Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gikk innom din sko etter jobb i dag, hadde med meg støvletter og kvittering (fant den etter intens leting.) Forklarte høflig at støvlettene har blitt brukt mellom 10 og 15 ganger i løpet av sommeren, og at hælen har falt av på begge.

Desverre, sa damen, ingen reklamasjon på stilletthæler. Sitat: De tåler ingenting, de hælene. Sitat slutt. Neivel, så jeg som kunde må være klar over at når jeg kjøper støvletter med slike hæler, så er de ubrukelige innen få uker, spurte jeg. Ja, sa damen, hvis det var slik at jeg brukte de utendørs, så.

Hm. Ikke mer din sko på meg, det er sikkert og visst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen reklamasjon på hælfikker som løsner.

Det er ikke bare Din Sko som vil fortelle avvise å fikse eller gi deg f.eks tilgodelapp.

Om en skobutikk velger å fikse det for deg, er det bare fordi de vil være ekstra greie.

Sko med stiletthæler tåler mindre enn sko med tjukke hæler, nettopp fordi de er tynnere.

Det kan jo sammenliknes med f.eks en silkedrakt, du vil nok behandle den annerledes enn en bommulsdrakt, uten at de butikkansatte trenger å fortelle deg det.

Eller sko med lærsåler, du vil ikke bruke de i regnvær og kreve å få nye sko når sålen smuldrer, selv om de i butikken ikke forteller det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er ingen reklamasjon på hælfikker som løsner.

Det er ikke bare Din Sko som vil fortelle avvise å fikse eller gi deg f.eks tilgodelapp.

Om en skobutikk velger å fikse det for deg, er det bare fordi de vil være ekstra greie.

Sko med stiletthæler tåler mindre enn sko med tjukke hæler, nettopp fordi de er tynnere.

Det kan jo sammenliknes med f.eks en silkedrakt, du vil nok behandle den annerledes enn en bommulsdrakt, uten at de butikkansatte trenger å fortelle deg det.

Eller sko med lærsåler, du vil ikke bruke de i regnvær og kreve å få nye sko når sålen smuldrer, selv om de i butikken ikke forteller det.

Jepp. Helt enig med deg du.

Skjønner butikken godt jeg.

Skrevet

jeg ville sendt en mail til [email protected] å spurt hva de mente om det sånn forsikkerthets skyld.

I tilfelle denne dama bare var vanskelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns at butikken burde opplyse om slikt når de selger sko.. Hvis det er slik at skoen tåler mindre av visse grunner, så bør kunden få beskjed om det..

Jeg kjøpte rosa ballettsko i skinn på skoringen feks, og etter en mnd normalt bruk var de helt fullstendig utgåtte.. Knappen som festa strikken over foten var også løsna og skoene datt av meg når jeg gikk.. Jeg gikk for å klage og alt de ville gjøre var å feste knappen igjen.. Jeg sa at jeg syns det var altfor dårlig at et par sko bare varte i en mnd, og at hvis det var sånn at skoene tålte veldig lite så burde de gitt beskjed om det.. Han var enig i det, men sa at det var min feil at skoene var blitt slik de var.. Jeg ble så sendt til forbrukerrådet for å få dems synspunkt på saken, og dit skal jeg så fort jeg får en ledig stund fra jobb, for slikt finner ikke jeg meg i..

Det er ikke alle det er like innlysende for at man må være ekstra forsiktig med stilletthæler og skinnsko og andre ting som ikke tåler noe som helst liksom, og da burde butikken gi beskjed, bare i tilfelle, så slipper de slike saker og misfornøyde kunder.. De fleste butikker gir jo beskjed hvis det er noe man må være nøye på med produktene man kjøper, og særlig hvis kunden virker uerfaren med produktet.. =)

Skrevet

forbrukerkjøpsloven gir IKKE din sko rett til å ta forbehold mot reklamasjon på stiletthæler!

hørt på maken.

kontakt forbrukerombudet.

Skrevet

Dette høres jo helt koko ut :o

Dersom det er meningen at et par sko skal holde bare 10-15 gangers bruk er det noe som en absolutt må bli opplyst om på forhold.

Jeg ville kontaktet forbrukerrådet / forbrukerombudet tvert!!

Makan :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Gå til en annen Din sko. Jeg har byttet mine støvletter der de siste fire ganger, ikke noe problem hver gang. Bare vær bestemt!

Skrevet
forbrukerkjøpsloven gir IKKE din sko rett til å ta forbehold mot reklamasjon på stiletthæler!

Det er ikke bare Din Sko som behandler saker som dette på denne måten. Ingen butikker trenger å behandle hælfikker som løsner som reklamasjon.

Det er slitasje fra kundens side.

Jeg syns at butikken burde opplyse om slikt når de selger sko.. Hvis det er slik at skoen tåler mindre av visse grunner, så bør kunden få beskjed om det..

Det er vel ganke innlysende at stiletthæler ikke tåler like mye som andre sko.

Det er nok ikke mange skobutikker som står med teskje og forteller kunden om alle ting som kan gå galt hvis kunden gjør det eller det.

Man kan ikke fortelle alle kunder alt som kan gå galt ved bruk av en sko.

Skal man ha en brukssko, får man kjøpe en med lavere tjukk hæl, ikke en tynn høy stiletthæl.

Jeg synes det er ganske rart hva folk får seg at skobutikker skal punge ut for feil bruk.

Jeg gikk for å klage og alt de ville gjøre var å feste knappen igjen..

Bruk og kast mentaliteten er sjokkerende. I setdet for at butikken f.eks skal lime på en løsnet stropp eller innersåle, krever man nye sko! En helt brukandes sko skal kastes fordi noen vil ha nye. Snakk om å være bortskjemte!

Det er bra at forbrukerrådet har behandlet slike saker før, så det ikke lenger er noen tvil hvordan butikkene skal gjøre i slike saker.

Er det en stor kostnad for butikken å f.eks erstatte eller gi tilgodelapp på skoene i forhold til det det koster å fikse det hos en skomaker, er det nå vedtatt at det er lov å utbedre feilen 2 ganger før kunden kan få pengene tilbake.

Dette gjelder selvsagt ikke skader kunden selv har påført skoen, som f.eks dette med løsnede hælflikker.

Skrevet
Skal man ha en brukssko' date=' får man kjøpe en med lavere tjukk hæl, ikke en tynn høy stiletthæl.[/quote']

Så sko med stiletthæl skal ikke brukes de da heller? I allefall ikke mer enn 10-15 ganger så er de oppbrukt?

Skrevet

Jo, men det til annet bruk enn en "vanlig sko", og man må gå forsiktigere med dem (annerledes i all fall)

Og går hælfikken, så må man fikse det hos en skomaker. Med en gang man oppdager det må man unngå å bruke skoene, så ikke hælen blir ødelagt.

Skrevet

Når jeg kjøper sko så er det for å bruke de.

Har en del sko med stiletthæler, har et par bruker jeg veldig ofte, har også løpt i de for å rekke tog/buss

de har ikke detti av(hæla assa :wink: ), nei da her er det kvalitet som har no å si.

Så at det er stiletthæl så derfor kan de ikke brukes til daglig er dårlig unnskyldning fra butikkens side.

Skrevet

en stiletthæl som ikke tåler normal bruk, er defekt vare.

går ikke an å selge sko som er designet for å gå i stykker etter 10 gangers bruk og så skylde på kunden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...