Gå til innhold

Hvor høy er du og hvor mye veier du?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Synes det var litt tøft sagt jeg :) Med fare for å bli arrestert av andre her inne..

Men tanken slår meg også av og til. Verden er et skrudd sted. Vi i Norge er veldig flinke til å klage og klage, og kreve og kreve. Vi skal ha alt, fordi vi fortjener det, fordi det er sånn, fordi fordi fordi.

Gjør noe selv!!

Men sånn ellers har jeg det bare bra.. Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok, nå skal jeg si noe politisk ukorrekt: jeg blir provosert av folk som krever enorme ressurser satt inn fra det offentlige for å redusere deres overvekt.

30 000 barn dør av underernæring hver dag.

jeg blir kvalm.

Like ille er det at folk frivillig sulter seg til døde i en verden der 30.000 barn dør av underernæring hver dag og forlanger statlig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bortsett fra at da ligger det en psykisk forstyrrelse under som man i relativt liten grad er i stand til å påvirke selv...

Det går ofte begge veier, enten man overspiser eller lar være. Begge kalles spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om overvektige får høre at de er stygt feite?! :o

Hallo? Blir det ikke skrevet/snakket om i media stort sett HVER dag hvor ille det er med overvektige folk, hvor dumme og late de må være, at de må gjøre noe med situasjonen sin osv, osv? Utallige slankekurer blir lansert og det skriker jo mot oss hvor enn vi snur oss: FETT ER STYGT!

En ting er hva dine venner/familie kan si til deg - en annen er hva det fokuseres på i media til stadighet!

De som er syklig tynne har jo tross alt en sykdom og får forståelse for det. Vi andre er bare dumme og late.

Jadda.

Jeg syns undervekt og overvekt er like alvorlig, og syns det er meningsløst å skulle "foretrekke" det ene eller det andre.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ivanka skrev:

bortsett fra at da ligger det en psykisk forstyrrelse under som man i relativt liten grad er i stand til å påvirke selv...

Det går ofte begge veier, enten man overspiser eller lar være. Begge kalles spiseforstyrrelser.

øh, jeg vet jo det.

men jeg vil vel tørre å hevde at det er en relativt liten andel av vestens overvektige som er bulimikere eller tvangsspisere. JA selvfølgelig er det en del, og ja selvfølgelig sliter de og skal ikke glemmes og så videre, men jeg har problemer med å tro at vestens eksplosive fedmeepidemi i det store og hele skyldes spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det gjør det ikke for de som eks trøstespiser og overspiser? Tror du alle tykke spiser så mye fordi de er så innmari sultne?

Jeg ser ditt poeng, men da bør du også se mitt:

-ikke hjelpe tykke med diabetes

-ikke hjelpe utrente med hjertesykdommer

-ikke hjelpe de som fikk malaria i land der dette finnes hvis de ikke tok malariatabletter

Osv osv.

Som skattebetaler er jeg opptatt av å ha færrest mulgi uføre som jeg betaler for. Mange helseskadelig tykke er uføre. Jeg vil at de skal kunne forsørge seg selv. I det lange løp kan de gjeren få hjelp til å bli friske og sunne, akkurat som anorektikere bør få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sikkert ikke rukket å lese innlegget mitt rett over enda, poirot.

jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at jeg mener folk med mer eller mindre selvforskyldte sykdommer ikke har noen rett til behandling, har jeg vel?

det jeg har sagt, er at jeg blir provosert og kvalm av den grelle kontrasten mellom de som har så mye at de tar livet av seg selv og de som har så lite at det tar livet av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Jeh vet dette er litt på siden, men jeg så en utrolig interessant dokumentar på National Geographic Channel i sist uke. Handler om et virus som visstnok gjør folk fete! Det var helt..fjernt. Men det var flere forskningsresulater som støttet opp rundt dette! Viruset går inn i friske, nye, "ubrukte" fettceller, og gjør dem dritsvære! Men dette gjelder jo ikke alle det heller..

Er stilig å se hvor glade vi mennesker er i å generalisere og "ordne" ting i grupper. Men dette er ikke noens feil, det er hjernene våre som er så forferdelig glade i systemer. Tror det er derfor vi får så mange diskusjoner på hvem "alle" er, hvem som menes og hvem som utelates i diskusjoner om fedme og kropp generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg har sagt, er at jeg blir provosert og kvalm av den grelle kontrasten mellom de som har så mye at de tar livet av seg selv og de som har så lite at det tar livet av dem.

Og jeg er helt enig med deg i denne grelle kontrasten. Men jeg synes ikke det er noe bedre å frivillig sulte seg til døde. Anoreksia er en vel så bisarr sykdom, om man holder den opp mot fattige familier i Afrika. Tror ikke du finner så mange med anoreksia der, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Jeg må faktisk si jeg er overrasket over at nesten alle som har svart her et tynne/slanke! Trodde jeg var normalt slank jeg, men jeg er visst ikke det, iforhold til de her inne iallfall... Eller er det kanskje slik at de som ikke er så veldig slanke ikke gidder å svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om overvektige får høre at de er stygt feite?!  :o  

Hallo? Blir det ikke skrevet/snakket om i media stort sett HVER dag hvor ille det er med overvektige folk, hvor dumme og late de må være, at de må gjøre noe med situasjonen sin osv, osv?

Som jeg skulle sagt det selv..

Og Andrine22; du kan jo selv se hvor mange som har svart i denne tråden og vurdere om det er trolig at dette gjenspeiler samfunnet generelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:o  Jeg må faktisk si jeg er overrasket over at nesten alle som har svart her et tynne/slanke! Trodde jeg var normalt slank jeg, men jeg er visst ikke det, iforhold til de her inne iallfall... Eller er det kanskje slik at de som ikke er så veldig slanke ikke gidder å svare?

:enig_animasjon:

Jeg er normalt slank, men ikke i NÆRHETEN av så tynn som de som svarer her. Jeg syns også jeg veier noen kilo for mye. Derfor holder jeg vekten min for meg selv. Men jeg rager 183 cm over bakken (og er stolt av det, selv om jeg får mange "GUD - er du SÅ høy" :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...