Gå til innhold

Flere som "gjemmer seg" når stebarna er der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at med en gang barna til samboer kommet hit, så "gjemmer" jeg meg oppe på loftstua eller på datarommet. Her kan jeg finne på å sitte fra etter middag til barnas leggetid.

Gjemmer den egentlig grunnen bak at jeg jeg noe jeg må gjøre på dataen, skolearbeid eller lignende.

Lyver for han, da den egentlig grunnen er at jeg ikke orker så mye styr.

De er veldig styrete og bråkete av seg. Jeg har et barn selv, og om hun ønsker å komme opp hit og sitte med meg så får hun selvfølgelig det. Men drasser hun med seg en av de andre to, føler jeg meg bare sur og lei. Vil ikke av dem her akkurat nå. La meg få litt fred vær så snill, er det jeg tenker i hodet mitt.

Flere som meg?

Anonymous poster hash: 39b58...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

deg igjen....

Anonymous poster hash: 2b167...e99
  • Liker 14
Skrevet (endret)

Jeg gjør det samme, finner på et ærend som jeg bare må gjøre akkurat når de er der. Bruker også en del tid på oppvask og klesvask bare for å få en pause fra de. Synd men desverre slik det bare er.

De var ikke slik når se var yngre, men ettersom tiden har gått har de blitt stadig mer utakknemlig og storkrevende. De forventer å få ting uten å fortjene det på noen slags måte.

F. Eks forventer de å bli tatt med på dyre ferier pga mor gjør det. De har ingen forståelse for at far (og jeg) ikke har mulighet til det.

Endret av C-girl
Skrevet

Finn dere for svarte en mann uten barn. Herregud.

Skrevet

Hva om samboeren/partneren tenkte samme om barnet ditt?

• Liker 13
Skrevet

Så hvorfor bor du sammen med denne mannen og barna hans da? Er vel ingen som har tvunget deg...

Anonymous poster hash: 288bc...35f
  • Liker 13
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Anonymous poster hash: 3c0c6...917

Skrevet

Gjør akkurat det samme i dette øyeblikk! Far er ute på ærend og jeg sitter igjen med ungene... Igjen. Takk Gud for nettflix. Bare døm oss opp og i mente, bare vent til dere selv sitter i saksa!

Anonymous poster hash: bd855...01a

• Liker 1
Skrevet

Gjør akkurat det samme i dette øyeblikk! Far er ute på ærend og jeg sitter igjen med ungene... Igjen. Takk Gud for nettflix. Bare døm oss opp og i mente, bare vent til dere selv sitter i saksa!

Anonymous poster hash: bd855...01a

Det er ikke bare sånn at man "sitter i saksa". Dette er faktisk et aktivt valg man tar, og jeg tror kanskje at stebarna synes dere er mer i veien enn omvendt. Tenkt på det?

• Liker 29
Skrevet

Føler at med en gang barna til samboer kommet hit, så "gjemmer" jeg meg oppe på loftstua eller på datarommet. Her kan jeg finne på å sitte fra etter middag til barnas leggetid.

Gjemmer den egentlig grunnen bak at jeg jeg noe jeg må gjøre på dataen, skolearbeid eller lignende.

Lyver for han, da den egentlig grunnen er at jeg ikke orker så mye styr.

De er veldig styrete og bråkete av seg. Jeg har et barn selv, og om hun ønsker å komme opp hit og sitte med meg så får hun selvfølgelig det. Men drasser hun med seg en av de andre to, føler jeg meg bare sur og lei. Vil ikke av dem her akkurat nå. La meg få litt fred vær så snill, er det jeg tenker i hodet mitt.

Flere som meg?

Anonymous poster hash: 39b58...f25

Hvorfor bli sammen med en som har unger fra før når du syns det er så grusomt å være stemor?
  • Liker 11
Skrevet

Jammen herrejemini, er ikke det helt i orden, da?

Jeg er avhengig av alenetid, og samboeren min og jeg - ingen barn, hverken her eller der - kan fint finne på å tilbringe kvelden i hver vår ende av leiligheten, vi. Det er vel ikke sånn at man ikke har rett til å trekke seg litt tilbake bare fordi man har barn i huset, det være seg egne eller andres?

Skrevet

Jeg gjør det samme, finner på et ærend som jeg bare må gjøre akkurat når de er der. Bruker også en del tid på oppvask og klesvask bare for å få en pause fra de. Synd men desverre slik det bare er.

De var ikke slik når se var yngre, men ettersom tiden har gått har de blitt stadig mer utakknemlig og storkrevende. De forventer å få ting uten å fortjene det på noen slags måte.

F. Eks forventer de å bli tatt med på dyre ferier pga mor gjør det. De har ingen forståelse for at far (og jeg) ikke har mulighet til det.

Så godt å høre det er noen der ute som faktisk forstår!

Det er så lett å dømme andre når man ikke står oppi det samme selv.

Men ja, den med klesvask hørtes kjent ut. Jeg så og si bor på vaskerommet uka barna hans er her. Både vaskerommet og huset er aldri like rent som når de er her:p så det er jo aldri så ikke at det ikke er godt for noe;)

Her er barna ganske små da. Eller de går begge på barneskolen.

Det som motiverer meg her er at de vil jo ikke alltid være like styrete og bråkete som nå. Det er så deilig når de ikke er her, det er stille og rolig. Kun 1 barn i hus er egentlig helt perfekt. Men så er det som å skru på en bryter når de kommer. Holy smokes....

Anonymous poster hash: a235f...f72

Skrevet

deg igjen....

Anonymous poster hash: 2b167...e99

I lige måde.

Skrevet

Jammen herrejemini, er ikke det helt i orden, da?

Jeg er avhengig av alenetid, og samboeren min og jeg - ingen barn, hverken her eller der - kan fint finne på å tilbringe kvelden i hver vår ende av leiligheten, vi. Det er vel ikke sånn at man ikke har rett til å trekke seg litt tilbake bare fordi man har barn i huset, det være seg egne eller andres?

Ts gjemmer seg hele dagen hver dag fra de hver gang de er der...
  • Liker 3
Skrevet

Har det akkurat som deg! Med en gang stebarnet kommer så finner jeg på alt annet å gjøre! Drar mye på besøk!

Jeg skulle ønske mannen min ikke hadde barn, men slik er det dessverre!

Vi har det så deilig sammen når barnet er borte!

Anonymous poster hash: e7466...c3e

Skrevet

Det er ikke bare sånn at man "sitter i saksa". Dette er faktisk et aktivt valg man tar, og jeg tror kanskje at stebarna synes dere er mer i veien enn omvendt. Tenkt på det?

Men da må det jo være helt ok å trekke seg tilbake. Om de i tillegg vinner på det ved å slippe å se meg så mye.

TS

• Liker 1
Skrevet

Har det akkurat som deg! Med en gang stebarnet kommer så finner jeg på alt annet å gjøre! Drar mye på besøk!

Jeg skulle ønske mannen min ikke hadde barn, men slik er det dessverre!

Vi har det så deilig sammen når barnet er borte!

Anonymous poster hash: e7466...c3e

Takk Gud for deg!

Jeg er så glad Internett finnes og muligheten til å kunne være anonym og lufte alt man har i hodet som ikke er "lov" å si. Trodde jeg var alene om å føle det sånn:)

TS

Skrevet

Evil stepmoms...

• Liker 10
Skrevet

Jeg gjør nøyaktig det samme. Hver dag annenhver uke... Det er så voldsomt mye jeg må gjøre når ungen til samboeren min er hos oss. Det startet ikke sånn i det hele tatt, men etterhvert som han ble eldre endret han seg veldig. Han har en personlighet som overhodet ikke passer med min (eller samboeren min sin) og jeg klarer han ikke lenger. Det er så ufattelig trist, men det har vært så mye negativt med det barnet, at jeg har gitt opp. Så nå "gjemmer" jeg meg et annet sted i huset fram til han har gått på badet for å gjøre seg klar til å sove.

Anonymous poster hash: 58709...948

Skrevet

Bare flytt ut da. Ungene blir nok minst like happy som deg! :) hvorfor gidde å sitte der å sutre når du kan bo for deg selv?

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...