke den dårligste, selv om mange mener det er feil grunnlag så er ofte realiteten av folk faktisk sliter med tidsklemma til tider.Anonymous poster hash: 95b2b...fec TS skriver at jenta får brød til lunsj, så da blir det tre ganger hvis man legger til frokost og kvelds. Uansett ber jo TS om tips til annen mat, så da ønsker hun vel et mer variert kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #18 Del Skrevet 27. september 2015 Tusen takk for gode tips TSAnonymous poster hash: 94db3...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå