AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Har hatt mensenmurringer nede i magen i hele dag! Er bare 35 ukerAnonymous poster hash: f5457...a7c
FantasDick Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Jeg var førstegangsfødende og hadde en del menssmerter og andre "rare" smerter i mage og rygg fra uke 36/37. Jeg lurte ofte litt på om fødselen var i gang, men på fredagskvelden visste jeg bare at det kom til å skje snart. Fortalte det til samboeren men han bare lo. Hadde ikke mer eller annen type vondt, men det kjentes bare veldig annerledes ut på en måte. Vannet gikk natt til mandag og hun ble født mandag ettermiddag.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Jeg var førstegangsfødende og hadde en del menssmerter og andre "rare" smerter i mage og rygg fra uke 36/37. Jeg lurte ofte litt på om fødselen var i gang, men på fredagskvelden visste jeg bare at det kom til å skje snart. Fortalte det til samboeren men han bare lo. Hadde ikke mer eller annen type vondt, men det kjentes bare veldig annerledes ut på en måte. Vannet gikk natt til mandag og hun ble født mandag ettermiddag. Håper det bare er vanlige vondter da Ble undersøkt for ca 2 uker siden og da var jeg moden. Slimproppen gikk for ca 1 uke siden men det trenger ikke ha noe å si TsAnonymous poster hash: f5457...a7c
Arkana Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Jeg kjente ikke at fødselen var i gang noen av gangene. Første fødsel startet med spontan vannavgang tidlig om morgenen en uke før termin, helt uten forvarsel. Med nr 2 hadde jeg derimot massevis av murringer, vonde kynnere og nedpress hele tredje trimester og var overbevist om at han ville komme tidligere enn førstemann. Vel, det gjorde han ikke og det endte med igangsetting på termindagen. Så, man kan aldri vite.
Ferny Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Jeg våknet av rier midt på natten, de kom regelmessig så og si helt fra starten. Når vi begynte å ta tiden, så kom de med fem minutters mellomrom, og innen vi nådde sykehuset, så var fødselen godt i gang. Hadde vært hos jordmor noen dager i forveien, og hodet var ikke festet - trodde jeg kom til å gå over termin. Men neida... Kjente en del mer "stikking" i underlivet (liksom som en nål) ukene før fødsel, og mer og mer mot slutten. Fikk også mer og mer vondt i symfysen, kunne ikke gå særlig langt på slutten. Ellers snudde han seg dagen før fødsel, plutselig kom beina ut til venstre. Kvelden før fødsel lå han tilbake i samme stilling som før (med beina til høyre). Stusset litt over at han hadde romstert sånn inni der, etter å ha ligget i samme stilling i ukesvis. Kjæresten kommenterte at noe var på gang, men kan også ha vært tilfeldig at han flyttet litt på seg. Men mer urolig dagene før fødsel, det var han. Og jeg hadde lest at det skulle være motsatt...
Ferny Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Jeg kjente ikke at fødselen var i gang noen av gangene. Første fødsel startet med spontan vannavgang tidlig om morgenen en uke før termin, helt uten forvarsel. Med nr 2 hadde jeg derimot massevis av murringer, vonde kynnere og nedpress hele tredje trimester og var overbevist om at han ville komme tidligere enn førstemann. Vel, det gjorde han ikke og det endte med igangsetting på termindagen. Så, man kan aldri vite. Hvordan kjennes nedpress i svangerskapet? Lik den følelsen av at man må presse under siste fase av fødsel? *Skrekk og gru* Trodde seriøst jeg måtte på do og gjøre nr. 2 når det der begynte.
Arkana Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Hvordan kjennes nedpress i svangerskapet? Lik den følelsen av at man må presse under siste fase av fødsel? *Skrekk og gru* Trodde seriøst jeg måtte på do og gjøre nr. 2 når det der begynte. Nei, ikke det samme heldigvis. Det kjennes akkurat ut som noe tungt som presser nedover, det er vel den beste beskrivelsen jeg kan gi. Det gjør ikke vondt, gir ingen trykketrang eller behov for å gå på do, men er ganske ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #8 Skrevet 21. september 2015 Har hatt mensenmurringer nede i magen i hele dag! Er bare 35 ukerAnonymous poster hash: f5457...a7c Jeg visste det ikke da, men takvise "eselspark" i ryggen med ujevne mellomrom fra morgenen av var mitt signal på at noe var i gjære. Jeg hadde ingen smerter i magen eller foran, bare disse "dunkene" bak i korsryggen. Ante derfor ikke at dette var fødsel på gang. Trodde alle kjente det i magemusklene hvis de skulle føde, jeg. Jeg kjente ikke noe der. Jeg våknet av disse dunkene i ryggen (svært smertefulle) klokka åtte på morgenen. Satt i en lenestol i stua og sov pga jeg greide ikke ligge til sengs pga bekkenløsning. Nå og da i løpet av dagen kom "dunkene" i ryggen tilbake. Jeg oppdaget på ettermiddagen at jeg hadde fått en nærmest oransje utflod. Det var nytt, og rart. Snakket med en venninne på telefonen som strengt ba meg om å kontakte fødeavdelingen. Jeg var motvillig fordi jeg hatet å bli lagt inn, hadde vært lagt inn fire ganger tidligere i svangerskapet pga premature rier som måtte stanses. Nå var jeg akkurat 8 mnd på vei, og så skjedde altså dette. Vel, jeg bestemte meg for å høre på venninnen min, ringte fødeavd. og avtalte at jeg skulle komme innom for en sjekk, men tok meg god tid. Mannen og jeg bestemte oss for å dra og levere et par videofilmer før vi dro til sykehuset. Vi hadde jo god tid. Jeg reagerte litt på at det var veldig vondt å kjøre over humper i veien, hele bekkenet føltes som det "sprakk" i hver hump. Måtte holde meg i håndtaket over døren for å avlaste. I ren stahet, og for liksom å ikke bli lagt inn på sykehus igjen, tok jeg ikke med meg noe som helst av "bagasje"; ikke tannkost en gang. For jeg skulle jo hjem igjen. Vi parkerte litt over klokka 18 på sykehusets parkeringsplass. Det tok litt tid før en ledig jordmor kunne sjekke meg, og jeg lå i tjue minutter med riemålingsbelte rundt magen. Jordmor kom og sjekket utskriften, og den var helt fin. Ikke noe utslag på noe aktivitet. Tok på meg jakka igjen, og sto klar til å gå og avsluttet bare samtalen med jordmora. Da skjedde det igjen, jeg fikk et par kraftige "eselspark" i ryggen igjen. Jeg slapp fra meg et ufrivillig stønn og lente meg mot mannen min. Da ble jordmora mistenksom og spurte om noen faktisk hadde undersøkt meg nedentil mens jeg var der. "Nei, det er ikke det" måtte jeg svare. Klokka sju tok jordmor en undersøkelse, og oppdaget at jeg hadde 6 cm åpning. Ble kommandert rett ut av klærne mine og på med en sykehuskjortel, og så kom de kjørende med en seng til meg. Jeg synes det var ganske overdrevet, jeg klarte da fint å gå tvers over gangen til rommet jeg skulle føde i! Men neida, det fikk jeg ikke lov til. Opp i senga måtte jeg, så skulle de trille meg de få meterne. De trodde åpenbart ungen ville dette ut av meg på vei bortover korridoren om jeg gikk selv. En time og tjuefem minutter etterpå var jeg mor til en liten gutt Han kom tidlig (en mnd) og fort! Anonymous poster hash: bd98f...9f5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #9 Skrevet 21. september 2015 Jeg våknet grytidlig om morgenen med menssmerter. Var skikkelig dårlig i magen og hadde diaré. La etterhvert merke til at menssmertene kom regelmessig og ble sterkere. Anonymous poster hash: 33f3d...369
FantasDick Skrevet 21. september 2015 #10 Skrevet 21. september 2015 Håper det bare er vanlige vondter da Ble undersøkt for ca 2 uker siden og da var jeg moden. Slimproppen gikk for ca 1 uke siden men det trenger ikke ha noe å si TsAnonymous poster hash: f5457...a7c Ja, man vet aldri, men jeg hadde i alle fall vondt i noen uker før fødsel. Slimproppen min gikk også flere uker før fødsel samt at jeg lakk litt fostervann med jevne mellomrom.
Trampe Skrevet 21. september 2015 #11 Skrevet 21. september 2015 Jeg hadde murringer og stikkinger i 14 dager før fødsel. Ganske kraftige kynnere kom og gikk hele tiden. Det var ikke noe annerledes den dagen fødselen startet. Jeg merket at murringene ble noe mer regelmessige, men det var ikke vondt og jeg var overhodet ikke sikker på noe. Jeg skjønte dermed ikke at fødselen var i gang før jeg plutselig fikk stormrier ut av ingenting, og gikk fra å sitte stille og spise biff til å brøle på alle fire i sofaen på under er minutt. Så mye for å være hjemme og puste seg igjennom åpningsfasen i rolige omstendigheter...
malicious Skrevet 21. september 2015 #12 Skrevet 21. september 2015 Våknet dagen før fødsel med litt rosa på papiret og med svake mensmurringer. Det tok seg opp og 36 lange timer etterpå var hun ute
jonnejinta Skrevet 21. september 2015 #13 Skrevet 21. september 2015 Våknet av ryggsmerter, trodde at jeg hadde ligget vondt. (Sov på sykehuset før igangsetting ) da jeg gikk på do var det en del friskt blod...da jordmor sjekket meg nedentil var det 7 cm åpning 😊
Ferny Skrevet 21. september 2015 #14 Skrevet 21. september 2015 Nei, ikke det samme heldigvis. Det kjennes akkurat ut som noe tungt som presser nedover, det er vel den beste beskrivelsen jeg kan gi. Det gjør ikke vondt, gir ingen trykketrang eller behov for å gå på do, men er ganske ubehagelig. Tydeligvis noe ikke alle opplever da, for eneste formen for nedpress jeg hadde var altså under fødselen. Men godt det ikke føles likt da, er kanskje noe man kan oppleve i senere svangerskap. Kom forresten på et tegn til på at fødselen var i gang. Etter at riene begynte, så begynte jeg etter en tid å blø. Da tok jeg andre telefon til føden, med litt panikk. Hehe. Men jordmor sjekket, og det var bare at riene var effektive, og åpningen var begynt å bli stor.
Nepenthe Skrevet 21. september 2015 #15 Skrevet 21. september 2015 (endret) Min fødsel startet med at vannet gikk. Hadde minst 2 cm åpning (var innlagt med premature rier i uke 33 og da hadde jeg allerede 2 cm og var moden). Siden jeg var prematur (uke 36) ville føden jeg skulle komme med en gang. Riene startet i bilen på vei til sykehuset. Før vannet gikk hadde jeg hatt murringer i ca to døgn, men ikke veldig sterke, bare såpass at jeg lurte på om fødsel nærmet seg snart. Murringene var ikke i magen, de var på en måte "under". Altså i bekkenbunnen på en måte. Endret 21. september 2015 av Nepenthe
sjøhest Skrevet 21. september 2015 #16 Skrevet 21. september 2015 Fikk rier tydelig sånn på og av med en gang.
Favole Skrevet 21. september 2015 #17 Skrevet 21. september 2015 Vannet gikk. Bortsett fra det var det ingen tegn til noe som helst før riene begynte fire timer senere. Hadde hatt mye modningsrier/maserier/hva enn, nedpress og vonde kynnere i ukesvis før fødselen, men dagen før fødsel kjente jeg fint lite. Noe som irriterte meg voldsomt siden jeg var veldig klar for å bli ferdig med å være gravid.
Beccy87 Skrevet 21. september 2015 #18 Skrevet 21. september 2015 Hadde ingen tegn før vannet gikk midt på natten. Riene startet ca en time senere.
Arkana Skrevet 22. september 2015 #19 Skrevet 22. september 2015 Tydeligvis noe ikke alle opplever da, for eneste formen for nedpress jeg hadde var altså under fødselen. Men godt det ikke føles likt da, er kanskje noe man kan oppleve i senere svangerskap. . Jeg hadde det bare i svangerskap nr 2, med nr 1 og 3 merket jeg ingenting.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #20 Skrevet 22. september 2015 Våknet kl 09 av rier. De raste på utover formiddageb og kl 15.00 var hun født Anonymous poster hash: e4668...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå