Gå til innhold

Antabus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lever i en verden hvor man ikke har en fast lege.

Så lenge jeg ikke drikker, så vil det fungere.

Right?

Det fungerer på den måten at du blir dritdårlig hvis du inntar alkohol. Det har ingen medisinsk effekt på selve avhengigheten - for ikke å snakke om bivirknenege eventuelle abstinenser kan medføre. Dersom du tenker å kutte brått slik du skisserer kan jeg nærmest garantere at du går i delir dersom du har et alvorlig alkoholmisbruk per i dag. Dette utvikles få dager etter brå seponering av alkoholinntaket og som jeg tidligere har påpekt kan tilstanden være svært alvorlig.

Vær så snill å oppsøke kvalifisert hjelp dersom du virkelig ønsker å lykkes ed prosjektet ditt. Det er mange faktorer som spiller inn og du bør ikke være alene gjennom dette. Jeg har selv spesialkompetanse på rusfeltet og har jobbet med dette i den årrekke. Håper virkelig du oppsøker profesjonell hjelp så du kan komme vel i havn med dette. Igjen; LYKKE TIL!

Anonymous poster hash: 9a678...8fa

Skrevet

Jeg får ta den sjansen for å leve.

Takk.

Hvis du oppsøker profesjonell hjelp kan du eliminere muligheten for at dette inntreffer og samtidig mangedoble mulighetene for at du lykkes med den videre avrusningen og også livet generelt! Du trenger med andre ord ikke å ta noen sjanser for å kunne overleve - du kan unngå de verste (og farligste) raptusene i avgiftningsfasen. Det er en del hensyn å ta i den akutte fasen, men med riktig hjelp kommer dette til å gå kjempefint.

Skrevet

Jeg lever i en verden hvor man ikke har en fast lege.

Så lenge jeg ikke drikker, så vil det fungere.

Right?

Ja, den skal fungere hvis du ikke drikker. Det er viktig at du ikke har alkohol i kroppen når du begynner å ta den. Vet ikke hvor store mengder med alkohol du drikker og over hvor lang tid, men som noen skrev over så skal man være forsiktig med å slutte brått. Det beste hadde absolutt vært hvis du kunne få noe hjelp. 

Anonymous poster hash: 351c5...b87

Skrevet

Det fungerer på den måten at du blir dritdårlig hvis du inntar alkohol. Det har ingen medisinsk effekt på selve avhengigheten - for ikke å snakke om bivirknenege eventuelle abstinenser kan medføre. Dersom du tenker å kutte brått slik du skisserer kan jeg nærmest garantere at du går i delir dersom du har et alvorlig alkoholmisbruk per i dag. Dette utvikles få dager etter brå seponering av alkoholinntaket og som jeg tidligere har påpekt kan tilstanden være svært alvorlig.

Vær så snill å oppsøke kvalifisert hjelp dersom du virkelig ønsker å lykkes ed prosjektet ditt. Det er mange faktorer som spiller inn og du bør ikke være alene gjennom dette. Jeg har selv spesialkompetanse på rusfeltet og har jobbet med dette i den årrekke. Håper virkelig du oppsøker profesjonell hjelp så du kan komme vel i havn med dette. Igjen; LYKKE TIL!

Jeg kan ikke oppsøke hjelp med mindre min militærlege har en drømmekur . Noe jeg vet han ikke har. Jeg må fikse det selv.

Og ta det som det kommer.

Skrevet

Hvis du oppsøker profesjonell hjelp kan du eliminere muligheten for at dette inntreffer og samtidig mangedoble mulighetene for at du lykkes med den videre avrusningen og også livet generelt! Du trenger med andre ord ikke å ta noen sjanser for å kunne overleve - du kan unngå de verste (og farligste) raptusene i avgiftningsfasen. Det er en del hensyn å ta i den akutte fasen, men med riktig hjelp kommer dette til å gå kjempefint.

Jeg tror ikke bivirkningene vil bli så gale.

Jeg er sunn bortsett fra alkohol.

Skrevet

Og jeg har ikke noe sikkerhetsnett som normale nordmennn. Jeg kan ikke bare legge meg inn.

Jeg må stå i det. Slutt å prate om leger.

Jeg kan ikke.

Skrevet

Jeg fikser det. Takk.

Skrevet

Jeg kan ikke oppsøke hjelp med mindre min militærlege har en drømmekur . Noe jeg vet han ikke har. Jeg må fikse det selv.

Og ta det som det kommer.

Håper det ordner seg! Hvis du begynner å føle deg dårlig så er det viktig at du snakker med militærlegen.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 351c5...b87

Skrevet

Antabus vil ikke løse de psykiske utfordringene man har, grunnene til at man velger å drikke. Og når de ikke blir løst, så vil ikke problemet forsvinne.

Skrevet

Jeg har gått på antabus av og på noen år. Er veldig glad for den hjelpen det faktisk er (for meg) Drikking må planlegges på forhånd hvis jeg ikke vil bli dødsjuk, og da har jeg tid til å ombestemme meg. Hadde du noen spørsmål?

Har også vært gjennom delirium tremens noen ganger, og jeg kan love deg at du helst vil slippe det. Redsel for å få det igjen er faktisk hovedgrunnen til at jeg har sluttet å drikke. Prøv å trapp ned gradvis over et par dager/uker, viktig med søvn og litt mat. Ville faktisk ventet med å slutte å drikke til du er sikker på at du har muligheten til å sove godt noen netter. Stress og lite søvn kan gjøre avrusningen verre, og du har større sjanse for delirium. Har du mulighet til å gjøre det lettere ved hjelp av medisiner er det mye bedre, men du må passe på at enkelte er det veldig vanlig å få pusteproblemer (og dø) med, spesielt kombinert med alkohol. Om du har sluttet, men fortsatt er ruset)

Lykke til.

Anonymous poster hash: 304a6...a38

• Liker 1
Skrevet

Legen min sluttet å skrive ut antabus til meg etter fjerde gangen jeg havnet på sykehus pga komplikasjoner med det pga alkoholinntak. Det var rett og slett ikke forsvarlig å skrive det ut til meg lenger da jeg drakk uansett. Jeg synes det er værre å være edru enn de 'vonde' effektene antabus gir meg, eneste problemet med å drikke på antabus er at jeg får blodtrykksfall og hjertestans.

Anonymous poster hash: 82e0e...5bd
Skrevet

Ok. Så var jeg ikke alene om dette heller.

At noen drikker med antabus i kroppen fordi det å være edru er verre. Det høres ut som noen på en nivå over meg.

Jeg håper og tror ikke det vil skje.

Men selv om mange ikke tror på min situasjon og hvor jeg ferdes på jobb, så er det nå en gang slik at det er sannheten.

Og jeg vil ikke få det lettere mentalt.

Men jeg har bare ett år igjen. 

Deretter har jeg et stående tilbud som instruktør.

Det er først da mitt liv vil starte, tror jeg.

Og jeg klarer ett år til, denne gang som edru, der ute. 

Takk for svar.

Skrevet

TS, HVORFOR kan/vil du ikke gå til fastlege?

Anonymous poster hash: b7af5...d02
  • Liker 1
Skrevet

TS, HVORFOR kan/vil du ikke gå til fastlege?

For det første er jeg ikke norsk statsborger. Jeg er amerikansk. Jeg vil nødig belaste Norge mer enn jeg gjør.

For det andre tar det en måned å få time.

Jeg går til private.

Jeg vil anbefale Oslo medisinke senter.

Hvis du bor i nærheten, da. Det er et langstrakt land..

Jeg går til lege. Men hun forstår ikke mye av det jeg går igjennom. Hun er for ydmyk.

Men jeg stoler på henne.

Og hun vil vise veien.

Noe militærleger ikke kan.

Skrevet

For det første er jeg ikke norsk statsborger. Jeg er amerikansk. Jeg vil nødig belaste Norge mer enn jeg gjør.

For det andre tar det en måned å få time.

Jeg går til private.

Jeg vil anbefale Oslo medisinke senter.

Hvis du bor i nærheten, da. Det er et langstrakt land..

Jeg går til lege. Men hun forstår ikke mye av det jeg går igjennom. Hun er for ydmyk.

Men jeg stoler på henne.

Og hun vil vise veien.

Noe militærleger ikke kan.

Da får du være proaktiv og skaffe deg en annen lege. Jeg mener, hvordan skal du ellers få tak i dette du anser som quick and easy fix?

Helt seriøst, du må se på grunnene til hvorfor du føler du har dette behovet for alkohol. Du må fikse problemet, ikke symptomet.

• Liker 2
Skrevet

Da får du være proaktiv og skaffe deg en annen lege. Jeg mener, hvordan skal du ellers få tak i dette du anser som quick and easy fix?

Helt seriøst, du må se på grunnene til hvorfor du føler du har dette behovet for alkohol. Du må fikse problemet, ikke symptomet.

Mener du at jeg skal droppe å fikse alkoholproblemet?

Skrevet

Har du lest noen av trådene mine?

Jeg tror jeg har et relativt klart bilde om hva som er problemet.

Men takk for at du bryr deg.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, potensielt helseskadelige råd, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...