Gå til innhold

blir så irritert av at ingen i servicebransjen snakker norsk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

... i hvertfall ikke i Oslo. ALLE snakker jo engelsk. Det er dritirriterende! De snakker i tillegg ofte dårlig engelsk slik at enhver kommunikasjon som går bittelitt utenfor deres forventninger byr på store problemer. Jeg snakker greit engelsk, det er ikke det, men f... om jeg vet hva krepsehaler er på engelsk eller hva man sier for å få speilegg stekt med plommen hel, og de vet i alle fall ikke. så står vi der og stotrer og mimer så best vi kan begge to... Føler meg superteit. Heldigvis så kan jo jeg en god del engelsk, men hva om bestemoren min ville spise ute, hun kan jo ingenting.

Syntes det er en kjempeuting...

Anonymous poster hash: 0a3a7...e10
  • Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

da har du vært veldig uheldig. tror jeg har vært borti en engelsktalende person en gang, på TGI friday

Anonymous poster hash: c8e36...d08
  • Liker 2
Skrevet

Likedan i stavanger

Skrevet

Jeg syns det er veldig merkelig!

Har vart oppi flere hoteller i Norge der frokost og restaurant personalen kun snakker engelsk.

Anonymous poster hash: 16965...04c
  • Liker 5
Skrevet

Jeg syns det er veldig merkelig!

Har vart oppi flere hoteller i Norge der frokost og restaurant personalen kun snakker engelsk.

Nordmenn vil ikke ha slike jobber vøtt..

• Liker 3
Skrevet

Jeg spiser bare på sushi stedet når jeg er ute så har ikke opplevd det samme. 

Men jeg forventer norsk når jeg kommer på et sted i Norge. Hadde ikke orket engang å bare dratt om jeg måtte begynne  snakke engelsk.

Anonymous poster hash: 8138f...58a
  • Liker 4
Skrevet

da har du vært veldig uheldig. tror jeg har vært borti en engelsktalende person en gang, på TGI friday

Anonymous poster hash: c8e36...d08

Den på Karl Johan? 

Anonymous poster hash: e1266...564

Skrevet

Nordmenn vil ikke ha slike jobber vøtt..

Jeg syns de hvert fall bør sørge for at personalen som skal bemøte gjester snakker norsk  :rolleyes:

• Liker 8
Gjest Blomsterert
Skrevet

... i hvertfall ikke i Oslo. ALLE snakker jo engelsk. Det er dritirriterende! De snakker i tillegg ofte dårlig engelsk slik at enhver kommunikasjon som går bittelitt utenfor deres forventninger byr på store problemer. Jeg snakker greit engelsk, det er ikke det, men f... om jeg vet hva krepsehaler er på engelsk eller hva man sier for å få speilegg stekt med plommen hel, og de vet i alle fall ikke. så står vi der og stotrer og mimer så best vi kan begge to... Føler meg superteit. Heldigvis så kan jo jeg en god del engelsk, men hva om bestemoren min ville spise ute, hun kan jo ingenting.

Jeg er så enig! Det hjelper ikke at vi snakker engelsk når de selv ikke gjør!

Blitt frustrert flere ganger selv,og det er jo faktisk dårlig service å ikke kunne være mer imøtekommende ovenfor oss.

Jeg må stå å slite med å gjøre meg forstått når de ikke forstår den enkleste engelsk.

Det er det minste en kunne forventet,og jeg tenker også på eldre som vil slite enda mer.

Syns ikke dette er rett på noen måte når de jobber i serviceyrker i Norge!

Skrevet

Jeg syns de hvert fall bør sørge for at personalen som skal bemøte gjester snakker norsk :rolleyes:

Det syns jeg og

Skrevet

Ja, sånn blir det når man stemmer på partier som legger til rette for massiv outsourcing og massiv arbeidsinnvandring. Stor konkurranse om lavtlønnsjobber og nordmenn på NAV. 

Anonymous poster hash: f03d7...180
  • Liker 6
Skrevet

Blitt frustrert flere ganger selv,og det er jo faktisk dårlig service å ikke kunne være mer imøtekommende ovenfor oss.

Jeg må stå å slite med å gjøre meg forstått når de ikke forstår den enkleste engelsk.

Det er det minste en kunne forventet,og jeg tenker også på eldre som vil slite enda mer.

Samme med bussjåfører. Det er helt håpløst i rogaland.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns tvertimot vi burde begynne å snakke mer engelsk

Ned med norsk. Ned med norsk. Ned med norsk

Anonymous poster hash: 411f3...acb
  • Liker 1
Skrevet

Why? Vi ER norsk
Skrevet

Du må ha en rar dialekt ettersom alle svenskene snakker engelsk til deg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler det bare er slik med Ruter sine busser. Har aldri møtt på den utfordringen ellers. Jeg har ingenting i mot å snakke engelsk, men når de ikke forstår norsk uansett hvor tydelig og bokmål-aktig jeg snakker DA  blir jeg sprø!!

Anonymous poster hash: 4e458...b48
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er den over her som svarte som anonym bruker. Jeg er helt enig med deg. To ganger har jeg spurt relativt enkle spørsmål. Det ene var "hvorfor lyste maskinen rødt når jeg tok busskortet mitt oppå der nå? Jeg kjøpte det jo i dag." Fikk ingen svar.

Det andre var før jeg skulle gå inn på en buss: "Stopper du ved holdeplass , eller b?" Svaret jeg fikk på sistnevnte var "bare kom inn" mens han viftet meg inn med hånda si samtidig som at en dame som satt på forrerste stol sa det samme. Da jeg fikk sett på skjermen inni bussen så jeg at verken holdeplass a, eller b som jeg hadde nevnt stod på skjermen!!

Anonymous poster hash: 4e458...b48

• Liker 3
Skrevet

You know, you should be saying that in english to prove your point.

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er bestemoren din? Har hun ikke gått på skole?

Gjest Stringfellow1
Skrevet

en gang jeg skulle på en busstur, så hadde jeg bare noen 200-lapper med meg. Men når jeg rakte frem en av 200-lappene og sa hvilken holdeplass jeg skulle til, så bare gav han meg noen hundrelapper. :omg:  Men jeg fikk aldri noen billett eller noe. Hvordan kan folk bli ansatt i en jobb, når dem ikke ser ut til å uttale ett kløyva ord på norsk. I tillegg til at dem ikke klarer å ordlegge seg noe særlig på engelsk heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...