Hu i Svingen Skrevet 22. september 2004 #81 Del Skrevet 22. september 2004 169 cm og 59 kg. Synes jeg er helt passe nå, har tatt av 10 kg det siste halvåret. Er så lei av at alle som har "litt til overs" er sååå enige om at de vil ned i vekt - men når noen (les: jeg) faktisk klarer å gå ned i vekt, så er eneste kommentar: "nå må du ikke forsvinne helt, da..." Må si at jeg synes dette faktisk føles litt urettferdig. Jeg har gjort en ganske stor innsats for å bli kvitt mine (såkalt) ekstra kilo... Forøvrig er det også litt kjipt at det er sånn "krig" mellom tykk/tynn - hva er poenget? Er det ikke bra at vi er forskjellige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 22. september 2004 #82 Del Skrevet 22. september 2004 BRA innlegg! :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 22. september 2004 #83 Del Skrevet 22. september 2004 165 cm og rundt 60 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pandore Skrevet 22. september 2004 #84 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg er 165 cm høy og veier 62 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 22. september 2004 #85 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg er 173 og veier 71 kg, og det er passe for meg. Bruker str 38 i bukser, og 40/42 oventil pga stort frontparti. Jeg har vært nede i 62 kg, og da var jeg TYNN, med ben stikkende ut over alt, og mager i ansiktet. Ser at flere med min høyde er nede i 52 kg og litt der omkring. Det kunne aldri jeg ha vært, men det er nok avhengig av kroppsbygning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. september 2004 #86 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg er 1.62 høy og veier et sted mellom 70 og 75 kg. (Har bestemt at jeg ikke gidder å veie meg lenger). Har en sterk, veltrent kropp (Ref. overlege Serena Tonstad på RH som personlig har veid og målt meg) som tåler det meste. Kunne ha veid 10 kg. mindre men siden kroppen min åpenbart har bestemt at den skal veie rundt 70 kg. er det bare tull å prøve å tvinge den til noe annet. Da jeg traff min mann, veide jeg ca. 60 kg. For en på 1,62 er ikke det spesielt lite, men legen jeg var hos da mente jeg så tynn og sliten ut.... Ikke sylslank nå, men vet om ganske mange ting jeg skal krangle med før de fem kiloene! Poengen mitt er vel at høyde/vekt egentlig betyr veldig lite... (MÅ bare fortelle om min tidligere kollega, som var landslagsutøver i sin idrettsgren, og som var 175 cm. høy og 90 kg. BMI var jo nærmere 30... Hun var jo sykelig overvektig , så beskjeden fra legen var jo å trene litt mer... Hun svarte: "Før eller etter "morrasøkta" på 2 timer? Rekker ikke'no særlig mer enn en time før jeg skal på'n igjen på ettermiddagen". ) Min mann er forresten 190 cm. høy og veier vanligvis melom 75 og 80 kg. Han har alltid trent mye og har lange muskler, men en lett og smal bygning. Høyden hans tilsier at han kan veie over 100 kg. uten å være farlig overvektig, mens jeg vil tippe at hans reelle grense går ved ca. 87 kg. De litt våkne vil nå ha oppdaget at Leonard og jeg veier noenlunde det samme og at det skiller ca. 30 cm. i høyde. I følge alle tabeller skulle Leonard vært en lang, mager stake og jeg en liten, rund kule som knapt nok kan bevege seg.... Slik er det jo ikke i virkeligheten! Vi er helt normale begge to! Vi kan løpe en mil når vi må, bære en 50 kg. sekk når vi må, tåle en god del smerte når vi må, overleve en natt eller to ute i 20 minus når vi må... (Ja, begge har forsøkt...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 23. september 2004 #87 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg aner ikke hva jeg veier - har ikke eid en badevekt noensinne og tror ikke jeg har veid meg siden 2001... Er 1,73 og bruker stort sett str 38. Så får vekta være hva den vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2004 #88 Del Skrevet 23. september 2004 Noen som har sett siste kropps-magasinet fra KK? Sto å bladde kjapt gjennom det på butikken og oppdaget en artikkel om høyde, vekt osv. Med kvinner i undertøyet og alle mål oppgitt. Måtte kjøpe bladet i rent forbauselse. For det var det ett menneske som var nøyaktig like høy som meg, nemlig 1,62 og veide 58 kg. Det er bare det at jeg veier 10 kg mer , men en ting er sikker, jeg er tightere i kroppen enn den dama. Greit nok så har jeg muskler som vises, og brutale lårmusker( masssa sykling), men min konklusjon er som følger: Vekt er irrelevant!!!! kroppsbygging og muskelmasse utgjør så store forskjeller at du kan godt veie mye mer enn BMI skulle tilsi, og fortsatt se sabla bra ut.Og du kan være passende etter BMI, og rimelig slamsete i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. september 2004 #89 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg er en av de større her skjønner jeg, med mine 173-174 i høyde og ca 73-74 i vekt..... formfull og lekker prøver jeg å overbevise meg selv om!!! Og jeg har blitt VELDIG flink til å ignorere at "alle andre" er mye tynnere!!! Jeg SKAL begynne å gå mer, i tillegg til mine 6-8 timers dansing hver uke, også SKAL jeg bli flinkere til å spise mindre snop, eller ihvertfall til å spise "sunnere" snop!!! for selv om "formfull og lekker" er noe jeg trives med, så går vektkurven min jevnt og trutt oppover.... og stopper jeg ikke det, så blir jeg jo etterhvert større en "formfull og lekker" på ett tidspunkt!! I klær bruker jeg alt fra 40-44, men som regel 42. Mitt største problem er vel heller disse fordømrade kjærlighetshåndtaka!!! på siden og bak, rett over buksekanten.... :-x åssen blir jeg kvitt DEM da??? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*AM* Skrevet 23. september 2004 #90 Del Skrevet 23. september 2004 174 cm høy / ca 82 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene24 Skrevet 23. september 2004 #91 Del Skrevet 23. september 2004 Er 1.64 høy og veier 50 kg.. Liten og tynn med andre ord :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2004 #92 Del Skrevet 23. september 2004 Når skal folk skjønne at overvekt ikke er det samme som lat, dum og ekkel? Og at tynne ikke er det samme som anorektiske vrak som kun spiser epler? Det vakreste mennesket jeg kjenner er vel sikkert overvektig, men hun har en så utrolig utstrålig og er så vakker at det er utrolig. ALLE ser etter henne på gaten fordi hun syns så veldig. Det er så flott! Hun elsker seg selv og kroppen sin. En gang var det en som sa til henne: "Det er så fint at du er fornøyd med deg selv, liksom, sånn som du er". "Ja, hvorfor skulle jeg ikke være det?", svarte hun. Selv er jeg helt normal, men har slitt med spiseforstyrrelser i flere år. Gått opp og ned. Jeg har fått høre litt av hvert. Sykelig tynn på 35 kg: "Nei, så slank og pen du har blitt.(!!!!).." og "fy faen, du ser ut som en dødssyk narkoman". Litt mer formfull og 55 kg: "Så fint du har fått litt kjøtt på beina, du ser sunn og frisk ut." og "Rompe og lår og alt, men du trener ikke noe særlig gjør du vel?". Nå er jeg et sted midt i mellom. Men har nesten en mer falleferdig kropp en noensinne. Både da jeg var tynnere og litt mer formfull var jeg ikke i så fysisk dårlig form som nå. Bulimi er ikke deilig for kroppen. Skal ikke være en sånn politisk korrekt person, men en overvektig/formfull person, alt ettersom, kan ha en finfin form likevel. Gruppere mennesker er litt feil. Ja, det er mange overvektige. Ja, det er mange med spiseforstyrrelser, men alle tynne er ikke anorektiske. Tross alt - majoriteten av den norske befolkingen er mer eller mindre normale med en mer eller mindre normal kropp og en mer eller mindre god helse. Sånn. Si hva dere vil. Måtte bare få det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 23. september 2004 #93 Del Skrevet 23. september 2004 høyde : 154 vekt: for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 24. september 2004 #94 Del Skrevet 24. september 2004 Tråder som dette er det dummeste jeg vet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 24. september 2004 #95 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg er 162 høy og veier 52 kg. Men har vært opp i 78 kg når jeg var gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stine, uinnlogget Skrevet 24. september 2004 #96 Del Skrevet 24. september 2004 !!! :o Det er jo faktisk mange undervektige her. De törr å fortelle hva de veier rett og slett fordi det er mer godkjent å väre for tynn enn for tykk. Hello jenter! er ikke det fakta? Det framstår som om alle er 165 og veier 50 kg her inne på kg. Men det er jo ikke det som er det gyllene snittet kan jeg tenke meg. Så jenter som klager over at dere blir kalt tynne... Ikke forvent noe annet når dere nettopp er det! TYNNE. jeg mener ikke at folk kan slenge dritt til noen, väre seg de er tynne eller tykke. Men ikke klag på at dere blir kalt tynne når dere vifter åpenlyst med vekta!? Og ärligtalt! Det er vel for de fleste i vår vestlige verden, bedre å bli betraktet som tynn istedenfor feit! Merk: her prater jeg ikke om spiseforstyrrelser hvor helt andre kriterier ligger til grunne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 24. september 2004 #97 Del Skrevet 24. september 2004 !!! :o Så jenter som klager over at dere blir kalt tynne... Ikke forvent noe annet når dere nettopp er det! TYNNE. jeg mener ikke at folk kan slenge dritt til noen, väre seg de er tynne eller tykke. Men ikke klag på at dere blir kalt tynne når dere vifter åpenlyst med vekta!? Og ärligtalt! Det er vel for de fleste i vår vestlige verden, bedre å bli betraktet som tynn istedenfor feit! Når noen "vifter" vekten sin åpenlyst så er det kanskje fordi de er fornøyd med seg selv og ikke synes det er for tynt. Eller rett og slett fordi de ikke venter å få kommentarer slengt etter seg over vekta. Og er en person tynn så er en tynn. Hvis en tykk person er tykk så ser vel alle det og, men hvis noen bemerker det så er det feil. Hvorfor skal det være greit for noen å si, 'Herregud så tynn du er!'? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 24. september 2004 #98 Del Skrevet 24. september 2004 Sånn som jeg ser det så er det da ingen som "vifter" med vekta her. en person spør et spørsmål og endel folk svarer, meg inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 24. september 2004 #99 Del Skrevet 24. september 2004 De som føler at de er tykke og ikke vil svare så er det jo greit.Men de andre må da få lov til å si hva de veier uten at vi blir sinna på de.Jeg har valgt å ikke svare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 24. september 2004 #100 Del Skrevet 24. september 2004 164/54. La på meg 4 kilo da jeg sluttet med "hverdagsrøykingen", og de skal bort igjen! Er over min trivselsvekt nå...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå