Gå til innhold

Flyskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ut å fly, og jeg gruer meg så veldig. Blir helt kvalm bare med tanken, og har begynt å angre på at jeg i det hele tatt bestilte denne ferien. Er det noen som kan gi meg gode tips til hvordan få det bedre når jeg skal ut å fly. Er det forresten noen som har erfaringer med reisesyketablettene Postafen? Er de i tillegg litt beroligende?

Anonymous poster hash: a405e...9a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste som fungerte for meg var å fly mye. Nå er jeg ikke like nervøs lenger. Kanskje det hjelper å se på en av disse flyfilmene som forklarer hvor sikkert det er? Det finnes i hvert fall en sånn film på mange fly.

Skrevet

Du kan trøste deg med at sannsynligheten for at du skal skli i dusjen å knekke nakken eller bli påkjørt i trafikken er uendelig større enn å dø i en flyulykke.

Faktisk så er sjangsene for at du skal dø av å sette flymaten i halsen mye større enn at flyet skal kræsje.

Skrevet

Kjenner. Som har fått tabletter hos legen, når hun skal ut å fly.

Så at Widerøe (mener det var de) har kurs for de med flyskrekk. Så på fb

God tur

Anonymous poster hash: cf2aa...f38

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Har selv hatt/har vanvittig flyskrekk. Mine viktigste tips som jeg lærte på flyksrekk kurs i regi av sas er:  er å prøv å få en god natts søvn før du skal ut å fly, beregn god tid på flyplassen, dersom man er veldig stresset av andre ting som å være litt sent ute, ikke ha alt pakket og klart etc så påvirker det iallefall min tur veldig, spis en god frokost, gjør avspenningsøvelser for hele kroppen, drikk godt med vann, gi alltid beskjed til flyvertinnene at du er redd, ofte kan man få si hei til pilotene som kan fortelle litt om forventet vær eller slikt, det hjelper også å se at de som sitter der fremme er rolige og mennesker som helt sikkert også vil hjem til familien sin. Etter at skiltet med fest setebeletet er slukket så reiser jeg meg og går på do, ikke alltid jeg gjør noe men om så står 30 sekunder. Sitt langt fremme i flyet, mindre bevegelse. 

Jeg tar i tillegg noe beroligende, jeg har forsøkt forskjellig men best erfaring med Sobril. Det fjerner det meste av katastrofetankene men blir ikke helt fjern. Jeg besvimte ombord fly før og tok heller tog 16 timer enn 1 time på fly før, nå flyr jeg både til usa, india og afrika. Ikke det morsomste jeg vet, men jeg klarer meg fint, og bruker ikke energi på å grue meg i forkant av en flytur. Anbfaler også boken "det er ikke farlig å fly". 

Lykke til:) 

Anonymous poster hash: c4c82...7c6
Skrevet

TS her:) tusen takk for alle gode svar. Har fått snakket med legen min nå, så jeg skal få Sobril, merkelig hvor mye det kan gjøre at man vet at man har noe som hjelper for hånden. Nå gruer jeg meg ikke til flyturen i det hele tatt.

Anonymous poster hash: a405e...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...