Gjest Mocchhaa Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Ja, det er min feil. Jeg gikk fra mørk brun, til blond. Halvt år med bleking og når jeg endelig fikk sånn ca den fargen jeg ville ha, hadde jeg det gøy med manic panic farger. Håret var da så slitt så fargen satt i flere mnd, og er enda ikke ute. Jeg angret, farget igjen med blond hårfarge, brukte avfaring osv. Håret mitt er HELT ødelagt. Tror jeg må klippe meg skikkelig kort og/eller hvertfall så blir håret veldig tynt, om ikke jæævlig kort om jeg drar til frisøren. Håret mitt er litt lengere en skuldrene nå, og så tynt og ødelagt at jeg kjenner håret knekker eller blir brutt av om jeg tar henda litt for hardt igjennom håret (eller ikke hardt i det hele tatt!!!) når det er fuktig. Har klippet håret litt selv, men ser at hårklippen bare blir værre siden jeg har tatt ganske mye selv. Det er ikke grusomt å se på, men man ser lett at det ikke er klippet bra. Uansett. Innser nå sakte men sikkert at jeg MÅ til frisøren, men er så redd for hvor kort det egentlig blir, og jeg tenker da jeg kansje kan ta extention i håret.. Spørstmålet er om det også blir for mye for håret mitt akkurat nå? Det er ganske langt opp på håret mitt (over ørene) at det knekker av pga det er så skadet, skader extentions veldig mye, eller? Og har noen prøvd/hørt om olaplex? Tror det er ett veldig bra produkt de bruker ved bleking og som hårkur, som faktisk bygger det opp/styrker det ganske bra? Vet ikke jeg, noen som har hørt om det? Og jeg har spurt om dette før, men spør igjen. MÅ jeg klippe bort alt det slitte? Om håret "bare" er ekstremt svakt, dødt, svidd, whatever, kan jeg da leve (og vil håret vokse?!) som tynt og slitt? (Uten å ødelegge det nye..) Jeg har ikke splittede tupper, (som "spiser" seg oppover) men merker at det knekker litt fort. Tror muligens det knekker litt mindre etter jeg klippet det, og børster håret sjeldent og prøver å behandle det pent. Noen erfaringer? Er det MULIG at håret KAN vokse seg ut, uten at jeg trenger å klippe så mye? Ahh gaaad, jeg kler virkelig ikke kort hår!!! Noen som har gode råd, erfaringer, noe som helst positivt?! Om noen er intr kan jeg sikkert få tatt ett bilde så får dere se hvordan det ser ut også om det er til hjelp. Ble langt, beklager men er så hjelpesløs.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Jeg vil anbefale en olaplex-kur (men det er ikke magi altså) og så å bruke http://www.joico.com/products/k-pak-reconstructor/ jevnlig en periode fremover. Jeg hadde bleket og helt hardt hår, håret mitt er bare skulderlangt, men jeg brukte en halvtime på å børste det. Etter å ha brukt k-pak hver eneste gang jeg har vasket håret i en måneds tid nå, så merker jeg nesten ikke at det er bleket lenger Det er helt mykt og deilig igjen. Mitt var ikke så skadet som ditt antageligvis er, men jeg vil likevel anbefale dette. Anonymous poster hash: 565c8...439
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå