Gå til innhold

Hvor høy er du og hvor mye veier du?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

HVER eneste tråd om vekt blir til en greie om "de og de har det værst, tykke blir ALDRI rakket ned på, det skjer bare tynne, og fyttigrisen etc."

Dere som mener at tykke aldri hører skjellsord om vekt og mobbing om utseende, dere tar så feil som dere kan ta!

Noe så lite sensitivt å si!

Det er INGEN som har sagt at det er mer "godkjent" å kommentere tynnes vekt enn overvektiges vekt. Jeg hører samme påstanden i hver jævla (unnskyld uttrykket) tråd om dette og jeg blir så kvalm av disse utsagnene!

HVORFOR mener dere dette ? Har dere linker til undersøkelser der dette vises ? Hva VET dere om overvektige egentlig ?

Jeg er en av de overvektige (ofte sett på som stygg, lat, diiiger og dum) og jeg oppgir IKKE min høyde og vekt her i denne tråden. Folk vil rett og slett få hakeslepp og komme med "velmente råd" og tro at jeg er en feit gris som spise 5 kg godteri hver dag.

Sånn er det ofte overvektige blir sett på.

Dere som er tynne og misfornøyd med det, jeg forstår at det er kjipf å få høre "du må spise mer" etc, men vi overvektige hører AKKURAT det samme! Bare "spis mindre, tren, beveg deg, kutt ut godteri". HVA med oss som faktisk prøver det der, og fremdeles er overvektige ?

De slanke har i allefall noen fordeler, det er "in" å være slank, og det har det vært i lange tider. En skal liksom ikke ha former, og mang en jente klager over sine 50 kg og "stor mage". Dette gjør meg både trist og oppgitt.

Ikke rart enkelte som veier ganske gjennomsnittlig får hetta her, siden de fleste som har svart er ganske slanke.

Sukk.....

Forøvrig applauderer jeg Kverula`s innlegg. Som alltid :)

Der fikk du skrevet de tankene jeg sitter inne med og Diva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

!!! :o

Det er jo faktisk mange undervektige her. De törr å fortelle hva de veier rett og slett fordi det er mer godkjent å väre for tynn enn for tykk. Hello jenter! er ikke det fakta?

Det framstår som om alle er 165 og veier 50 kg her inne på kg. Men det er jo ikke det som er det gyllene snittet kan jeg tenke meg.

Så jenter som klager over at dere blir kalt tynne... Ikke forvent noe annet når dere nettopp er det! TYNNE. jeg mener ikke at folk kan slenge dritt til noen, väre seg de er tynne eller tykke. Men ikke klag på at dere blir kalt tynne når dere vifter åpenlyst med vekta!? Og ärligtalt! Det er vel for de fleste i vår vestlige verden, bedre å bli betraktet som tynn istedenfor feit!

Merk: her prater jeg ikke om spiseforstyrrelser hvor helt andre kriterier ligger til grunne.

Syns du har noen godt poenger her - men jeg vil understreke for min egen del at det å hele tiden skulle forholde seg til begreper som for tykk, for tynn blir uten mening. Vet ikke om det er fordi jeg begynner å bli voksen nok til å innse at vekt/kropp/utseende betyr forsvinnende lite i den store sammehengen.

Diva skrev:

HVER eneste tråd om vekt blir til en greie om "de og de har det værst, tykke blir ALDRI rakket ned på, det skjer bare tynne, og fyttigrisen etc."

Dere som mener at tykke aldri hører skjellsord om vekt og mobbing om utseende, dere tar så feil som dere kan ta!

Noe så lite sensitivt å si!

Det er INGEN som har sagt at det er mer "godkjent" å kommentere tynnes vekt enn overvektiges vekt. Jeg hører samme påstanden i hver jævla (unnskyld uttrykket) tråd om dette og jeg blir så kvalm av disse utsagnene!

HVORFOR mener dere dette ? Har dere linker til undersøkelser der dette vises ? Hva VET dere om overvektige egentlig ?

Jeg er en av de overvektige (ofte sett på som stygg, lat, diiiger og dum) og jeg oppgir IKKE min høyde og vekt her i denne tråden. Folk vil rett og slett få hakeslepp og komme med "velmente råd" og tro at jeg er en feit gris som spise 5 kg godteri hver dag.

Sånn er det ofte overvektige blir sett på.

Dere som er tynne og misfornøyd med det, jeg forstår at det er kjipf å få høre "du må spise mer" etc, men vi overvektige hører AKKURAT det samme! Bare "spis mindre, tren, beveg deg, kutt ut godteri". HVA med oss som faktisk prøver det der, og fremdeles er overvektige ?

De slanke har i allefall noen fordeler, det er "in" å være slank, og det har det vært i lange tider. En skal liksom ikke ha former, og mang en jente klager over sine 50 kg og "stor mage". Dette gjør meg både trist og oppgitt.

Ikke rart enkelte som veier ganske gjennomsnittlig får hetta her, siden de fleste som har svart er ganske slanke.

Sukk.....

Veldig bra skrevet!

Jeg er en av dem som ikke gidder å skrive verken høyde eller vekt i denne tråden. Av den enkle grunn at jeg ikke vil at folk skal tenke "oh, my GOD!" når de leser, og trekke uriktige slutninger om meg som person av den grunn.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste fra side 1...og tenkte helt frem til side 3 at her var det mange slanke jenter!

Så plutselig..fra side 3 og utover kom det lange utredninger og da var det slutt på de korte svarene :ler:

Jeg har jo ikke vært på KG lenge nok til å vite på forhånd hvordan slike tråder blir...

Ganske morsomt :ler::ler::hoho:

men det var interessant å lese alle svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noen "vifter" vekten sin åpenlyst så er det kanskje fordi de er fornøyd med seg selv og ikke synes det er for tynt. Eller rett og slett fordi de ikke venter å få kommentarer slengt etter seg over vekta. Og er en person tynn så er en tynn. Hvis en tykk person er tykk så ser vel alle det og, men hvis noen bemerker det så er det feil. Hvorfor skal det være greit for noen å si, 'Herregud så tynn du er!'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 og veier 71 kg, og det er passe for meg.

Bruker str 38 i bukser, og 40/42 oventil pga stort frontparti.

Jeg har vært nede i 62 kg, og da var jeg TYNN, med ben stikkende ut over alt, og mager i ansiktet.

Ser at flere med min høyde er nede i 52 kg og litt der omkring. Det kunne aldri jeg ha vært, men det er nok avhengig av kroppsbygning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165 og veier to kilo

Noen av dere vil sikkert synes det er veldig tynt og sånn, men det passer faktisk meg helt fint.

(fniiis)

Synes sånne diskusjoner som dette er dødsteite, og kommer aldri til å legge inn min reelle vekt.

Dessuten så er jeg gravid i sjuende måned akkurat nå, og er dermed inne i en befriende unntakstilstand fra kroppshysteriet.

Men jeg er 165 høy og bruker str 38 i sko... om noen vil så kan de få linsestyrken min også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163 cm høy og veier 64 kg. Har slanket meg 12 kg i sommer og skal prøve å gå ned til 60 kg, men er egentlig ganske fornøyd med vekten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er ca 165 høy, og jeg veier 50 kg. Merkelig nok - siden alle her vil synes at jeg er grisetynn - så har jeg ikke utstikkende hoftekammer, jeg har pupper i B-cup, og ikke benete skuldre. Til og med et par celluliter har jeg! :wink: Trener to ganger i uka, og ville selvsagt lagt på meg litt om jeg ikke hadde gjort det. Spiser god mat, (lettprodukter er bannlyst pga smak!) og jeg unngår aldri dessert og kaker.

Alle sånne tråder sier vel lite om hvordan vi faktisk ser ut, fordi vi alle har ulik kroppsbygning osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...
Annonse
Jeg er 170. Veide 86' date='6 for fem uker siden, veier 81,5 i dag.[/quote']

28. august veide jeg altså 86,6 kg, i dag veier jeg rundt 74 kg. Med klær begge gangene!

Har gått Grete Roede, og der veier man seg med klærne på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

168/52.... Har prøvd å lagt på meg.. Spiser masse, men det hjelper ikke.... :grine:

Noen som har noen tips om hva jeg skal spise??? Prøver å spise masse mat og har masse smør på skivene, og ofte en fløteskvett i sauser o.l., men er jo litt bekymra for blodårene mine da med for mye fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...