AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Hvor lenge må vi prøve på egenhånd før vi får hjelp? Begge er i 30 årene.. Og er det prøverørsmetoden man får tilbud om da? Anonymous poster hash: 69814...9a9
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 1 år uten graviditet så kan du be om utredning. Ingen automatikk i ivf/prøverør. Anonymous poster hash: c51b8...239
Gjest Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Ett år. Du får ikke tilbud om prøverør hvis de kan se at problemet kan løses på andre måter. Utredningen tar fort ganske lang tid den også, med mindre man finner noe som gjør at man helt åpenbart må ha IVF, eller man for eksempel finner at du ikke har eggløsning, og eggløsningspiller fungerer på deg. Du kan søke hjelp hos private før det har gått ett år.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Ett år. Du får ikke tilbud om prøverør hvis de kan se at problemet kan løses på andre måter. Utredningen tar fort ganske lang tid den også, med mindre man finner noe som gjør at man helt åpenbart må ha IVF, eller man for eksempel finner at du ikke har eggløsning, og eggløsningspiller fungerer på deg. Du kan søke hjelp hos private før det har gått ett år. Ok :-) takk for svar.. Hvilke andre muligheter får man?.. Jeg har sjekket meg og de finner ingenting galt osv.. Også vet jeg det er fler som får Pergo , men det får ikke jeg sa legen fordi jeg har eggløsning hver mån... Noen som har erfaring med : Babyklister ?.. Anonymous poster hash: 69814...9a9
Gjest Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Hvor lenge har dere prøvd da? Kanskje de ikke finner noe galt fordi det ikke er noe galt? Er mannen sjekket? Hvor grundig er du sjekket? Man kan jo for eksempel ha tette eggledere, lav eggkvalitet, cyster, knuter i livmoren - mye som ikke bare kan ses på UL. Eller det kan bare være uflaks som gjør at man trenger mer tid enn andre.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Hvor lenge har dere prøvd da? Kanskje de ikke finner noe galt fordi det ikke er noe galt? Er mannen sjekket? Hvor grundig er du sjekket? Man kan jo for eksempel ha tette eggledere, lav eggkvalitet, cyster, knuter i livmoren - mye som ikke bare kan ses på UL. Eller det kan bare være uflaks som gjør at man trenger mer tid enn andre. Tilsammen nesten 2 år.. Han har flere barn fra før og jeg har 1 på 8.. De har sjekket meg og han har vært sjekket.. Brukt clearblue fertilitetsmonitor nå i 7 mån.. Ble gravid i 3, men mistet i uke 4.. Anonymous poster hash: 69814...9a9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Da må du telle fra siste graviditet. Anonymous poster hash: b98c9...b3a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Jeg fikk hjelp etter ett år som prøver, på tross av at jeg var gravid etter 10 mnd men mista. Skal nå til prøverør som starter ca 1 år etter siste graviditet. Anonymous poster hash: 00670...e13
tussi84 Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Det lurer egentlig jeg på også. Gikk gjennom prosessen med å vente 1 år før jeg fikk utredning med xen og de fant ut at jeg har pcos. Men nå har jeg ny kjæreste. Må jeg da vente 1 år denne gangen og?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Det lurer egentlig jeg på også. Gikk gjennom prosessen med å vente 1 år før jeg fikk utredning med xen og de fant ut at jeg har pcos. Men nå har jeg ny kjæreste. Må jeg da vente 1 år denne gangen og? Det vil jeg anta er litt avhengig av om du har regelmessige sykluser eller ikke. Ved veldig uregelmessige antar jeg du kan søke om oppfølging av gynekolog med en gangAnonymous poster hash: 00670...e13
Gjest Skrevet 22. september 2015 #11 Skrevet 22. september 2015 Det lurer egentlig jeg på også. Gikk gjennom prosessen med å vente 1 år før jeg fikk utredning med xen og de fant ut at jeg har pcos. Men nå har jeg ny kjæreste. Må jeg da vente 1 år denne gangen og? Spørs om problemene dine har bedret seg? Cystene kan jo forsvinne, men hvis du fortsatt har symptomer på PCOS (uregelmessig mens eller manglende EL) kan du be om hjelp. Er du usikker kan du jo tempe og teste etter EL to sykluser, og har du ikke EL ber du om hjelp. Man må ikke vente ett år hvis man VET man sliter med å bli gravid! Jeg fikk henvisning til gynekolog samtidig som vi begynte prøvingen.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Altså, det her tenker jeg har ingen logikk. I USA for eksempel kan man komme inn etter 6 mnd. Og forøvrig så varierer jo antall prøveperioder i løpet av et år fra person til person. Min personlige mening er at dette skal gjelde 12 eggløsningsperioder. Og jeg kommer bare til å si det at jeg har prøvd ett år når jeg er ferdig med min 12. eggløsning. Anonymous poster hash: 2b553...7b4
Gjest Skrevet 22. september 2015 #13 Skrevet 22. september 2015 Altså, det her tenker jeg har ingen logikk. I USA for eksempel kan man komme inn etter 6 mnd. Og forøvrig så varierer jo antall prøveperioder i løpet av et år fra person til person. Min personlige mening er at dette skal gjelde 12 eggløsningsperioder. Og jeg kommer bare til å si det at jeg har prøvd ett år når jeg er ferdig med min 12. eggløsning.Anonymous poster hash: 2b553...7b4 Men 12 eggløsningsperioder vil for de fleste ta ca ett år. For de uheldige med sjelden eggløsning må man jo vente flere år med din metode. Og ikke alle har kontroll på EL. Derfor er det enkleste og mest logiske å forholde seg til tid som generell anbefaling. Har man andre problemer knyttet til fruktbarhet vil man jo få hjelp lenge før det har gått ett år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå