AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Jeg har vært ufrivillig deltidsansatt dette året, og såvidt jeg vet tjener jeg rundt 125 000 i år, uten feriepenger. Men når NAV skal beregne inntektsgrunnlaget for å se om jeg kvalifiserer til dagpenger, teller de også med feriepengene? Anonymous poster hash: 02bce...85d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Jeg har vært ufrivillig deltidsansatt dette året, og såvidt jeg vet tjener jeg rundt 125 000 i år, uten feriepenger. Men når NAV skal beregne inntektsgrunnlaget for å se om jeg kvalifiserer til dagpenger, teller de også med feriepengene?Anonymous poster hash: 02bce...85d Nei. De ser på arbeidsinntekten din Anonymous poster hash: 67af3...5e7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Skal du søke dagpenger nå? Da er det i så fall fjorårets inntekt som er relevant. Eventuelt er snitt av de 3 siste årene. Anonymous poster hash: 1ca55...0b6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Nei. De ser på arbeidsinntekten dinAnonymous poster hash: 67af3...5e7 Takk for svar! Får se om jeg klarer å tjene nok.. Skal du søke dagpenger nå? Da er det i så fall fjorårets inntekt som er relevant. Eventuelt er snitt av de 3 siste årene.Anonymous poster hash: 1ca55...0b6 Nei, jeg kan ikke søke før neste år. Har vært student de siste 3 årene, så det er ikke nok. Anonymous poster hash: 02bce...85d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Men hva med når jeg søker via NAV i 2016, kan jeg gjøre det før likningen er klar? Og når kommer egentlig likningen? (Har prøvd å google altså, men finner ikke) Anonymous poster hash: 02bce...85d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Men hva med når jeg søker via NAV i 2016, kan jeg gjøre det før likningen er klar? Og når kommer egentlig likningen? (Har prøvd å google altså, men finner ikke)Anonymous poster hash: 02bce...85d Du får jo en slipp i slutten av året som viser hva du har tjent Anonymous poster hash: 67af3...5e7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Ja, all skattbar inntekt teller med, fra fjorårets likningsår. Årsoppgavene skal jo leveres inn fra arbeidsgiver rett etter nyttår, har ikke NAV mottatt disse når du skal søke om dagpenger, kan du legge ved disse inntektsopplysningene selv. Anonymous poster hash: f3df0...c1f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Tusen takk for svar! Det var nok årsoppgaven jeg mente. Da vet jeg at jeg har tjent mer enn 1,5 G, puh. Forstår fortsatt ikke hvor mye jeg kan jobbe da før man mister dagpenger, såvidt jeg har skjønt beregner de 50% av det man gjennomsnittlig jobbet året før, og det var jo ikke så mye. Jeg vil jo jobbe, men alt jeg har pr. nå er tilkalling og det er ikke nok til å leve på. Dagpengene kommer heller ikke til å være nok, så jeg hadde håpet jeg kunne klare å få 1-2 vakter i uka + dagpengene, for da går det i alle fall rundt, men hvis jeg da jobber ca 15 timer tror jeg det vil bli mer enn 50% av gjennomsnittet året før. Noen som vet? (og håper ingen kommer med en lang harselering, jeg søker masse andre jobber også) Anonymous poster hash: 02bce...85d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Tusen takk for svar! Det var nok årsoppgaven jeg mente. Da vet jeg at jeg har tjent mer enn 1,5 G, puh. Forstår fortsatt ikke hvor mye jeg kan jobbe da før man mister dagpenger, såvidt jeg har skjønt beregner de 50% av det man gjennomsnittlig jobbet året før, og det var jo ikke så mye. Jeg vil jo jobbe, men alt jeg har pr. nå er tilkalling og det er ikke nok til å leve på. Dagpengene kommer heller ikke til å være nok, så jeg hadde håpet jeg kunne klare å få 1-2 vakter i uka + dagpengene, for da går det i alle fall rundt, men hvis jeg da jobber ca 15 timer tror jeg det vil bli mer enn 50% av gjennomsnittet året før. Noen som vet? (og håper ingen kommer med en lang harselering, jeg søker masse andre jobber også) Anonymous poster hash: 02bce...85d Sånn er reglene. Anonymous poster hash: 6ed95...aad
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Forstår fortsatt ikke hvor mye jeg kan jobbe da før man mister dagpenger, såvidt jeg har skjønt beregner de 50% av det man gjennomsnittlig jobbet året før, og det var jo ikke så mye. Anonymous poster hash: 02bce...85d Dette vil stå i dagpengevedtaket fra Nav. De regner ut en gjennomsnittlig arbeidstid, som står der, du kan over en 14dagers meldekortperiode jobben inntil 50% av denne mot avkortning i dagpenger. Her kan du komme dårlig ut av det, selv hadde jeg en periode dagpenger med en gjennomsnittlig arbeidstid på 12 timer i uka, kunne da bare jobbe inntil 6 timer i uka før alle dagpengene forsvant. Det suger, men sånn er livet noen ganger. Feriepengene teller på dagpengegrunnlaget for det året de ble utbetalt. Dvs at dersom du vet at du skal søke neste år kan det lønne seg å få dem utbetalt før nyttår, selv om du må skatte ekstra av dem, siden evt ekstra skatt er penger du får igjen neste sommer. Anonymous poster hash: 1ac8d...0ec
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Dette vil stå i dagpengevedtaket fra Nav. De regner ut en gjennomsnittlig arbeidstid, som står der, du kan over en 14dagers meldekortperiode jobben inntil 50% av denne mot avkortning i dagpenger. Her kan du komme dårlig ut av det, selv hadde jeg en periode dagpenger med en gjennomsnittlig arbeidstid på 12 timer i uka, kunne da bare jobbe inntil 6 timer i uka før alle dagpengene forsvant. Det suger, men sånn er livet noen ganger. Feriepengene teller på dagpengegrunnlaget for det året de ble utbetalt. Dvs at dersom du vet at du skal søke neste år kan det lønne seg å få dem utbetalt før nyttår, selv om du må skatte ekstra av dem, siden evt ekstra skatt er penger du får igjen neste sommer. Anonymous poster hash: 1ac8d...0ec Tusen takk, skal absolutt søke før nyttår da. Er dessverre redd det blir veldig lite jobbing jeg kan gjøre før dagpengene blir redusert. Per nå jobber jeg mellom 10-15 timer i uka, og det er for lite til å leve på. Men tror ikke jeg vil få mer enn 7-8k utbetalt av dagpenger, så jeg må jo jobbe mer ved siden av. Jeg kan klare å leve på 12k, men da er det veldig trangt når jeg skal nedbetale studielån også. Anonymous poster hash: 02bce...85d
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 Tusen takk, skal absolutt søke før nyttår da. Er dessverre redd det blir veldig lite jobbing jeg kan gjøre før dagpengene blir redusert. Per nå jobber jeg mellom 10-15 timer i uka, og det er for lite til å leve på. Men tror ikke jeg vil få mer enn 7-8k utbetalt av dagpenger, så jeg må jo jobbe mer ved siden av. Jeg kan klare å leve på 12k, men da er det veldig trangt når jeg skal nedbetale studielån også. Anonymous poster hash: 02bce...85d Studielånet kan du utsette ganske mange ganger, er det ikke tre år tilsammen? Anonymous poster hash: 6ed95...aad
Angelheart2 Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Husk også at inngangsvilkårene for å få innvilget dagpenger er at arbeidet har blitt redusert med minst 50%. Så om du alltid har jobbet 10-15 timer ved siden av studiene vil du ikke få dagpenger når du slutter å studere uten at arbeidstiden blir redusert minst 50%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå